Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیداری از هفته یازدهم لیگ برتر دو تیم پرسپولیس و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه دو بر یک به نفع پرسپولیس به پایان رسید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

پرسپولیس پس از چهار مساوی پیاپی در لیگ برتر مقابل نساجی، ذوب‌آهن، سپاهان و استقلال، اکنون در شرایطی مقابل فولاد خوزستان قرار گرفته که تنها کسب پیروزی می‌تواند گره‌گشای کار آنها برای رسیدن به آرامش و اضافه شدن به جمع مدعیان باشد، اما سرخ‌پوشان پایتخت امروز کار دشواری برابر تیم سختکوش نکونام دارند چراکه فولادی‌ها نیز سعی دارند با برتری در این دیدار خود را در بالای جدول حفظ کنند و مثل هفته دوم که استقلال را شکست دادند، پرسپولیس را هم از پیش رو بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته یازدهم لیگ برتر؛ دوشنبه: ۹۹/۱۰/۲۹ ؛ ساعت ۱۶:۴۰
استادیوم: آزادی/ بدون تماشاگر
داور: محمدحسین زاهدی‌فرد/ کمک‌ها: علی میرزابیگی و فرزاد بهرامی؛ داور چهارم: علی‌اکبر نوری/ کمک داوران پشت دروازه: سید رضا مهدوی و علی بای/ ناظر داوری: رحیم رحیمی‌مقدم.

پرسپولیس

حامد لک
سید جلال حسینی
محمدحسین کنعانی‌زادگان
سیامک نعمتی
سعید آقایی
کمال کامیابی‌نیا(۷۷- امید عالیشاه)
میلاد سرلک
احمد نوراللهی
احسان پهلوان
وحید امیری
مهدی عبدی(۷۷- مهدی مهدی‌خانی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

فولاد خوزستان

محسن فروزان
سید مهران موسوی
موسی کولیبالی
صالح حردانی
عارف آغاسی(۴۶ – وحید حیدریه)
محمد آبشک
سید محمد میری
آیاندا پاتوسی(۸۰- ساسان انصاری)
فرشاد احمدزاده
سینا شاه‌عباسی(۷۹- محمد قاسمی‌نژاد)
لوسیانو پریرا

سرمربی: جواد نکونام

اخطار:

 

محمد آبشک(۲+۴۵) از فولاد

 

محمدحسین کنعانی‌زادگان(۶۲) احمد نوراللهی(۶۶) از پرسپولیس

 

شرح گل

پرسپولیس ۱ – فولاد صفر (دقیقه ۲۹: مهدی عبدی): ارسال سعید آقایی از جناح چپ زمین را احمد نوراللهی با ضربه سرِ رو به عقب به مهدی عبدی رساند تا او با شوت روی پای زمینی دروازه فولاد را باز کند.

پرسپولیس ۱ – فولاد ۱ (دقیقه ۶۴: لوسیانو پریرا): شوت پریرا از روی نقطه پنالتی به سمت راست دروازه پرسپولیس با فاصله کمی از مقابل دستان لک عبور کرد و تبدیل به گل شد.

 

پرسپولیس ۲ – فولاد ۱ (دقیقه ۷۷: احمد نوراللهی): امید عالیشاه در بدو ورود به زمین پشت ضربه ایستگاهی ایستاد که ارسال او و دفع ناقص مدافع فولاد به وحید امیری رسید و در ادامه شوت والی او به محوطه ۶ قدم فولاد توسط احمد نوراللهی وارد دروازه این تیم شد.

لحظات حساس

دقیقه ۳: شوت پاتوسی  از پشت محوطه جریمه با اختلاف نسبتا کمی از بالای دروازه پرسپولیس رد شد.

دقیقه ۵: امیری با توپ‌گیری از صالح حردانی موقعیت خطرناکی به وجود آورد که شوت پای چپ او از مقابل دروازه فولاد عبور کرد.

دقیقه ۲۵: ارسال پاتوسی از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین و ضربه پشت سر میری از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۲۷: سانتر زیبای پاتوسی و ضربه سر کولیبالی به تیرک افقی دروازه پرسپولیس اصابت کرد و در ریباند هم شوت شاه‌عباسی به تور کنار دروازه خورد و تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۵۱: پرسپولیس بهترین فرصت را داشت تا روی نفوذ پهلوان به گل برسد که شوت پای چپ او دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶: شوت ناگهانی و راه دور میری دقت لازم را نداشت و به اوت رفت.

دقیقه ۵۷: شوت فنی فرشاد احمدزاده را حامد لک در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه ۵۸: ارسال دقیق حردانی از جناح راست و ضربه سر پریرا به تیرک عمودی دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰: ارسال کوتاه پاتوسی در داخل محوطه جریمه در شرایطی به کنعانی‌زادگان اصابت کرد که زاهدی‌فرد، داور مسابقه در تصمیمی بحث‌برانگیز در این صحنه به سود فولاد پنالتی گرفت و اعتقاد به خطای هند مدافع پرسپولیس داشت.
دقیقه ۶۸: نزدیک بود دروازه فولاد روی پرتاب اوت از سمت راست زمین و ضربه سر مهاجم پرسپولیس باز شود که حردانی توپ را از روی خط بیرون کشید.

دقیقه ۷۴: ارسال شاه‌عباسی و ضربه سر خطرناک پریرا را حامد لک و در ادامه سید جلال حسینی دفع کردند تا دروازه پرسپولیس برای دومین بار باز نشود.

دقیقه ۳+۹۰: اشتباه در خط دفاعی پرسپولیس نزدیک بود فولاد را به گل دوم برساند که ساسان انصاری در موقعیت تک به تک با لک توپ را به آسمان زد.

در حاشیه

 

* گل‌محمدی و نکونام قبل از شروع بازی با یکدیگر خوش و بش کردند.
* پرچم بزرگ پرسپولیس در جایگاه تماشاگرانی که روبه‌روی دوربین تلویزیونی است، دیده می‌شود.
* صدای ضبط شده تماشاگران پرسپولیس از شروع بازی پخش شد.
* دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی در ورزشگاه آزادی حضور دارد و بازی را از نزدیک تماشا می‌کند.

* در دقیقه ۳۶ شاه‌عباسی در زمان ورود به محوطه جریمه پرسپولیس پس از برخورد با نعمتی سرنگون شد که زاهدی‌فرد در این صحنه خطای مهاجم فولاد را گرفت.

* پس از اعلام خطای هند پنالتیِ محمدحسین کنعانی‌زادگان، این مدافع به شدت نسبت به تصمیم داور معترض شد و قسم می‌خورد که توپ به دست او برخورد نکرده است.
* اعتراضات کنعانی‌زادگان برای اعلام پنالتی به سود فولاد یک کارت زرد برای او به همراه داشت، اما این مدافع همچنان با فریادهای خود به تصمیم داور اعتراض کرد که موجب شد کریم باقری، مربی پرسپولیس به دهن او بزند تا با این شکل جلوی اخراج مدافع سرخ‌ها را بگیرد.
* یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در دقیقه ۶۵ بخاطر اعتراض به داوری کارت زرد گرفت.
* زاهدی‌فر، داور مسابقه در دقیقه ۶۷ به مهدی هاشمی‌نسب، مربی فولاد و حمید مطهری، مربی پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: لیگ برتر فولاد خوزستان پرسپولیس پرسپولیس خلاصه بازی فولاد خوزستان لیگ برتر دروازه پرسپولیس فولاد خوزستان احمد نوراللهی کنعانی زادگان شاه عباسی ضربه سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه دومینوی پیروزی سرخابی‌ها و انتقام سپاهان از انزلی‌چی‌ها

هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال روز گذشته با پیروزی سرخابی‌های پایتخت و سپاهان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با انجام هشت دیدار به‌ترتیب در روزهای _پنچ‌شنبه سی‌ام فروردین، جمعه سی‌ویکم فروردین و یک‌شنبه دوم اردیبهشت_ پیگیری شد و در نهایت به‌جز تراکتور، سه‌تیم بالانشین جدول از سد حریفان خود گذشتند و در میان تیم‌های انتهای‌جدولی هم صنعت‌نفت آبادان ناکام‌ترین تیم لقب گرفت.

پیکان تهران ۲ - هوادار تهران ۲

تیم‌های فوتبال پیکان و هوادار در چارچوب هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر خلیج فارس از ساعت ۱۶:۳۰ روز پنج‌شنبه در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف هم رفتند. فرزاد منصوری با کمک‌های حمیدرضا افشون و امین زاهدی، قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند.

دو تیم همسایه و هم‌امتیاز در جدول لیگ برتر در حالی برابر هم قرار گرفتند که در هفته‌های اخیر شرایط بهتری را نسبت به قبل تجربه کرده‌اند و برای بالا آمدن در جدول و خارج شدن از منطقه سقوط به دنبال سه امتیاز این مسابقه بودند.

بازی امروز به نوعی رویارویی رضا عنایتی با تیم سابقش یعنی هوادار هم بود، تیمی که خودش به عنوان مالک و سرمربی فصل گذشته آن را لیگ برتری کرد.

مسابقه را هوادار بهتر و زهردارتر آغاز کرد و در دقایق ۲۱ و ۲۸ توسط حسن سفید چقایی و یونس شاکری به گل رسید و توانست در حالی که کمتر از ۳۰ دقیقه از جریان بازی گذشته بود، دو بر صفر پیش بیفتد. در ادامه حملات پیکان برای جبران گل‌های خورده بیشتر شد و در دقیقه ۳۱ محمدجواد آزاده توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا نتیجه دو بر یک به سود هوادار در جریان باشد.

در ادامه پیکان با فشار روی دروازه هوادار به دنبال تکمیل کامبک بود، با این حال تلاش شاگردان عنایتی نتیجه‌ای نداشت. در یک موقعیت جدی در دقیقه ۸۲، مدافعان هوادار در دو سیو، توپ را از روی خط دروازه برگشت دادند. در دقایق پایانی بازی بود که در نهایت تلاش پیکان به نتیجه رسید و ابوالفضل زمانی در دقیقه ۸۶ گل دوم و مساوی را وارد دروازه هوادار کرد.

در نهایت هوادار و پیکان به تساوی پرگل دو بر دو رضایت دادند. هوادار با این تساوی ۲۵ امتیازی و در رده یازدهم قرار گرفت. پیکان هم با ۲۵ امتیاز در رده دوازدهم ماند. شاگردان مسعود شجاعی با این تساوی ۲۵ امتیازی شدند و با تفاضل‌گل ۷- در رده یازدهم جدول یک پله بالاتر از پیکانی ایستادند که همین تعداد امتیاز و تفاضل گل ۸- را دارد.

گل‌گهر سیرجان ۲ - استقلال‌صنعتی خوزستان ۲

بازی تیم‌های فوتبال گل‌گهر سیرجان و استقلال خوزستان از هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال در حالی در ورزشگاه سیرجان برگزار شد که تیم فوتبال گل‌گهر در بازی قبل خود نتیجه را یک بر صفر به هوادار واگذار کرده بود، اما استقلال خوزستان دیگر تیم هم استانی خود صنعت‌نفت آبادان را دو بر یک شکست داده بود.

تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان که در رتبه ششم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد، برای تثبیت جایگاه و کسب سه امتیاز از بازی خانگی در این دیدار حاضر شد و استقلال خوزستان نیز سعی داشت با کسب حداقل امتیاز خودش را از کف جدول و منطقه قرمز جدا کند.

تماشاگران در نیمه نخست شاهد بازی متعادلی از ۲ تیم بودند و خطر آن‌چنانی دروازه‌ها را تهدید نکرد و نتیجه کار در پایان این نیمه مساوی بدون گل بود، اما نیمه دوم از همان ابتدا رنگ و بوی متفاوتی داشت و در دقیقه ۵۶ سعید سحرخیزان با پاس اریک بایناما و یک ضربه دقیق و فنی گل‌گهر سیرجان را یک برصفر پیش انداخت.

در ادامه بازی استقلال خوزستان برای جبران گل تلاش زیادی داشت و گل گهر چشم به ضد حملات دوخته بود و عاقبت در حالی که دقیقه ۹۰ بازی سپری می‌شد، در یک رفت و برگشت پوریا لطیفی از گل گهر سیرجان با یک پاس خوب، توپ را به قائم اسلامی خواه رساند و این بازیکن با شوت نرم توپ را به گوشه سمت راست دروازه استقلال چسباند.

در حالی که هواداران گل گهر مشغول پایکوبی بودند، ضربه سر نه چندان خطرناک آسو رستم بازیکن عراقی استقلال خوزستان با اشتباه محمدرضا اخباری دروازه‌بان گل گهر در دقیقه ۹۱ به گل تبدیل شد و اختلاف به حداقل رسید.

استقلال خوزستان که نمی‌خواست از سیرجان دست خالی برگردد، حملات خود را در دقایق پایانی ادامه داد و در دقیقه ۹۳ شوت سرکش محمود مطلق‌زاده تور دروازه گل گهر را لرزاند و بازی در عین ناباوری سیرجانی‌ها مساوی شد. دقایق باقی مانده وقت اضافه بسیار سریع و پر دلهره برای دو تیم سپری شد، اما سوت داور در دقیقه ۹۸ وقت‌های اضافه امتیازات را بین تیم‌های گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان تقسیم کرد.

اعتراض مداوم کادر فنی و نیمکت استقلال خوزستان به داوری و دریافت سه کارت زرد از طرف داور بازی از حاشیه‌های این دیدار محسوب می‌شد. گل‌گهر با این تساوی و با ۳۴ امتیاز در رده ششم جدول رده بندی باقی ماند و استقلال خوزستان نیز با کسب یک امتیاز، ۲۰ امتیازی شد و در رده چهاردهم جدول به بقا امیدوار شد.

صنعت‌نفت آبادان ۰ - پرسپولیس تهران ۳

دیدار تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس تهران شامگاه پنجشنبه در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد که در پایان تیم پرسپولیس تهران با سه گل به پیروزی رسید.
بازی با حملات تیم پرسپولیس تهران آغاز شد و بازیکنان این تیم تلاش زیادی برای رسیدن به گل کردند که در دقیقه هشتم این دیدار سانتر امید عالیشاه از روی نقطه کرنر روی سر دانیال اسماعیلی فر نشست و مدافع پیش تاخته پرسپولیس دروازه را باز کرد.

بعد از این گل بازی پایاپای دنبال شد و نیمه سرد و کسل کننده با یک گل به سود پرسپولیس به پایان رسید اما با شروع نیمه دوم تیم صنعت‌نفت آبادان توپ و میدان را در اختیار گرفت ولی حملات این تیم زهر لازم را نداشت.

در دقیقه ۶۶ این دیدار و در حالی که تیم صنعت‌نفت آبادان برای جبران گل خورده تلاش می‌کرد، ارونوف توپ را گرفت و به ترابی رساند و پاس خوب او مدافعان را جا گذاشت و عیسی آل‌کثیر با یک شوت دروازه میزبان را برای بار دوم باز کرد.

در دقیقه ۷۰ مدافع تیم صنعت‌نفت آبادان درون ۱۸ قدم توپ را با دست زد تا داور به سود پرسپولیس تهران اعلام پنالتی کند و محمدحسین کنعانی‌زادگان پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را بر خلاف جهت حرکت پیام پارسا وارد دروازه کرد.

علی‌اصغر مومنی، محمد عطایی و دانیال باشنده قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند. گیورگی گولسیانی از تیم پرسپولیس تهران در این دیدار با کارت زرد داور جریمه شد. گفتنی است تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان با این شکست ۱۶ امتیازی شد و در رده پانزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گرفت.

نساجی مازندران ۱ - تراکتور تبریز ۰

تیم‌های فوتبال نساجی مازندران و تراکتور تبریز عصر جمعه در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر به مصاف هم رفتند که این دیدار با تک‌گل منصور باقری از روی نقطه پنالتی به سود نساجی پایان یافت تا چهارمین برد نساجی در این فصل ثبت شود و امیدواری هواداران برای بقای نساجی در لیگ برتر افزایش پیدا کند.

ساکت الهامی در این مسابقه نساجی را با سیستم ۵-۴-۱ و ترکیب اولیه لوآن پولی، امیرحسین سام‌دلیری، امیرمحمد هوشمند، امیرمهدی جان‌ملکی، سعید غلامعلی‌بیگی، حسین زامهران، سعید آقایی، منصور باقری، سیدمحمدرضا حسینی، محمدرضا عباسی و محمد عباس‌زاده به زمین فرستاد.

تراکتور نیز که تا زمان انتخاب سرمربی جدید با هدایت محمد نصرتی در مسابقات حضور دارد با سیستم ۴-۳-۳ و ترکیب حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، میلاد کر، مهدی شیری، محمد نادری، سیدمهدی حسینی، ریکاردو آلوز، سیامک نعمتی، امیرحسین حسین‌زاده، مهدی عبدی و رحمان جعفری به مصاف نساجی رفت.

تراکتور بازی را تهاجمی آغاز کرد و در همان ثانیه‌های نخست با حمله‌ای غافلگیرکننده در آستانه گلزنی قرار گرفت. ثانیه ۱۰ مسابقه بلافاصله پس از سوت آغاز بازی ارسال بلند از میانه زمین به پشت مدافعان نساجی مهدی عبدی را صاحب موقعیت کرد که شوت این بازیکن از زاویه بسته به بازیکن حریف خورد و به کرنر رفت.

تبریزی‌ها از ابتدای مسابقه مدیریت میدان را در اختیار گرفتند و توانستند چند موقعیت دیگر نیز خلق کنند که با درخشش دروازه‌بان برزیلی نساجی به گل نرسیدند. لوآن پولی در دقیقه ۱۲ ضربه سر شجاع خلیل‌زاده را با واکنشی عالی از زیر طاق دروازه بیرون کشید. سنگربان نساجی در دقیقه ۲۹ نیز ضربه ایستگاهی رحمان جعفری را به‌خوبی مهار کرد و به کرنر فرستاد.

تراکتور دقیقه ۲۵ نیز که نساجی در تدارک حمله بود با یک ضدحمله سریع صاحب موقعیت شد. اما شوت فنی امیرحسین حسین‌زاده پس از برخورد به تیر دروازه و روی خط دروازه فرود آمد و وارد دروازه نشد. هواداران نساجی در این مسابقه نیز حضور پرشوری روی سکوهای استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر داشتند و تلاش کردند با تزریق روحیه و انگیزه تیمشان را حمایت کنند که حضور پرشور نساجی‌چی‌ها در ورزشگاه جوِ سنگینی را به سود این تیم ایجاد کرد.

نساجی از میانه‌های نیمه نخست تهاجمی‌تر عمل کرد و در دقیقه ۳۳ با فرار سریع و ارسال زیبای سعید آقایی از سمت چپ زمین و ضربه سر عباس‌زاده که با فاصله‌ای بسیار اندک از کنار دروازه تراکتور به بیرون رفت، نخستین موقعیت جدی نساجی شکل گرفت.

شاگردان الهامی در دقیقه ۴۸ و چند ثانیه پیش از سوت پایان نیمه نخست نیز در محوطه جریمه تراکتور صاحب موقعیت شدند که ضربه عباس‌زاده توسط حسین پورحمیدی دفع شد و نیمه نخست بدون گل به پایان رسید. نساجی نیمه‌دوم را با تمرکز بیشتری آغاز کرد و دقیقه ۴۹ صاحب موقعیتی جدی شد. اما ضربه سر عباس‌زاده روی سانتر محمدرضا عباسی از جناح چپ باز هم با فاصله‌ای کم از کنار دروازه تراکتور به بیرون رفت.

حملات نساجی در نیمه دوم ادامه یافت تا این‌که دقیقه ۶۳ محمد عباس‌زاده در محوطه تراکتور با خطای دروازه‌بان متوقف شد و داور ضربه پنالتی به سود نساجی را اعلام کرد که پنالتی نیز توسط منصور باقری به گل تبدیل شد. تلاش‌های تبریزی‌ها در ادامه برای به تساوی کشاندن مسابقه نتیجه‌ای نداشت و با درخشش لوان پولی حملات این تیم بی‌اثر ماند و در نهایت نساجی موفق به عبور از سد تراکتور شد.

نساجی با این برد ۱۹ امتیازی شد و در رتبه پانزدهم جدول فاصله‌اش با صنعت نفت در قعر را به سه امتیاز رساند و به یک امتیازی تیم استقلال خوزستان در رتبه چهاردهم رسید تا با خیالی آسوده‌تر و انگیزه‌ای بیشتر به استقبال شش بازی باقی‌مانده در ادامه فصل برود.

استقلال تهران ۳ - شمس‌آذر قزوین ۲

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و شمس‌آذر قزوین در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر از ساعت ۱۸ روز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد که نیمه اول این دیدار با برتری سه بر دو آبی‌پوشان به پایان رسید. مهرداد محمدی (۲۰ و ۵۱ پنالتی) و محمدحسین مرادمند (۷۷) برای استقلال و فراز امامعلی (۸۳) و مجتبی فخریان (۸۵) برای شمس‌آذر گل زدند.

شروع بازی برای استقلالی‌ها هجومی بود و این تیم برای رسیدن به گل فشار روی دروازه حریف را از دقیقه یک در دستور کار قرار داد و خیلی زود هم می‌توانست به گل برسد اما ایمان سلیمی در دقیقه ۷ توپ ارسالی از جناح چپ را در شرایطی که با دروازه‌بان تک به تک بود از کنار دروازه به بیرون زد تا فرصت طلایی آبی‌پوشان از دست برود. در شرایطی که انتظار از بلانکو در خط حمله استقلال بود که دروازه شمس آذر را باز کند، ارسال از چپ ابوالفضل جلالی درون محوطه جریمه توسط مهرداد محمدی مهار شد و این بازیکن با یک ضربه فنی دروازه حریف را باز کرد تا شادی به جمع آبی‌ها بیاید.

پس از گل استقلال شاگردان سعید دقیقی تلاش کردند رفته‌رفته به سمت دروازه استقلال حمله کنند. هر چند آن‌ها موقعیت‌هایی را درون محوطه جریمه خلق کردند، اما ضربات بازیکنان به اندازه‌ای نبود که خطری جدی دروازه حسینی را تهدید کند تا در نهایت نیمه اول با برتری یک بر صفر آبی‌پوشان به پایان برسد.

شروع نیمه دوم برای استقلال با گل همراه بود این تیم با استفاده از سرعت بالای مهرداد محمدی در خط حمله، مدافعان شمس آذر را غافلگیر کرد و در دقیقه ۴۹ فرار این بازیکن با خطای بازیکن قزوینی همراه شد که با تشخیص داور پنالتی به سود استقلال اعلام شد. محمدی این ضربه را در دقیقه ۵۱ به گل دوم خودش و استقلال تبدیل کرد.

شاگردان سعید دقیقی هر چند در حفظ و گردش توپ وضعیت مناسبی داشتند، اما نتوانستند در خط حمله موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه استقلال ایجاد کنند و دفاع کم‌اشتباه و مستحکم آبی‌پوشان اجازه نزدیک شدن به دروازه حسینی را به حریف نداد. در دقایق پایانی شمس‌آذری‌ها تلاش زیادی کردند تا به گل برسند.

در شرایطی که قزوینی‌ها برای کم کردن فاصله روی دروازه استقلال حمله می‌کردند، در دقیقه ۷۷ شاگردان نکونام صاحب یک ضربه کرنر شدند که این ارسال با ضربه سر محمدحسین مرادمند به گل سوم آبی‌پوشان تبدیل شد تا خیال سرمربی محروم استقلال که از روی سکوها تیمش را هدایت می‌کرد برای گرفتن سه امتیاز راحت شود، اما این پایان کار نبود و اوضاع پیچیده شد.

تیم قزوینی که نتوانسته بود در طول بازی از حملاتش استفاده کند، بالاخره به خواسته‌اش رسید و در دقیقه ۸۳ روی ارسال از جناح راست و ضربه فراز امامعلی به گل رسید تا آبی‌پوشان نگران نتیجه پایانی بازی شوند. در شرایطی که استقلال هنوز از شوک گل اول خارج نشده بود دو دقیقه بعد گل دوم را هم دریافت کرد تا اوضاع پیچیده شود و استرس بر آبی‌پوشان حاکم شود.

استقلال با سه گل توانست شمس‌آذر را شکست دهد تا تعقیب و گریز در هفته‌های باقی مانده در صدر جدول همچنان با پرسپولیس ادامه داشته باشد. با پیروزی آبی‌پوشان برابر شمس آذر این تیم ۵۳ امتیازی شد و به صدر جدول برگشت. پرسپولیس هم با ۵۲ امتیاز در تعقیب آبی‌ها قرار دارد.

فولاد خوزستان ۰ - صنعت‌مس رفسنجان ۱

تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و مس رفسنجان در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر و در ورزشگاه شهدای فولاد از ساعت ۱۸:۱۰ به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان محرم نویدکیا در تیم مس به پایان رسید.

شهاب گردان، مجتبی نجاریان، موسی کولیبالی، جفرسون باهیا، علی شجاعی، حمید بوحمدان، سینا مریدی، محمدرضا غبیشاوی، محمد علی‌نژاد، محمد عسکری و ابراهیم حصار برای فولاد خوزستان و حامد لک، محمد نژادمهدی، رامتین سلیمان‌زاده، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال‌الدین علی‌محمدی، فرشید باقری، مهدی ترکمان، سعید واسعی، محمدمهدی محبی و سجاد شهباززاده برای مس رفسنجان وارد میدان شدند.

بازی در نیمه اول متعادل شروع شد و تا ۱۰ دقیقه ابتدایی موقعیتی روی دروازه دو تیم به وجود نیامد؛ در ادامه بازیکنان مس میل هجومی بیشتری داشتند، اما فرصت‌های آن‌ها راهی به چهارچوب دروازه فولاد نداشت. در دقیقه ۲۹ بازیکنان مس حمله‌ای را روی دروازه فولاد ترتیب دادند که با دخالت باهیا این فرصت برای مسی‌ها از بین رفت.

در دقیقه ۳۱، ضربه خطرناک حصار را حامد لک به زیبایی مهار کرد و مانع از باز شدن دروازه خود شد. در نهایت این بازی در نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل تمام شد. دو تیم نیمه دوم را همچون نیمه اول محتاطانه آغاز کردند و بازیکنان هر دو تیم تمایلی برای نزدیک شدن به دروازه‌ها را نداشتند.

در دقیقه ۵۵، بازیکنان مس با پاس‌کاری متوالی توپ را به باقری رساندند و این بازیکن توپ را روی دروازه فولاد سانتر کرد که با ضربه سر محبی توپ به سعید واسعی رسید و این بازیکن با ضربه‌ای آرام و زمینی دروازه فولاد را باز کرد تا حساب کار یک بر صفر به سود مس شود.

در دقیقه ۷۲، سجاد شهباززاده در موقعیت تک به تک با گردان قرار گرفت، اما ضربه او به بیرون رفت تا این موقعیت خوب برای گلزنی را از دست دهد. مس با این پیروزی ۳۰ امتیازی شد و به دلیل تفاضل‌گل کمتر نسبت به ذوب‌آهن در رده نهم قرار گرفت و فولاد هم ۲۱ امتیازی و در رده سیزدهم باقی ماند.

ذوب‌آهن اصفهان ۲ - آلومینیوم اراک ۰

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و آلومینیوم اراک از ساعت ۱۶:۳۰ روز _یک‌شنبه برگزارکننده دیداری در چارچوب هفته بیست‌وچهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه فولادشهر اصفهان بودند، مسابقه‌ای که در پایان به برتری دو بر صفر ذوب‌آهن انجامید.

گل اول تیم ذوب‌آهن در دقیقه ۲+۹۰ توسط فردین یوسفی روی پاس ارشیا سرشوق به ثمر رسید. نکته جالب توجه اینکه گلزن و سازنده گل تیم ذوب‌آهن در دقیقه ۶۹ وارد زمین شدند و با حضورشان در میدان زمینه پیروزی شاگردان محمد ربیعی را فراهم آوردند.

البته این پایان کار نبود و تیم ذوب‌آهن در دقیقه ۸+۹۰ با گلزنی محمدجواد محمدی اختلاف را به دو گل رساند و پیروزی‌اش را شیرین‌تر کرد. با پیروزی در این بازی ذوب‌آهن اصفهان ۳۳ امتیازی شد و به رده هفتم جدول لیگ برتر صعود کرد. آلومینیوم اراک نیز با ۳۰ امتیاز به رده دهم جدول تنزل یافت.

قضاوت بازی ذوب‌آهن اصفهان و آلومینیوم اراک برعهده سعید رحیمی‌مقدم بود. او در این مسابقه به فریبرز گرامی، ارشیا سرشوق و محسن آذرباد از ذوب‌آهن و امیر نوری و احمد گوهری از آلومینیوم کارت زرد نشان داد.

ملوان بندرانزلی ۱ - سپاهان اصفهان ۲

تیم‌های فوتبال ملوان و سپاهان اصفهان عصر یکشنبه در هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر کشور در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی در حضور بیش از هشت هزار تماشاگر مقابل هم قرار گرفتند که در نهایت تیم سپاهان با گلزنی شهریار مغانلو با نتیجه دو بر یک حریفش را شکست داد.

در نیمه نخست این دیدار تیم ملوان روی یک کار گروهی به گل برتری دست یافت و محمدرضا سلیمانی مهاجم گلزن این تیم توانست در دقیقه دهم دروازه تیم فوتبال سپاهان را باز کند تا این نیمه به سود ملوانان خاتمه یابد. اما در نیمه دوم، سپاهان بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۵۲ صاحب یک ضربه پنالتی شد که این ضربه را شهریار مغانلو در جهت خلاف حرکت دروازبان ملوان به گل تبدیل کرد تا بازی با نتیجه مساوی یک بر یک دنبال شود.

پس از گل مساوی، تیم ملوان با حمایت طرفدارانش بازی بهتری ارایه داد اما تیم سپاهان اصفهان در دقیقه ۷۰ و روی یک ضدحمله توسط شهریار مغانلو به گل دوم خود دست یافت تا در نهایت این بازی با نتیجه دو بر یک به سود سپاهان خاتمه یابد.

قضاوت این مسابقه را مرتضی منصوریان با کمک‌های حسن ظهیری و محسن سلطانی برعهده داشتند که در جریان بازی سیدمحمد کریمی، نیما میرزازاد و رامین رضاییان از تیم فوتبال سپاهان اصفهان کارت زرد دریافت کردند.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در این بازی با ترکیب حبیب فرعباسی، آرمان اکوان، محمد عمری (از دقیقه ۶۸- مهران احمدی)، محمدرضا سلیمانی، میلاد باقری، پوریا پورعلی (از دقیقه ۶۸- حسین صادقی)، ابوذر صفرزاده، رضا جعفری (از دقیقه ۸۴- سهیل فداکار)، مجید عیدی، حامد نورمحمدی (از دقیقه ۷۲- محمد طیبی) و محمدرضا بردبار مقابل سپاهان قرار گرفت.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان هم با ترکیب نیما میرزازاد، رامین رضاییان، سیدمحمد کریمی، هادی محمدی، امید نورافکن، برایان دابو، میلاد زکی‌پور، فرشاد احمدزاده (از دقیقه ۴۵- کاوه رضایی)، سیاوش یزدانی، رضا شکاری (از دقیقه ۶۳- علی‌اصغر اعرابی) و شهریار مغانلو رو در روی ملوان قرار گرفت.

باتوجه به نتیجه این دیدار تا پایان هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر کشور که با حضور ۱۶ تیم در حال پیگیری است، سپاهان اصفهان با کسب ۴۵ امتیاز در رتبه سوم و تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با کسب ۳۸ امتیاز در مکان پنجم جدول رده بندی قرار دارند.

جدول رده‌بندی لیگ‌برتر در پایان هفته بیست‌وچهارم

کد خبر 746796

دیگر خبرها

  • گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو
  • میلان ۱-۲ اینتر: دومین ستاره روی پیراهن نراتزوری
  • رم 1-3 بولونیا: گل سردار برای کامبک کافی نبود
  • گفتگوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد
  • ادامه دومینوی پیروزی سرخابی‌ها و انتقام سپاهان از انزلی‌چی‌ها
  • پی‌اس‌جی 4-1 لیون: انریکه در یکقدمی قهرمانی
  • سیمئونه ممکن است سهمیه چمپیونزلیگ نگیرد
  • ذوب آهن 2 - 0 آلومینیوم: فولاد‌شهر رنگ برد را دید!
  • صعود دلهره‌آور فوتسال ایران در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا - تایلند
  • ولوز ۰-۲ آرسنال: پیروزی باارزش بعد از هفته کابوس‌وار