Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@08:04:58 GMT

دولت مستعفی کویت مامور پیشبرد امور این کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۱۲۷۹

دولت مستعفی کویت مامور پیشبرد امور این کشور شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری کویت،  «الصباح» روز دوشنبه با صدور فرمان امیری استعفای «شیخ صباح الخالد» نخست وزیر و وزرا را پذیرفت. 

در همین حال امیر کویت در این فرمان طبق ماه ۱۰۳ قانون اساسی این کشور به دولت مستعفی که تنها ۳۵ روز از تشکیل آن می‌گذشت ماموریت داد که  تا زمان تشکیل دولت جدید امور را به پیش ببرد و هریک از وزرا تا آن زمان به کار خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق ماده ۱۰۳ قانون اساسی کویت  اگر نخست‌وزیر و یا وزیری بهر علتی از سمت خود کناره‌گیری کند، تا زمان تعیین جانشین، به انجام کارهای فوری مربوط به خود ادامه می ‌دهد.

این فرمان پس از آن صادر شد که دولت کویت به ریاست شیخ صباح الخالد نخست وزیر چهارشنبه هفته گذشته استعفای خود را تقدیم "شیخ نواف" امیر این کشور کرد. 

هیات دولت کویت به دنبال تنش بوجود آمده میان مجلس و دولت پس از طرح درخواست ۳۷ نماینده مجلس برای استیضاح «شیخ صباح الخالد» نخست وزیر این کشور، سه شنبه هفته گذشته استعفا داد. 

این در حالی است که امضاء کنندگان این طرح، استیضاح نخست وزیر را حق قانونی نمایندگان در ارتباط با نظارت بر قوه مجریه و رسیدگی به موارد قصور یا اخلال در مبانی قانونی و حقوقی دانسته‌اند.  

از سوی دیگر، درخواست نمایندگان برای استیضاح شیخ صباح در حالی مطرح شده که انتخابات مجلس کویت ۱۵ آذر برگزار و کابینه نیز چند روز پس از آن معرفی شد. 

  «شیخ نواف الاحمد الصباح» امیر کویت در تاریخ ۱۸ آذر ماه «صباح الخالد الاحمد الصباح» را دوباره به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب و او را مامور تشکیل کابینه جدید کویت کرد.  

پس از معرفی وزیران توسط «صباح الخالد الاحمد الصباح» امیر کویت هم با صدور فرمانی کابینه این کشور را تایید کرد و اعضای کابینه جدید کویت به ریاست «صباح الخالد الصباح» در حضور «نواف الاحمد الجابر الصباح»   امیر این کشور سوگند یاد کردند.    

برچسب‌ها استعفا شیخ نواف آسیای غربی کویت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استعفا شیخ نواف آسیای غربی استعفا شیخ نواف آسیای غربی کویت اخبار کنکور صباح الخالد نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد

با انتخاب نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین، دولت نوزدهم در فلسطین آغاز به کار کرد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه الجزیره، «محمد مصطفی» امروز پنجشنبه به عنوان نخست وزیر جدید دولت تشکیلات خودگردان فلسطین انتخاب شد.

مصطفی پس از این انتصاب، ترکیب وزرا کابینه تشکیلات خودگردان را که شامل ۲۲ وزیر بود، به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان ارائه کرد.

محمد مصطفی نخست وزیر جدید فلسطین، قرار است سمت وزیر خارجه این تشکیلات را نیز بر عهده داشته باشد.

محمود عباس ضمن ابراز اعتماد به کابینه پیشنهادی از سوی مصطفی، با صدور فرمانی تصویب تشکیل دولت جدید فلسطین را اعلام کرد.

محمد مصطفی اواخر اسفند از سوی محمود عباس مأمور تشکیل کابینه فلسطین شده بود.

دیگر خبرها

  • نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • «محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • مامور قلابی پلیس و همدستش دستگیر شدند
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • تلاش دولت سیزدهم برای بازگرداندن امور اقتصاد به مردم
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین