Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۳ نفر از سالخوردگان نروژی پس از دریافت واکسن فایزر جان باختند. طبق اعلام سازمان دارویی نروژ، بررسی بالینی ۱۳ نفر از این افراد نشان می‌دهد احتمالا بروز عوارض جانبی این واکسن در ایجاد واکنش‌های شدید در آنها نقش داشته این درحالی است که رسانه‌های آمریکایی در این مورد سکوت کرده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز، نروژ یک کشور کوچک در شمال اروپا است و تنها حدود ۲۵ هزار نفر در این کشور با واکسن فایزر واکسینه شده اند که ۲۳ مرگ ناشی از این واکسیناسیون در میان این تعداد اندک که واکسن دریافت کرده اند، زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که در کمال تعجب، رسانه های اصلی انگلیسی زبان، این حادثه را گزارش نکردند؛ گویا از قبل در این زمینه توافقی بینشان صورت گرفته است.

رسانه های مهم آمریکا و انگلیس به وضوح مرگ این افراد را نادیده می گیرند اما در مقابل هرگونه اطلاعات نامطلوب در مورد واکسن های چینی را با سر و صدای زیاد تبلیغ کرده و سعی می کنند تأثیر منفی آن را بر عموم مردم تلقین کنند.

به عنوان مثال، اثربخشی واکسن «سینواک» (Sinovac) چین، در برزیل کمتر از حد انتظار بود و این موضوع همه جا در رسانه های غربی گزارش می شد همچنین مرگ یک داوطلب برزیلی که در آزمایشات این واکسن شرکت داشت نیز به یک رویداد مهم در رسانه های غربی تبدیل شد اما کمی بعد ثابت شد که این مرگ هیچ ارتباطی با واکسیناسیون نداشت و رسانه های غربی علاقه خود را به این موضوع از دست دادند.

واکسن کووید-۱۹ مساله علمی مهمی است. وضعیت همه گیری کنونی بسیار بحرانی است. برخورداری از واکسن های بیشتر برای مبارزه با کووید-۱۹ از مطالبات اصلی بشر کنونی محسوب می شود.

با این حال، برخی از رسانه های اصلی آمریکا و انگلیس برای قرار دادن برچسب‌های ژئوپلیتیک (جغرافیای سیاسی) روی واکسن ها پیشگام شده اند. آنها با استفاده از تبلیغات خود برای ترویج واکسن های فایزر و لکه دار کردن واکسن های چینی، در موضع گیری های سیاسی با نگرش علمی نسبت به واکسن ها دخالت می کنند.

در حقیقت، تحقیق و تولید همه واکسن های کووید-۱۹ نسبتاً عجولانه صورت گرفته است. این واکسن ها باید قبل از عرضه کامل به بازار، تحت آزمایشات و راستی آزمایی بالینی بیشتری قرار می گرفتند اما همه گیری منتظر این موضوع نمی‌ماند و واکسن ها با سرعت بسیار بالاتری به خط مقدم مبارزه با کووید-۱۹ راه یافته اند.

اگر لازم باشد مقایسه‌ای انجام شود، واکسن غیرفعال چینی نسبت به واکسن mRNA شرکت داروسازی فایزر مطمئنا پایه ایمنی محکم تری دارد.

فناوری واکسن غیرفعال بسیار پیشرفته بوده و دهه ها تحت آزمایش بالینی قرار گرفته است این درحالی است که فناوری mRNA، برای اولین بار برای تهیه واکسن به کار گرفته شده است و در واقع، تبلیغات گسترده واکسن فایزر، با هدف ایجاد آزمایش مداوم در مقیاس بزرگ روی انسان ها صورت می گیرد.

ما معتقدیم که آمریکا و برخی کشورهای غربی اکنون گزینه های بهتری ندارند. واکسیناسیون گسترده فایزر یک امر ضروری است. حتی اگر خطراتی وجود داشته باشد، این کشورها ترجیح می دهند که این خطرات را تحمل کنند و تا زمانی که بتواند جان اکثر مردم را نجات دهد، نقاط ضعف آن را می پذیرند.

اینکه رسانه های اصلی غربی چشم خود را بر مرگ این ۲۳ نفر بسته اند؛‌ می توان به عنوان بخشی از پذیرش آنها از این «تصور کلان» تلقی کرد.

موضع گیری های دوگانه رسانه های غربی در مورد واکسن ها و طرز فکر ناسالم آنها، نشان می دهد که ذهنیت رسانه های اصلی آمریکا و انگلیس در مورد چین بسیار ژئوپلیتیک شده است.

موضع گیری های دوگانه برای آنها به موضوعی سیاسی تبدیل شده است. آنها دیگر از لحاظ رقابت با چین بی طرف نیستند. حمله به چین، هدف مذبوحانه آنهاست. این در حالی است که جامعه و دولت چین در زمینه واکسن کووید-۱۹، علم و واقع نگری را به عنوان اولویت در نظر گرفته اند.

چین به روشی علمی و واقع گرایانه کاملا این حقیقت را پذیرفته است که واکسن های این کشور فاقد اطلاعات کافی هستند.

واکسن های کووید-۱۹ چین به بازار عرضه شده اند اما به صورت مشروط؛ اولویت واکسیناسیون با واکسن های چینی به افراد ۱۸ تا ۵۹ ساله که در معرض تماس بالا با کووید-۱۹ قرار دارند، داده خواهد شد و در این مرحله واکسن به سالمندان تزریق نمی شود.

هیچ مقام عالی رتبه چینی حاضر نشده است واکسن های چینی را صریحاً تأیید کند. بیشتر تمجیدها درباره واکسن های چینی از خارج از این کشور هستند. بسیاری از رهبران کشورهای در حال توسعه، بر اساس داده های حاصل از نتایج آزمایشات مرحله سوم، در تزریق واکسن های چینی پیش قدم شده اند.

با این حال، واکسن فایزر به شدت توسط دولت آمریکا تبلیغ شده و این درحالی است که خطر بالقوه این واکسن عمداً نادیده گرفته می شود و برای افکار عمومی این تصور را ایجاد کرده اند که واکسن فایزر که برای اولین بار استفاده می شود، ایمن تر از واکسن چینی است.

در واقع واشنگتن تقابل با چین را گسترش داده و آمریکا و متحدان اصلی آن وارد این چرخه شده اند. آنها اعتقاد دارند که سرکوب چین درست است و انصاف با چین اشتباه است.

در این شرایط، اینگونه نگرش ها به حوزه های علمی و بشردوستانه که باید از سیاست دور بمانند، تسری یافته است./ ایرنا 

پرستار امریکایی بعد از دریافت واکسن فایزر کرونایی شد مرگ بیش از ۲۰ نفر در نروژ پس از دریافت واکسن فایزر مرگ زن ۴۱ ساله پرتغالی ۲ روز بعد از دریافت‌ واکسن فایزر ورود ۱۵۰ هزار دوز واکسن فایزر از آمریکا به ایران منتفی شد پزشک مکزیکی بعد از دریافت واکسن فایزر دچار تشنج و راهی بخش مراقبت‌های ویژه شد توصیه بهداشت جهانی: تزریق دوم واکسن فایزر به تعویق بیافتد/ مرگ ۲ دریافت‌کننده نروژی بازگشت امریکا به برجام بدون رفع تحریم به ضرر ماست/ ورود واکسن امریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع نروژ تزریق واکسن کرونا به سالخوردگان را هشدار داد/ بررسی مرگ‌ومیرهای ناشی از دریافت واکسن‌های فایزر و مدرنا     آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

 


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دریافت واکسن فایزر واکسن های چینی رسانه های غربی رسانه های اصلی واکسن ها کووید ۱۹ شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی خمینی‌شهر با اشاره به اجرای طرح رایگان واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی این شهرستان گفت: این بیماری با علائم پیچش گردن، بی‌حالی و در برخی موارد علائم عصبی و تنفسی و خِرخِر گلو همراه است و در صورت شیوع نوعی بیماری مهلک با تلفات بالا و شیوع سریع است و این بیماری نه‌تن‌ها باعث از بین رفتن طیور منطقه می‌شودو تهدیدی جدی برای مرغداری‌ها که به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی مهم مطرح هستند، است

الهه شیروی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری انتقال ویروس از طیور بومی به طیور صنعتی و افزایش سطح ایمنی طیور بومی دانست و افزود: این نوع واکسن که متفاوت با سایر واکسن‌ها از نظر مقاومت در برابر حرارت و سهولت استفاده آن به جهت ریختن در ظرف آبخوری آنها است، در اختیار مرغداران قرار گرفته و تاکنون ۳۰ هزار و ۱۵۶ قطعه پرنده خانگی از جمله اردک، کبوتر، غاز و سایر ماکیان واکسینه شدند.


این طرح تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد و بین محله‌های مختلف کوشک، قلعه امیریه، اصغرآباد و درچه نیز توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • نمایشگاهی که سکوت در برابر شهادت کودکان غزه را محکوم می‌کند
  • انتقاد رسانه‌های عبری از استیصال نتانیاهو در برابر حمله مقتدرانه ایران
  • نتانیاهو به وزیران کابینه خود دستور داده سکوت کنند
  • ایران در برابر تجاوز متجاوزان سکوت نخواهد کرد
  • انتقادهای گسترده از سکوت رام‌الله و کشورهای عربی در برابر تروریسم شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری
  • خودمراقبتی در برابر اخبار جعلی و شایعات
  • رضایی: نباید در برابر جنایات آشکار رژیم غاصب صهیونیستی سکوت کرد
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟
  • خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد