Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، فرشید مومنی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دنا پارس آژند، گفت: این شرکت به صورت کلی در حوزه تولید مواد نانو و مواد شیمیایی مختلف فعالیت دارد. زمینه اصلی کار این شرکت، تولید پلیمرهای مختلف است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دنا پارس آژند، ادامه داد : یکی از محصولات این شرکت، محصول نانویی است که آسفالت و قیر را به شکل چشم‌گیری بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مشکلات راهسازی، فرسودگی، ترک‌خوردگی، تغییر شکل و دیگر مشکلاتی است که برای آسفالت جاده‌ها و خیابان‌ها پیش می‌آید. این موضوع سالانه هزینه سنگینی را به بودجه راهسازی کشور، تحمیل می‌کند.

مومنی با اشاره به فعالیت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته در این شرکت، گفت: بر این اساس، یک محصول نانو پایه در شرکت تولید شد که آسفالت  را از ترک خوردگی بر اثر سرما یا عوامل دیگر محفوظ می‌دارد. این محصول همچنین باعث ایجاد خاصیت برگشت‌پذیری در آسفالت می‌شود و طول عمر آن را به شکل بسیار محسوسی افزایش می‌دهد. استفاده از این محصول باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌های نگهداری، توسعه جاده‌ها و خیابان‌های کشور می‌شود.

این فعال دانش‌بنیان در ادامه افزود: این شرکت محصولات مختلف دیگری نیز تولید می‌کند. زئولیت‌های پلیمری غنی شده با نانو، یکی دیگر از این محصولات است. زئولیت‌ها یک ماده معدنی هستند که در این مجموعه به شکل گرانول در می‌آید و سپس فرایند غنی‌سازی روی آنها آغاز می‌شود. از این محصول می‌توان در تولید دستگاه‌ها و ژنراتورهای کوچک اکسیژن‌ساز استفاده کرد.

مومنی همچنین بیان کرد: این محصول امکان تولید اکسیژن با فشار پایین را برای کارخانجات فراهم می‌کند. در حال حاضر موفق شده‌ایم این محصول را به کشورهای مانند افغانستان، پاکستان و عراق نیز صادر کنیم. قیمت محصول این شرکت، با زئولیت‌های معمولی برابر است، اما کارایی آن هزار برابر زئولیت معمولی است. امیدوار هستیم در آینده نیز بتوانیم محصولات دانش‌بنیان بیشتری تولید کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش علم دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات گفت: این ستاد، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه برق و مخابرات را در دستور کار خود قرار داده است تا با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌های کشور که کدام فناوری ، نیاز به بازاریابی و تسهیل‌گری دارد، از این شرکت‌ها حمایت مادی و معنوی شود . سید محمد کرباسی در بازدید از یک شرکت دانش بنیان افزود : موضوع اصلی در معاونت علمی، توسعه فناوری‌ها در سطح علمی و اقتصادی در شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ از این رو، تسهیل همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر‌های پیش‌رو از اولویت‌های ستاد محسوب می‌شود. وی گفت : در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رایزنی هستیم و یکی از پتانسیل‌های ستاد معرفی شرکت‌ها به نهاد‌های دولتی برای رفع موانع تولید و رفع چالش‌ها است. این شرکت دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۵ با هدف توسعه محصولات استراتژیک در حوزه مخابرات آغاز به فعالیت کرد و هشت محصول دانش‌بنیان باسطح فناوری یک در کارنامه خود دارد و در دسته شرکت‌های فناور دانش‌بنیان قرار می گیرد. مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیز در این بازدید،  با بیان اینکه این مجموعه با حمایت جمعی از نخبگان توانسته است گام‌های مثبتی در راستای رفع نیاز‌های کلیدی کشور در برخی صنایع استراتژیک بردارد، گفت : تخصص این شرکت به طور خاص طراحی و تولید محصولات حوزه مخابراتی است. فاصله سنج‌های رادیویی، لینک‌های ارتباط داده و تقویت کننده‌ها نیز از دیگر تخصص‌های این شرکت محسوب می‌شود. حمیدرضا پوریعقوبی افزود : شناسایی درست مسائل استراتژیک صنایع، سرمایه‌گذاری و چندین سال تمرکز روی حل این مسائل باعث شده است علاوه بر محصولات تولید شده، انباشت کم‌نظیری از دانش فنی در این حوزه حاصل شود. در نتیجه فعالیت‌های ما در این شرکت، این ظرفیت‌های ایجاد شده به درستی به صنایع مربوطه متصل و زمینه همکاری‌های عمیق و سازنده‌ای را برای کشور فراهم آورده است. وی گفت : اهتمام جدی به مسئله ارتقاء، کیفیت تولید در تراز جهانی، رعایت استاندارد‌ها در بخش تولید، تأمین قطعات از منابع معتبر، صحت سنجی از قطعات در آزمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی و تعریف فرآیند‌های دقیق و کارآمد در کنترل کیفیت از مهمترین اقداماتی است که موجب ارتقاء محسوس کیفیت در تولیدات شرکت شده است. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، همچنین از یک شرکت دانش‌بنیان دیگر که در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه فناوری اطلاعات، تولید نرم افزار، سخت افزار و شبکه رایانه‌ای، واردات و صادرات در حوزه فناوری اطلاعات اعم از سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه، انجام تمام فعالیت‌های مرتبط در حوزه شبکه‌های رایانه‌ای، امنیت داده و شبکه، پایگاه‌های داده و سیستم‌های ویژه، خرید و فروش در حوزه فناوری اطلاعات، انجام دیگر فعالیت‌های مرتبط با کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند ، نیز بازدید کرد و طی این دیدار بر اتصال این شرکت به نهاد‌های مرتبط از جمله معاونت علمی برای تسهیل‌گری زمینه‌های همکاری و حمایت‌های مادی و معنوی تاکید کرد.  

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان
  • حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای مردمی‌سازی اقتصاد یزد