Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@13:19:42 GMT

تنها خانه سالمندان دومین شهر پیر ایران رو به تعطیلی است + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۹۶۵۴

تنها خانه سالمندان دومین شهر پیر ایران رو به تعطیلی است + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها ـ تنها خانه سالمندان دومین شهر پیر ایران رو به تعطیلی است؛ بحرانی که باید سریعا به آن رسیدگی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، آمارها نشان می‌دهد که شهرستان گناباد دومین شهر سالمند ایران است و در همین راستا اقداماتی در حوزه درمانی در این شهرستان پیش بینی شده که به عنوان مثال افزوده شدن رشته سالمندان به دانشگاه علوم پزشکی گناباد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهری که تعداد افراد مسن در آن بالا رفته یکی از ملزومات آن راه اندازی خانه سالمندان است تا از برخی سالمندان در این مراکز نگهدای بهتری صورت گیرد.

در شهرستان گناباد در سالیان گذشته یک مرکز نگهداری سالمندان وجود داشت که به صورت هیئت امنایی اداره می‌شد تا این که این گروه تصمیم به تعطیلی این مرکز گرفتن تا با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی رسانه‌ها و مسئولان گناباد مرکز دیگری توسط بخش خصوصی در این شهرستان راه اندازی شد.

این روزها تنها مرکز نگهداری سالمندان دومین شهر پیر ایران حال روز خوشی ندارد و به سمت تعطیلی حرکت می‌کند.

آقایی رئیس مرکز نگهداری سالمندان گناباد در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: در این مرکز 7 نفر سالمند مجهول‌الهویه زندگی میکنند و تعداد دیگری نیز خانواده‌های آنها مشخص است اما از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند تا همان شهریه مصوب را پرداخت کنند.

بهبود وضعیت شیوع کرونا در تهران/ ایران دارای پایین‌‌ترین آمار مرگ سالمندان در اثر کرونارویداد "صبانو" با ایده‌های خلاق به یاری سالمندان شتافتکاهش 11 درصدی نمونه‌های مثبت کرونا در قم/ مراکز سالمندان دارای کم‌ترین پروتکل‌های بهداشتی

وی افزود: با توجه به شرایط کرونا و مشکلات مالی بارها  تصمیم به تعدیل نیرو گرفته‌ایم اما باز وقتی نگاه می‌کنیم پرسنل مجموعه هم مشکلاتی دارند که ما را از تصمیم منصرف می‌کند.

رئیس مرکز نگهداری سالمندان گناباد عنوان کرد: شهریه پرداختی برای سالمندان مجهول‌الهویه یک میلیون و 200 هزار تومان است که از این مبلغ در ماه فقط 500 هزار تومان صرف پوشک می‌شود حالا هزینه‌های درمان و تغذیه هم هست که با این شرایط نمی‌توان ادامه داد.

آقایی اظهار کرد: در این شرایط حتی مسئولین یک تماس با ما نگرفتند و حتی به مکاتبات ما پاسخی ندادند گویا دوست ندارند در شهر سالمندی مثل گناباد همچین مرکزی فعالیت کند.

در فیلم زیر شاهد گفت‌وگویی با مسئولان تنها خانه نگهداری سالمندان گناباد هستید:

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نگهداری سالمندان مرکز نگهداری دومین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال

طبق برآورد ها ۸۳ درصد کودکان خیابان از اتباع هستند که بین آنها فراوانی افغانستانی‌ها بیشتر است و بیش از ۶۰ درصد از آنها اتباع غیرمجاز هستند.

برخی از کارشناسان بر این باورند نبود نظارت کافی بر انبوه اتباع غیرمجاز و اینکه آنها به طور عمده از اقشار پایین هستند، بر شمار کودکان کار افزوده است. این اتباع اعتقادی به دوره کودکی ندارند و این فرهنگ بین آنها رایج است که فرزند از کودکی باید برای خانواده درآمد کسب کند. از سوی دیگر داشتن فرزند زیاد بین اتباع خارجی سبب‌شده نتوانند مخارج روزانه خود را تامین کنند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی کشور بیش از ۴۴ یا ۴۵ درصد از کودکان کار با بُعد خانوار بین ۴ تا ۶ نفر هستند. ۲۰ نهاد دولتی و غیردولتی در کشور متولی احقاق حقوق کودکان هستند اما رویکرد نادرست یا ترک فعل آنها سبب شده ساماندهی کودکان کار تا به این اندازه طولانی شده و ۲۰ سال به درازا کشیده است؛ طرح‌های جمع‌آوری یا ساماندهی کودکان تاکنون موفق عمل نکرده‌اند زیرا برخورد هدفمندی با کودکان اتباع و خانواده‌های آنها صورت نمی‌گیرد.

به گفته «آرزو فتحی» معاون اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و باز توانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، ۱۳ هزار و ۶۷۱ نفر از کودکان کار و خیابان در مراکز نگهداری روزانه و شبانه، خدمات متنوع این سازمان را دریافت می‌کنند. ۶۳ مرکز نگهداری روزانه و ۲۹ مرکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان کار و خیابان در کشور فعالیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است
  • افتتاح دومین خانه شهید در منطقه ۱۵ تهران
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • تحقق شعار سال نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت همه بخش‌ها است
  • اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد