Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@13:26:06 GMT

قیمت دلار تا چقدر پایین می‌آید؟

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۱۱۲۳

قیمت دلار تا چقدر پایین می‌آید؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از  تسنیم، ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز موجب شده تا تعداد فروشنده‌ها در بازار بیشتر از خریداران باشد و به همین دلیل نیز کاهش قیمت دلار و سکه لحظه‌ای شده است.

از مهمترین دلایل کاهش قیمت طلا و ارز خوش بینی بازار به تحولات امریکا و پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ است، البته وعده حسن روحانی برای کاهش دلار به 15 هزار تومان در صورت آزادسازی منابع بلوکه شده ایران نیز در روند نزولی بازار بی تأثیر نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  نگرانی از ریزش بیشتر قیمت‌ها موجب شده تا دارندگان طلا و ارز از روزهای قبل برای فروش دلار و سکه‌هایشان راهی بازار شوند و همین موضوع موجب افزایش عرضه در بازار و کاهش چشم‌گیر قیمت‌ها شده است.   قیمت دلار که هفته قبل در کانال 25 هزار تومان معامله می‌شد هم اکنون در معاملات بازاری‌ها به کانال 21 هزار تومان رسیده است؛ فعالان بازار ارز پیش بینی می کنند که اگر اتفاق خاصی در حوزه سیاست رخ ندهد و بازارساز مدیریت عرضه و تقاضا را به درستی انجام دهد، قیمت دلار طی یکی دو روز آینده به کانال 20 هزار تومان هم برسد.   افزایش فروشنده ‌ها در بازار آزاد و نیما موجب شده تا خریداران نیز فعلاً دست نگه دارند و در قیمت‌های پایین‌تر نسبت به تأمین ارز مورد نیاز خود اقدام کنند؛ ایست خریداران در سامانه نیما کاملاً مشهود است، احتمالاً واردکنندگان منتظر کاهش بیشتر قیمت ها تا هفته آینده هستند و بعد از آن نسبت به خرید ارز اقدام خواهند کرد.   در بازار طلا  و سکه نیز وضعیت مشابه بازار ارز است، اکثر افراد حاضر در بازار سبزه میدان فروشنده هستند و همین موضوع هم موجب شده تا قیمت ها با سرعت بالایی در این بازار ریزشی شود. قیمت سکه امروز از 10 میلیون تومان به 9 میلیون تومان بازگشت. قیمت طلا هم که ماه‌ها بالای یک میلیون تومان در نوسان بود امروز به زیر یک میلیون تومان رسیده و هم اکنون در کانال 900 هزار تومان در نوسان است.   احتمالاً کاهش قیمت طلا و ارز در روزهای آینده هم ادامه داشته باشد و خیلی دور از انتظار نیست که در صورت ادامه همین وضعیت در بازار، قیمت دلار به زیر 20 هزار تومان و قیمت سکه نیز به زیر 9 میلیون تومان برسد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قیمت دلار بازار طلا سکه میلیون تومان موجب شده هزار تومان قیمت دلار قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟

به گزارش همشهری آنلاین، کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز در حالی ادامه دارد که هم‌اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله می شود.

سیر نزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز شده و با کاهش تنش‌ها در منطقه ادامه‌دار شد. فعالان بازار ارز می‌گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل در حال تخلیه هیجانات هفته‌های قبل است.

بازاری‌ها می‌گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین‌تر خرید کنند.

هم‌اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی، طبق روال قبل، دلار یکی دو هزار تومان گران‌تر قیمت‌گذاری می‌شود! دلار تهران الان ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان و هرات ۶۲ هزار و ۲۷۰ تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

کد خبر 847147 منبع: تسنیم برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار