Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، فرشته روح افزا مدیر طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در نشست جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با که با موضوع " فمنیسم علیه زنان " برگزار شد، در پاسخ به سوالات دانشجویان  گفت: از زمانی که زنها به عنوان ابزار اقتصادی وارد جریان کار شدند و دیدند که دارند در اقتصاد کمک می کنند و افراد مهمی شده اند بدنبال امتیازهای بیشتری در آن جامعه رفتند و از قرن ۱۸ اقداماتی در این مورد صورت گرفت اما کسانی که از زن به عنوان ابزار استفاده می کردند حاضر نبودند به او موقعیتی بدهند و برنامه را به این سو پیش بردند که از پتانسیل زنانگی خانم‌ها استفاده شود که اینجا بحث جنسی پیش آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما از قرن ۱۸ ملاحظه می کنیم که کم کم از پوشش خانم ها کم شد. مدل های مختلف سلبریتی ها برای زنان الگو شدند و... این هجمه فرهنگی باعث شد که زنان این حالت را بپذیرند و الان هم مشاهده می کنیم که هجمه فرهنگی سبب شده که اگر زنان آرایش نداشته باشند احساس بی هویتی کنند.

روح افزار تصریح کرد:‌ این جریان ادامه پیدا کرد به گونه ای که الان زن در اروپا و آمریکا یک جنس هستند. تا ۶ سال پیش موادمخدر بالاترین تجارت بود اما الان بزرگترین تجارت پورنوگرافی است.

وی تصریح کرد: تامین معاش ظلم در حق مردان نیست. مردان که وظیفه فرزندآوری و تربیت او را ندارند پس اگر نخواهند تامین مخارج زن را بکنند پس چه کاری انجام بدهند؟! اگر مردها تامین مخارج خانم ها را می کنند به این دلیل است که مردان مورد تهاجم نگاه، عاطفه و روابط غلط مردان دیگر قرار نمی گیرند؛ این زنان هستند که اگر در بیرون به عنوان یک وظیفه کار کنند و بخواهند کارشان را حفظ کنند باید از خیلی از ارزش هایشان پایین بیایند.

روح افزا یادآور شد: اما در اسلام این وظیفه زن نیست که خرج خانه را بیاورد بلکه بر عهده مرد است. مسئولیت فرزندآوری و پرورش و پناهگاه امن خانه بودن به مادر داده شده است که البته این تکلیف بدون علم و درس خواندن و حضور اجتماعی نمی شود. پس این به این معنی نیست که زن در خانه بنشیند و بچه نگه دارد. بچه نگه داشتن عالی است و کار یه مادر همچون قرآن انسان سازی است. ما در آن مقطعی که فرزند داریم و فرزند نیاز به مادر دارد باید در خانه بمانیم اما بعد که فرزند به سن مدرسه رسید و کمتر به مادر احتیاج داشت، مادری که درس خوانده و پتانسیلش را دارد می تواند کار کند.

وی گفت: زن هر کجا که احساس کرد قرار است از او سوء استفاده بشود به راحتی می تواند آن شغل را ترک کند چون تامین هزینه زندگی بر عهده وی نیست ( وابستگی مادی برای کار کردن ندارند) و اگر هم در آمدی داشته باشد برای خودش است.

مدیر طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با بیان اینکه ازدواج یک قرار داد حقوقی، قانونی و عاطفی است که مایه آرامش طرفین می شود، اظهار داشت: پس نیازهای ما فقط مادی نیست بلکه عاطفی نیز هست ما اگر صاحب یک کارخانه باشیم و حتی حقوق مردان را هم ما بدهیم باز به یک مرد که با او رابطه عاطفی داشته باشیم نیاز داریم. به بچه دار شدن نیاز داریم. اگر اینگونه نباشیم آدم نرمالی نیستیم.

وی تصریح کرد: برخی می گویند ما نیاز عاطفی داریم اما مادی خیر، اشتباه است. خداوند تمام نیازهای ما را بهم گره زده است. مرد هم نیاز به غذا دارد، هرچند این وظیفه زن نیست. نیاز به فرزند و کسی که فرزند او را نگه دارد، دارد. خداوند تمام نیازهای مادی و ماوراء دنیایی را بهم گره زده است.

روح افزا گفت: درخواست زن از همسرش برای پول، گدایی نیست بلکه اجبار است که مرد برای همسرش خرج کند. شما وقتی از کسی چک دارید و می روید آن را پاس کنید یعنی دارید گدایی می کنید؟ خیر، وظیفه ی اوست که آن چک را پاس کند. ما زمان عروسی مهریه می گیریم، این مهریه گرفتن گدایی کردن است؟!

وی گفت: اینکه می گویند در غرب زن و مرد باهم کار می کنند و باهم بچه را بزرگ می کنند اشتباه است. اینگونه نیست؛ مردها بچه را تربیت نمی کنند و تمام مخارج زندگی نصف نصف است مثل دو غریبه. در آنجا زن ها زجر می کشند و بچه ها دچار عقده های عاطفی زیادی هستند. در نظام اسلامی جیب مرد برای خانمش است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زن علم روح افزا دانشجویان روح افزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: درپی اجرای طرح حمایتی دولت در پرداخت وام فرزند آوری، برخی از افراد سودجو و کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک و تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت کرده و قصد کلاهبرداری از آنان را دارند.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، یکی از این موارد سودجویی کلاهبرداران سایبری را ترفند استفاده از تسهیلات و وام‌های بانکی برای شهروندان برشمرد و افزود: مجرمان سایبری با ترفند‌های مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزند‌آوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» متقاضیان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت از حساب بانکی آنها می‌کنند. وی به شهروندان توصیه کرد توجه داشته باشند که تنها سایت ve.cbi.ir به عنوان سامانه رسمی تسهیلات قرض الحسنه فرزند بوده و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.
سرهنگ مرتضوی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir خش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌