Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهروز اکرمی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه صنایع دستی روستای احمدآباد افزود: صنایع دستی دارای ماهیتی مستقل و بومی است که توان اشتغالزایی دارد و با توجه به اینکه نیاز به سرمایه کمتری دارد، رونق آن باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.  

وی ادامه داد: هنرمندان استان مرکزی در رشته‌های مختلف صنایع دستی فعالیت دارند و با تولید محصولاتی از این قبیل می توانند تصویر زیباتری از استان را به دنیا نشان دهند و ناگفته‌های فرهنگی و هنری این خطه را با بهترین شیوه و با زبان هنرهای ظریف ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه اختصاص زمین در لکه‌های صنعتی استان مرکزی به کارگاه صنایع‌دستی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: لکه‌های صنعتی که در طرح هادی روستاها در نظر گرفته شده که بخشی از زمین این لکه‌ها به کارگاههای صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد.

اکرمی بیان کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام "رونق تولید" نامگذاری شده است باید به توسعه و تولید محصولات صنایع‌دستی توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری با بیان اینکه برای حمایت از این کارگاه‌های کوچک صنایع دستی می‌توان از مدارس بلا استفاده نیز به عنوان کارگاه استفاده شود، افزود: نشست تکمیلی این موضوع با حضور مدیر کل امور روستایی و بنیاد مسکن به زودی تشکیل و  پیگیری لازم برای اختصاص زمین برای راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی انجام می‌شود.

۳۴۸ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ رشته در استان مرکزی فعال است.

برچسب‌ها گردشگری اراک استان مرکزی رونق تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری اراک استان مرکزی گردشگری اراک استان مرکزی رونق تولید اخبار کنکور استان مرکزی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی گلستان گفت: بازارچه سوغات و صنایع دستی استان روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته در موزه صنایع‌دستی گلستان برپا می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان گلستان افزود: این بازارچه هر هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب در خانه تاریخی امیر لطیفی برگزار شود.

مریم حاجی‌ابراهیمی گفت:حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و سوغات استان، توسعه، ترویج و آموزش‌های صنایع‌دستی است.

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد