Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی یک هفته گذشته هر روز آب روستاهایی که از مجتمع فخرود در شهرستان درمیان آبگیری می‌شود قطع شده و برای مردم مشکلاتی را به وجود آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، به گفته اهالی برخی از روستاهای شهرستان درمیان حدود یک هفته‌ای می‌شود که آب در تعدادی از روستاهای شهرستان دچار قطعی چند ساعته و حتی چند روزه شده و این قطعی‌ها همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روز یکشنبه هفته گذشته 21 دی ماه آب برخی از روستاهای شهرستان درمیان قطع شده و تا به امروز 29 دی ماه قطعی مکرر و هر روزه آب ادامه دارد. طبق پیگیری‌هایی که توسط شورا و دهیارهای این روستاها برای دلیل قطعی آب در این مدت صورت گرفته، مسئولان اداره آب و فاضلاب شهرستان درمیان دلیل قطعی آب را ترکیدگی لوله خط انتقال آب و قطعی برق عنوان کرده‌اند.

قطعی آب در روستاهای شهرستان درمیان در فصل سرد سال باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

امروز نیز اداره آب و فاضلاب شهرستان درمیان طی اطلاعیه‌ای از قطعی چند ساعته آب به دلیل ترکیدگی خط انتقال آب شرب روستاهای مسیر خط انتقال مجتمع فخرود خبر داده است.

قطعی آب در 14 روستای شهرستان درمیان

طبق این اطلاعیه امروز 29 دی ماه آب روستاهای نوغاب، هندوالان، گسک، نوزاد، بورنگ، تخویج، تشوند، مسک، زارگز، فیزیک، اویجان، مقدر، منصورآباد و آسفیچ تا چند ساعت آینده قطع خواهد بود.

تابستان امسال قطعی آب در شهرستان درمیان و به طور خاص روستاهایی که از مجتمع فخرود آبرسانی می‌شود به گونه‌ای زیاد بود که مردم این روستاها چندین روز متوالی شاهد قطعی آب بودند و متاسفانه در حال حاضر و در فصل زمستان نیز قطعی آب از این مجتمع از چند ساعت به روز رسیده و هر روز در حال تکرار شدن است.

شهرام خسروی بیژائم مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان درمیان در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: صبح امروز خط انتقال اصلی آب مجتمع فخرود از محل دو راهی روستای نوغاب دچار ترکیدگی شده است.

وی با بیان این‌که همکاران ما در مسیر برای رفع مشکل هستند، افزود: قطع شدن چند ساعته آب به دلیل وقوع مشکلات به گونه‌ای است که پس از رفع مشکل، قطعی آب نیز حداقل8 تا 10 ساعت ادامه دارد.

مدیرامور آب و فاضلاب شهرستان درمیان بیان کرد: وقتی آب قطع شده و در مسیر تزریق نمی‌شود تمامی مخازن موجود در مسیر و روستاها بدون آب می‌شود.

خسروی عنوان کرد: مجدد اگر قرار باشد آب در مسیر قرار گیرد حداقل 24 ساعت زمان لازم دارد آب به حالت پایدار برسد.

قطعی برق و ترکیدگی خط انتقال دلایل اصلی قطعی آب

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه قطعی برق طی هفته گذشته در شهرستان درمیان نیز مزید بر علت شده و باعث شده تمام منطقه از نظر آب، مشکل‌دار شود.

مدیرامور آب و فاضلاب شهرستان درمیان گفت: در پی اتفاقاتی که در خصوص ترکیدگی برای خط انتقال مجتمع فخرود می‌افتد به دلیل عدم تزریق آب، تمامی مخازن مسیر از اسدیه گرفته تا سرچاه تازیان بدون آب می‌شود.

خسروی با بیان این‌که طی مدت زمان قطعی آب و برداشت آب در روستاها مخازن آب روستایی و خط نیز خالی از آب می‌شود، افزود: اگر مشکل دیگری ازجمله قطعی برق و سایر مسائل را بعد از رفع مشکلات شاهد نباشیم حداقل 24 ساعت بعد آب پایدار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله دلایل ترکیدگی خط انتقال آب، فرسودگی خط انتقال به دلیل چند سال کار کردن آن است.

مدیرامور آب و فاضلاب شهرستان درمیان بیان کرد: قطعی برق و وارد شدن شُک به خط انتقال آب باعث خاموش شدن پمپاژهای مسیر می‌شود و وصل شدن برق نیز مجدد ضربه محکمی به خط وارد می‌کند و این ضربه باعث ترکیدگی خط انتقال آب می‌شود.

خسروی با بیان این‌که قطعی برق در این شهرستان معضلی شده، اظهار کرد: با توجه به این‌که قطعی برق سراسری است و به دست همکاران شرکت برق در شهرستان نیست، امکان این‌که برق ایستگاه‌های پمپاژ آب قطع نشود وجود ندارد.

وی عنوان کرد: وقتی برقی پس از قطع شدن وصل می‌شود با زدن یک کلید تمام امور به حالت اول بر می‌گردد اما در بحث قطعی آبی که ناشی از قطعی برق است حداقل چندین ساعت زمان نیاز دارد تا آب وارد مسیر شود.

مدیرامور آب و فاضلاب شهرستان درمیان بیان کرد: رفع مشکل ترکیدگی خط انتقال آب که امروز صبح اتفاق افتاده حداقل چند ساعت زمان نیاز دارد تا برطرف شود و پس از رفع مشکل وروشن شدن چاه‌ها از بعد از ظهر امروز، روستاهایی که آخر مسیر قرار دارند از روستای مسک تا روستای منصورآباد امشب با مشکل قطعی آب مواجه خواهند بود چراکه تمام شبکه خالی از آب می‌شود.

خسروی خاطرنشان کرد: چنانچه پس از روشن شدن چاه‌ها مشکلی پیش نیاید، امشب فقط خط انتقال آب‌دار خواهد شد.

وی گفت: اگر مشکلاتی از جمله ترکیدگی لوله ها و قطعی برق پشت سرهم تکرار نشود وضعیت آب در شهرستان درمیان ثابت و پایدار است و مشکلی وجود ندارد. اما وقتی این مشکلات را شاهد هستیم و شبکه‌های آب پر و خالی می‌شود، مردم احساس می‌کنند کوتاهی از سوی مسئولان آب و فاضلاب شهرستان درمیان صورت می‌گیرد در صورتی که این اتفاقات به دست ما نیست.

مدیرامور آب و فاضلاب شهرستان درمیان چندی پیش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما از اصلاح شبکه آب شهرستان درمیان با همکاری بنیاد علوی به منظور جلوگیری از هدررفت آب با در نظر گرفتن اعتبار 12 میلیارد تومانی خبر داده بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: روستاهای شهرستان درمیان ترکیدگی خط انتقال آب شهرستان درمیان مجتمع فخرود قطعی آب آب می شود رفع مشکل چند ساعت قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی اظهار کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد ریال و از محل منابع اعتبارات ملی، استانی، جهاد آبرسانی و خیرین اجرایی شد.

وی افزود: احداث ۷۴ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب و ۳۷ کیلومتر خط انتقال شامل احداث و اصلاح از جمله این طرح‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: احداث سه باب مخزن ذخیره آب در روستاهای گلابر، خانجین و آرموتلو با حجم ۸۵۰ متر مکعب از دیگر طرح‌هایی است که در شهرستان ایجرود اجرا شده است.

نادرخانی گفت: در همین مدت ۹ رشته قنات نیز در روستاهای اوغولبیک علیا، چیسب، قارموتلو، قره درق، شهرک و ملاپیری احداث شد.

وی به حفر ۸ حلقه چاه آب در روستاهای احمدکندی، قره سعید، کوسه لر، اوچ تپه، سعیدآباد، گلابر، جامه سرا و شهرک نیز اشاره کرده و گفت: برای تأمین زیرساخت‌های آبرسانی در مناطق روستایی هیچگونه محدودیتی نداریم.

این مسئول یادآور شد: استانداردسازی ۲۰۰۰ انشعاب روستایی در شهرستان ایجرود نیز از دیگر اقداماتی است که با هدف کاهش هدر رفت آب و ارائه خدمات مطلوب به مشترکین در شهرستان ایجرود اجرایی شد.

کد خبر 6085039

دیگر خبرها

  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • اجرای طرح چراغ روشن در درمیان
  • اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی بین خانواده های کم برخوردار
  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان
  • ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد
  • اجرای ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود