Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه ۲۰ استان کشور در بودجه ۱۴۰۰ دچار کاهش بودجه شده اند، گفت: از نمایندگان مجلس یازدهم انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داشته باشند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه)‌پارلمان، طی تذکر شفاهی اظهار داشت: اتفاقی درخصوص احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه رخ داده که بر این اساس شاخص‌ها را بر مبنای محرومیت، جمعیت، معکوس درآمد استان، نرخ بیکاری و عدم توسعه استان در نظر گرفته اند که با این حساب ۲۰ استان کشور در بودجه ۱۴۰۰ دچار کاهش بودجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: استان‌هایی از قبیل سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، اردبیل، یزد، کرمان، خوزستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گلستان، خراسان شمالی و جنوبی، مازندران و سمنان شامل این اتفاق می‌شوند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعتبارات برخی از این استان‌های مذکور بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است. به همین دلیل پیشنهاد داریم که با توجه به بازگشت این اعتبارات، اصلاحات مورد تجدیدنظر قرار گیرد و حداقل مانند امسال شود.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: پس از بازگشت این اصلاحات از جانب شورای نگهبان به صحن، ضرورت دارد نمایندگان به این اصلاحات رأی بالا دهند و از رئیس مجلس و نمایندگان مجلس یازدهم انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داشته باشند.

خانی افزود: انتظار ما این است که توزیع عادلانه ازمحل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده براساس شاخص‌های جمعیت، محرومیت و مساحت، این اصلاحات اعمال شود، در غیر این صورت بودجه ۲۰ استان کاهش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس لایحه بودجه بودجه 1400 ۲۰ استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانونگذاران کنگره برای حمایت از رژیم صهیونیستی به تکاپو افتادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا بودجه حمایتی از رژیم صهیونیستی را در دستور کار خود قرار می دهد.

«استیو اسکالیز» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی قوانینی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و ایران را مسئول می‌داند، تغییری در برنامه خود ایجاد خواهد کرد.

در این بیانیه ادعا شده است: مجلس نمایندگان قویا در کنار اسرائیل ایستاده است و باید عواقبی برای این حمله بی دلیل وجود داشته باشد.

این قانونگذار آمریکایی گفت: جزئیات بیشتر در این باره به زودی اعلام خواهد شد.

لایحه بودجه حمایتی دولت آمریکا در ماه فوریه با حمایت ۷۰ درصدی مجلس سنا به تصویب رسید، اما در مجلس نمایندگان مسدود مانده است. قانونگذارن جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان عمدتاً به دلیل مخالفت با تأمین مالی بیشتر اوکراین، این لایحه را مورد بررسی قرار نمی دهند و بررسی آن را مشروط به اختصاص بودجه مرزی بیشتر کرده اند.

کد خبر 6078206

دیگر خبرها

  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • بایدن با سران کنگره درباره بودجه رژیم صهیونیستی صحبت کرد
  • قانونگذاران کنگره برای حمایت از رژیم صهیونیستی به تکاپو افتادند
  • با توجه به تشدید واردات بنزین با بررسی جداول بودجه، راهکار حل معضل ناترازی بنزین در 1403 چیست؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس در انتظار تایید مجلس
  • نمایندگان مجلس: هنوز ⁧ایران⁩ را نشناخته‌اید، این تنها یک سیلی بود
  • حمایت نمایندگان مجلس از «شلیک به قلب رژیم صهیونیستی»