Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:37:14 GMT

شناسایی افراد بدون ماسک با کمک یک برنامه هوشمند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۶۴۰

شناسایی افراد بدون ماسک با کمک یک برنامه هوشمند

"ام ال 6"(ML6) که یک شرکت بلژیکی متخصص در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است اخیرا برنامه‌ای توسعه داده است که می‌تواند تشخیص دهد چه کسی ماسک استفاده نکرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اینوویشن اوریجینز، از اول دسامبر سال ۲۰۲۰ استفاده از ماسک در اماکن عمومی هلند اجباری شده است. مدتی است که این امر در حمل و نقل عمومی نیز اجباری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است برای کارمندان بخش حمل و نقل عمومی نظارت و بررسی این موضوع که آیا همه افراد از این قانون پیروی می‌کنند یا خیر دشوار باشد. به همین دلیل شرکت "ام ال ۶" یک برنامه هوش مصنوعی ایجاد کرده است که می‌تواند تشخیص دهد چه زمانی افراد ماسک بر صورت ندارند.

شرکت‌ها می‌توانند از این برنامه هوش مصنوعی برای انجام بهتر این کار و بررسی اینکه آیا کارمندان و دیگر افراد از قانون زدن ماسک صورت پیروی می‌کنند یا خیر استفاده کنند. هنگام استفاده از این برنامه وقتی شخصی ماسک بر صورت ندارد یا ماسک صورت را به درستی نزده باشد، یک هشدار صوتی به صدا در می‌آید.

برای استفاده از برنامه، رایانه و دوربین مورد نیاز است. این اپلیکیشن به دوربین متصل می‌شود و همزمان که برنامه با استفاده از مدل تشخیص چهره، چهره افراد داخل ساختمان را رصد می‌کند تصاویر افراد در رایانه نمایش داده می‌شود. علاوه بر این مدل شناسایی تشخیص چهره، این برنامه همچنین از مدلی استفاده می‌کند که به آن اجازه می‌دهد دهان افراد را بررسی کند که این امر به طور واضح نشان می‌دهد افراد از ماسک مناسبی استفاده کرده‌اند یا خیر.

این شرکت گفت: بررسی و چک کردن صورت تمامی افرد یک کار زمان‌بر است و کارکنان نمی‌توانند بررسی کنند که آیا همه افراد از ماسک صورت استفاده کرده‌اند یا خیر اما با کمک برنامه مذکور می‌توان به طور خودکار بررسی کرد که آیا این قانون رعایت شده است یا خیر.

"ام ال ۶" کد و دستورالعمل‌های استفاده از برنامه را به صورت رایگان منتشر کرده است و این برنامه را می‌توان در همه مکان‌هایی که استفاده از ماسک اجباری است استفاده کرد. این شرکت ادعا می‌کند که این برنامه مشارکتی در مبارزه با ویروس کرونا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماسك هوش مصنوعی همه باهم علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود شرکت ایلان ماسک نصف شد

شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی ۹ درصد و سود تعدیل شده آن ۴۸ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مارکت واچ، شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی 9 درصد و سود تعدیل شده آن 48 درصد کاهش یافته است.

تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی  1.13 میلیارد دلار یا 34 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت، در حالی که در سه ماهه اول سال 2023، 2.2 میلیارد دلار یا 73 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت.

بر اساس این گزارش، فروش تسلا در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافت و به 21.3 میلیارد دلار رسید.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلاتسلا روباتاکسی را 8 اوت رونمایی می‌کند

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی فکت ست FactSet پیش بینی کردند که این سازنده خودروهای الکتریکی درآمد تعدیل‌شده 49 سنت در هر سهم از فروش 22.2 میلیارد دلاری را گزارش کند.

اگرچه سرمایه گذاران تسلا خود را برای اخبار بد آماده کرده بودند، اما سهام این شرکت بیش از 7 درصد رشد کرد.

تسلا در نامه ای به سهامداران ابراز اطمینان کرد که خودروهای جهان در آینده نه تنها برقی بلکه خودران و بدون راننده خواهند بود.

در این نامه آمده است: ما معتقدیم که خودران شدن خودروها در مقیاس وسیع تنها با داده‌های میلیون‌ها وسیله نقلیه و یک خوشه آموزشی عظیم هوش مصنوعی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • دادستان کل کشور : طرح «نور» فراجا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد / بیشتر افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند
  • ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری شناسایی شدند