Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد شریعتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه کرونا، عمل اهدای عضو در کشور را کاهش داده است ولی استان خوزستان در سطح کشور عملکرد بسیار خوبی داشته و روز گذشته با اهدای چهار عضو یک جوان ۲۴ ساله این موضوع به اوج خود رسید و برای اولین بار در تاریخ جنوب غرب کشور، پیوند قلب انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در بحث فرهنگ سازی اهدای عضو دارند و باعث می شوند که گرفتن رضایت از خانواده ها آسان تر شود افزود: درست است که ما روز گذشته یک جوان را از دست دادیم ولی در ازای آن چهار جوان زنده شدند و پدران و مادران این افراد به دلیل فراهم شدن فرصت زندگی دوباره با گرفتن عضو برای فرزندانشان،  از خوشحالی گریه می کردند.

سرپرست مرکز اهدا، فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی بیشتری در خصوص اهدای عضو در کشور انجام شود، گفت: تعداد افراد مرگ مغزی شده بیشتر از افرادی است که برای اهدای عضو رضایت خود را اعلام می‎کنند بنابراین در این خصوص باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی افزود: در ابتدای سال، ویروس کرونا عمل اهدای عضو را تحت الشعاع قرار داد و ما عملا نتوانستیم کاری انجام دهیم. در پنج ماه اخیر، ۱۰ مورد اهدای عضو داشتیم که موفق به پیوند ۱۵ کلیه و هشت کبد شدیم و مهمتر اینکه از این تعداد ۹ کلیه و چهار کبد در دی ماه پیوند زده شد. در یکی، ۲ ماه گذشته به لحاظ پیوند عضو رشد قابل ملاحظه ای داشتیم و الان در کشور از رتبه خوبی برخوردار هستیم.

شریعتی گفت: در اهدای عضو، سازگاری بافتی، گروه خونی، مدت انتظار و شرایط بالینی فرد گیرنده بسیار مهم است که توسط تیم تحقیق بررسی و تخصیص داده می شود. روز گذشته در جریان عمل پیوند قلب تمام تمهیدات لازم انجام شد همچنین از بهترین متخصصین قلب کشور کمک گرفتیم تا روند کار به خوبی اجرا شود. 

وی  با بیان اینکه مرگ مغزی پایان راه نیست بلکه آغاز راهی برای فرد دیگری است که نیازمند اعضای حیاتی است، افزود: داوطلبان اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به مرکز اهدای عضو ایرانیان ثبت نام و عضو شوند.

به گزارش ایرنا روز گذشته قلب، کلیه ها و کبد محمدعلی طلازاده جوان ۲۴ ساله شوشتری به چهار نفر دیگر پیوند شد.

برچسب‌ها پیوند قلب خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیوند قلب خوزستان اهواز پیوند قلب خوزستان اهواز اخبار کنکور اهدای عضو روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: مادران دارای فرزند زیر دو سال، تا یکم خرداد فرصت دارند از ۲۲۰ هزار فروشگاه متصل به این طرح خرید کنند.

به گفته آقای بهداد، سرپرستان خانوار دهک‌های یک تا سه درآمدی سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به «برنامه کاربردی شما» از شارژ حساب خود در «طرح ملی یسنا» اطمینان حاصل کنند. 

در این طرح، به ازای هر فرزند زیر دو سال، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان اعتبار به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. 

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراحل قبلی "طرح یسنا "شامل ۸ استان بود، اما در مرحله جدید، مادران دارای فرزند زیر دو سال سراسر کشور می‌توانند از این بسته غذایی و بهداشتی بهره‌مند شوند و در صورتی که دولت تخصیص‌های بعدی را انجام دهد، مراحل بعدی نیز برقرار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در استان کرمانشاه