Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه گفت: ایران نه به دنبال تنش و نه جنگ است و اقدامات دولت در حال خروج ترامپ، اثری بر اراده مردم ایران نمی‌گذارد.

‌محمدجواد ظریف عصر امروز دوشنبه در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تشریح مباحث مطرح شده در این نشست در خصوص اقدامات دستگاه دیپلماسی در پیگیری مقابله با آمران و عاملان شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: وزارت خارجه در سطح بین المللی و دو جانبه، پیگیری‌های حقوقی در داخل ایران و همچنین عراق انجام داده است که گزارش آن به نمایندگان ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه همچنین در واکنش به تحرکات ترامپ علیه ایران در روزهای پایانی دولتش تصریح کرد: ایران نه به دنبال تنش و نه جنگ است، اما اقدامات دولت مفتضح در حال خروج ترامپ اثری بر اراده مردم ایران نمی‌گذارد.

ظریف خاطرنشان کرد: اگر کسی قصد تجاوز به ایران را داشته باشد باید سوابق تجاوزهای پیشین را در نظر بگیرد، اما فکر می‌کنم در یکی دو روز باقی مانده از عمر دولت ترامپ، بازدارندگی ما به خوبی عمل می‌کند.

وی در خصوص انتخاب رایزن‌های بازرگانی در سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور نیز گفت: در سفر به منطقه و روسیه موضوع اعزام رایزن بازرگانی را مخصوصاً برای کشورهای هدف پیگیری می‌کنم، اما مسئولیت اعزام این رایزن‌ها بر عهده وزارت صمت است و وزارت خارجه نیز تمام همکاری‌ها را در این زمینه انجام می‌دهد.

وزیر امور خارجه همچنین با تاکید بر حمایت ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان در موضوع قره‌باغ، خاطرنشان کرد: مخالفت ما در حمله به مناطق مسکونی به ویژه شهر گنجه است که جزو میراث تاریخی است.

ظریف در خصوص اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: وزارت امور خارجه صرف نظر از تحلیل خود، قانون کشور را اجرا خواهد کرد. معتقدیم مبنای دموکراسی همین است و دولت نیز اعتقاد دارد که قانون مجلس باید اجرا شود.

وی ادامه داد: نمایندگان در خصوص برخی سوالات خود از پاسخ‌های بنده قانع شدند و در اکثر موارد سوالات نیز قرار شد که فکر کنند، سایر سوالات هم به صحن می‌رود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 مجلس شورای اسلامی ترامپ محمدجواد ظریف سردار سلیمانی ترور سردار سلیمانی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر.ک»، «ک.ب.س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.
 
به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد