Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:26:21 GMT

بررسی ۳۵ عنوان شغل سخت و زیان‌آور در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۱۴۱۵

بررسی ۳۵ عنوان شغل سخت و زیان‌آور در قزوین

ایسنا/قزوین مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان قزوین از بررسی ۳۵ عنوان شغلی در کمیته تجدیدنظر مشاغل سخت و زیان‌آور استان خبر داد.

رضا گروسی اظهار کرد: براساس درخواست مشاغل سخت و زیان‌آور، ۱۵ درخواست تجدیدنظر مشاغل سخت و زیان‌‎آور استان قزوین در قالب ۳۵ عنوان شغلی در بین ۱۳ کارگاه در کمیته تجدیدنظر مشاغل سخت و زیان‌آور مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قزوین، وی با اشاره به اهمیت سلامت نیروی انسانی در محیط کار خاطرنشان کرد: مشاغل سخت و زیان‌آور کارهایی است که درآن‌ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار بالاتر از حد استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی جسمی و روانی در فرد ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته رسیدگی به درخواست متقاضیان سرعت گرفته و مدت زمان رسیدگی نسبت به گذشته کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: برابر بند ۱ ماده ۱۳ آئین نامه مربوطه، بیمه شدگانی که حداقل ۲۰ سال سابقه کار متوالی یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور را دارا باشند بدون شرط سنی مشمول بازنشستگی می‌شوند.

وی افزود: به استناد تبصره ۵ ماده ۸ آیین نامه اجرایی کارهای سخت و زیان‌آور، رأی کمیته بدوی ظرف مدت ۱۵ روز اداری از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی است.

گروسی در خصوص چگونگی ارائه درخواست تشریح کرد: بیمه شدگان شاغل در کارهای سخت و زیان‌آور  طبق توافق به عمل آمده ضمن مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی و مشخص کردن عنوان شغلی به یکی از ادارات شهرستان محل کار مراجعه و پس از بازرسی از محل کار توسط کارشناسان ماده ۲ آئین‌نامه در کمیته بدوی مورد بررسی قرار می‌گیرد، کمیته استانی با تطبیق شغل یا مشاغل مندرج در فرم‌های شماره(۱) و با توجه به مشاغل سخت و زیان‌آورموضوع ماده ۱۱ و گزارش کارشناسان موضوع ماده ۲ آئین‌نامه در مورد سخت و زیان‌آور بودن یا نبودن هر یک از مشاغل ذکر شده درفرم تقاضا اظهار نظر کرده و طی فرم شماره ۳ جهت بررسی سایر شرایط و اقدامات بعدی مراتب را به شعبه تأمین اجتماعی محل پرداخت حق بیمه ارسال و رونوشت نامه نیز برای اطلاع بیمه‌شده یا سایر افراد متقاضی ارسال می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مشاغل سخت و زیان آور اداره کار مشاغل سخت و زیان آور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۵ پرونده افزایش تراکم، تعیین و تغییر کاربری و اصلاح ضوابط طرح تفصیلی در کمیسیون ماده ۵ این استان بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اعمال شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سید محسن حمزه لو امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پرونده‌های افزایش تراکم و تغییر کاربری ساختمانی مربوط به شهرستان‌های استان بود که بررسی شدند.

وی افزود: در مجموع تمام پرونده‌های مطرح شده با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این طرح‌ها توسط شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی مطرح و بررسی شدند، گفت: تغییر کاربری و سطح اشغال و نیز افزایش تراکم اراضی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون ماده ۵ بودند که جهت پاسخگویی به نیازهای مردم استان مطالعه و بررسی شدند.

حمزه‌لو تاکید کرد: نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی، قرار دارد.

کد خبر 747615

دیگر خبرها

  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  •  شمس‌آذر قزوین به جریمه نقدی محکوم شد
  • جریمه نقدی کمیته انضباطی برای حسینی
  • کمیته انضباطی حسینی را محکوم کرد؛ یک جلسه محرومیت قطعی شد
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • جریمه نقدی و محرومیت برای مجتبی حسینی