Web Analytics Made Easy - Statcounter

مناطقی از پارک ملی گلستان از ۲۷ دی، گرفتار حریق شده است و باوجود تلاش نیرو‌های امدادی، آتش در مناطق صعب‌العبور این جنگل آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پارک ملی گلستان از شنبه، ۲۷ دی، گرفتار حریق شده است. آتش در سه نقطه از این پارک جنگلی در منطقه گالیکش شعله ور شد.

آغاز این آتش سوزی از عرصه‌های جنگلی گرگان آغاز شده بود و پس از گذشت چند روز به پارک ملی گلستان در منطقه سخت گذر «دره شمالی» رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گستره اصلی آتش سوزی اکنون در این منطقه است.

محمدرضا کنعانی، میدرکل حفاظت محیط زیست گلستان ظهر امروز اعلام کرد که ۶۰ نفر نیروی تازه نفس از سپاه، ارتش، هلال احمر و اهالی بومی برای خاموش کردن آتش، به نیرو‌های مستقردر این منطقه افزوده شده اند.

به گفته وی بخش عمده آتش در حال سوزاندن کف جنگل و روی برگ‌های خشک روی زمین است و برخی درختان خشک نیز گرفتار حریق شده اند.

همچنین از ظهر امروز آب پاشی هوایی برای خاموش کردن آتش منطقه «دره شمالی» آغاز شده است. این منطقه به دلیل سختی راه و صعب العبور بودن، امکان حضور نیرو‌های پیاده را ندارد.

گفتنی است، شعله‌های آتش فروکش کرده است، اما احتمال دوباره زبانه کشیدن آتش در مناطقی که هنوز به طور کامل خاموش نشده، وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنگل گلستان آتش سوزی اطفای حریق جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به همشهری گفت: «از روز ۲۸ فروردین با صدور هشدار قرمز از سوی هواشناسی و آغاز بارندگی سیل‌آسا تا روز یکشنبه ۲ اردیبهشت به ۱۶۶ روستا از ۱۳ شهرستان از طریق راه زمینی، بالگرد هوایی و قایق‌های امداد و نجات، امدادرسانی شد. در این عملیات ۵۱۳ نفر از امدادگران در قالب ۱۰۵تیم عملیاتی حضور داشتند و به ۶۴۲۰ خانوار امدادرسانی کردند.»
سیدمحمد مهدی سجادی افزود: «بیش از ۹۰ درصد راه‌های روستایی باز است و تردد برقرار شده، اما به دلیل وجود راه‌های صعب‌العبور که همچنان گل و لای دارد، امدادرسانی با بالگرد و خودروهای هلال احمر انجام می‌شود.»
به گفته سجادی، زرآباد و کنارک دو شهرستانی هستند که بیشترین امدادرسانی در آن انجام شده‌ است و همچنان ادامه دارد. بالگردهای امداد و نجات نیز در این چند روز با ۸۶ سورت پرواز نه تنها امدادرسانی بلکه جابه‌جایی بیماران از مناطق آسیب دیده به پایگاه‌های بهداشت را هم بر عهده داشتند. آسیب‌دیدگان از سیل نیز در ۴۹۳ دستگاه چادر اسکان اضطراری داده شده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان درباره توزیع اقلام امدادی نیز گفت: «۳۵۴۱ تخته پتو، ۳۵۰۱ کیلوگرم نایلون، ۵۶۵۵ سبد غذایی، ۷۳۸۶ انواع کنسروجات، ۲۷۳۷۰ کیلوگرم برنج و حدود ۱۰ هزار بطری آب معدنی بین خانوارها توزیع شده‌است.»
علی ملاشاهی، رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سیستان و بلوچستان نیز از تداوم رگبارهای بهاری تا روز جمعه (۷ اردیبهشت) خبر داده‌است. با اعلام هواشناسی آماده‌باش نیروهای امدادی نیز همچنان ادامه دارد و به گفته استاندار سیستان و بلوچستان، همه فرمانداران شهرستان‌های جنوبی استان در کنار بخشداران و دهیاران با تمام توان نسبت به رفع مشکلات مردم و آسیب‌های موجود پیگیری، کنترل و نظارت لازم را دارند. به گفته محمد کرمی، تا زمان پایداری آب مناطق، مجموعه‌های اجرایی و قرارگاه جهادی تا مین آب آشامیدنی مورد نیاز را تامین می‌کنند. اعزام اکیپ‌های بهداشتی و پزشکی در مناطق آسیب دیده، تامین اقلام ضروری و مواد غذایی، رفع مشکلات روستاهای آسیب دیده، بازگشایی راه‌های مسدود، رفع قطعی فیبر نوری نیز با جدیت دنبال می‌شود.
کرمی یادآور شد: «در زمینه ساختمان‌های آسیب دیده باید تعمیرات لازم انجام شود، ساخت مسکن‌ آسیب دیده از سیل قبل آغاز شده و مسکن‌های آسیب دیده جدید نیز با کد ارتفاعی و رعایت تمام اصول ساختمان‌سازی به‌زودی آغاز شود.»

بیشتر بخوانید:
ادامه امدادرسانی در مناطق سیل زده

کد خبر 846096 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان هلال احمر

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • بارش رگباری باران و وزش تندباد در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش
  • هلال احمر در حالت آماده‌باش/ بارش رگباری باران در راه است
  • امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر
  • آماده‌باش نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • آماده‌باش هلال احمر برای پیش‌بینی بارش در ۲۸ استان
  • ۲۴۵ حادثه توسط نیروهای هلال احمر گلستان پوشش داده شد
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • آغاز فصل زایش وحوش در مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی خراسان شمالی