Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز سه شنبه ۳۰ دی ماه بارش برف و باران در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و غرب کردستان خواهیم داشت همچنین در گیلان و مازندران بارش پراکنده برف و باران ادامه دارد.

وی افزود: روز چهارشنبه یکم بهمن در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، کرمانشاه، همدان، زنجان، مازندران، گیلان و ایلام بارش خواهیم داشت که بارش روز پنجشنبه در سواحل خزر، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، غرب، شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و زاگرس شمالی و بخش‌هایی از مرکز خواهیم داشت و روز جمعه این شرایط در شمال شرق کشور حاکم خواهد بود؛  بارش در مناطق سردسیر و مرتفع در این مدت به شکل برف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* هشدار کاهش محسوس دما تا 20 درجه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: با توجه به نفوذ توده هوای سرد از چهارشنبه یکم بهمن تا جمعه، در اغلب مناطق کشور دما به صورت محسوسی کاهش می یابد، بیشترین میزان کاهش دما در شمال شرق و شرق کشور بین ۱۵ تا ۲۰ درجه خواهد بود، در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز و سواحل خزر کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما و در غرب کاهش ۶ تا ۱۰ درجه دما پیش بینی می‌شود.

* هشدار کولاک برف و وقوع بهمن در البرز

ضیائیان گفت: با توجه به بارش برف و وزش باد شدید، در شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز کولاک برف پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، ریزش بهمن دور از انتظار نیست.

وی افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری دریای خزر مواج خواهد بود همچنین از چهارشنبه تا جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز و موّاج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه دوم بهمن سرعت وزش باد در کشور افزایش می‌یابد و در مرکز و نوار شرقی کشور باد، شدید خواهد بود همچنین روز جمعه در تنگه هرمز و جنوب شرق کشور وزش باد شدید خواهیم داشت.

* کاهش محسوس دما در پایتخت از پنجشنبه

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۳ و ۴ درجه خواهد بود و از پنج شنبه دوم بهمن کاهش محسوس دما را در پایتخت خواهیم داشت.

* یخبندان در ۱۹ استان

وی بیان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در ۱۹ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی باران هواشناسی پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر وقوع سیلاب در جنوب کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی نسبت به خطر وقوع سیلاب در پی بارش شدید باران هشدارداد واز مردم خواست که تا حد امکان طی دو روز آینده به جنوب کشور سفر نکنند.

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان گفت: نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که یک مرکز کم‌ارتفاع در جنوب غرب کشور در تراز میانی جو شکل می‌گیرد که حرکت شرق‌سوی خود را به سمت جنوب و جنوب شرق کشور ادامه می‌دهد و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه(۲۷ و ۲۸ فروردین) این مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: تزریق رطوبت خوبی را در شمال اقیانوس هند و دریای عمان روی همین مناطق مشاهده می‌کنیم بنابراین بارش‌های خیلی خوبی انتظار می‌رود بنابراین بارش‌های سنگینی سه‌شنبه در جنوب بوشهر، جنوب فارس، هرمزگان ، جنوب کرمان و غرب سیستان و بلوچستان و چهارشنبه در سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود که جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها را در پی دارد همچنین احتمال وقوع سیلاب بسیار قوی است و احتمال سرریز شدن سدها وجود دارد و آبگرفتگی گسترده معابر دور از انتظار نیست.

به گزارش سازمان هواشناسی ضیاییان توصیه کرد: مردم تا حد امکان طی این دو روز به به پنج استان جنوبی سفر نکنند علاوه بر آن در حاشیه و بستر رودخانه ها فاصله بگیرند.از مسیل‌هایی که سیلاب جاری شده عبور نکنند چراکه خطر جانی در پی دارد. عشایر و دامداران نیز دام‌ها را از رودخانه‌های فصلی دور کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی
  • هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان
  • هشدار بارش‌های رگباری و کاهش دما در یزد
  • بارش ها از امشب، میهمان کرمانی ها می شوند
  • خطر وقوع سیلاب در جنوب کشور
  • هشدار؛ فعالیت‌های دریایی را تعطیل کنید!
  • صدور هشدار قرمز توسط هواشناسی استان کرمان/ احتمال وقوع سیل در برخی مناطق
  • کاهش ۲۱ درصدی بارندگی در چهارمحال و بختیاری
  • هواشناسی: هفته ای پر بارش در پیش است / شهروندان این استان‌ها هشدارها را جدی بگیرند
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای کرمانشاه