Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از امضای ۳ سند مشترک بین ایران و ترکیه خبر داد و اظهار کرد که این توافق در راستای به حداکثر رساندن ظرفیت حمل بار و مسافر بین دو کشور به امضاء رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، به‌منظور افزایش همکاری‌های ریلی بین دو کشور ایران و ترکیه، سه سند مشترک را در راستای به حداکثر رساندن ظرفیت حمل بار و مسافر بین دو کشور به امضاء رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی بر ضرورت گسترش همکاری‌های ریلی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکیه تأکید کرد و افزود: طی تفاهم و همکاری‌های فی‌مابین، در حوزه راه‌آهن، ما رکورد حمل بار را در شرایط کرونا شکسته‌ایم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: طی ۹ ماه سال جاری بیش از ۵۰۰ هزار تن جابه‌جایی بار داشته‌ایم که این میزان تا پایان سال به ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید و این یک رکورد بسیار خوبی است.

وی از توافق با طرف ترکیه‌ای به‌منظور تقویت کریدور شرق به غرب؛ از چین، افغانستان، پاکستان به ترکیه از طریق کشورمان خبر داد و تصریح کرد: به امید خدا هم مسیر چین به اروپا از شاخه جنوبی و هم ترکیه – افغانستان و ترکیه – پاکستان و همین‌طور اتصال بنادر جنوبی ایران به ترکیه موضوعاتی است که با امضای این سند، سرعت خواهند گرفت و عملیاتی خواهند شد.

رسولی تأکید کرد: انتظار می‌رود که کریدور فرا ملی موسوم به خط آهن استانبول – تهران – اسلام‌آباد با اتصال راه‌آهن بین چین و ترکیه به پروژه راه جدید چین متصل شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سعید رسولی رسولی راه آهن ایران و ترکیه بین دو کشور راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ امضای اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان

اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان با حضور رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر پاکستان به امضا رسید.

دیگر خبرها

  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • عکس/ امضای اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان