Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:46:40 GMT

2 خبر از شهرستان‌های اردکان و مهریز

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۳۲۸۰

2 خبر از شهرستان‌های اردکان و مهریز

مصطفی پوردهقان اردکان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارتقای فرهنگ ترافیکی و اصلاح رفتارهای ترافیکی، مشارکت تمامی شهروندان و متولیان امر را می‌طلبد و شهرداری اردکان عملیات مختلف ترافیکی را در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک با هدف بهبود امر عبور و مرور در شهر، جابجایی ایمن، به‌صرفه، سریع و راحت در حال اجرا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: رویکرد مدیریت شهری در خصوص تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی زمینه‌ساز ایمنی و روان‌سازی حجم ترافیک خواهد بود.

شهردار اردکان تصریح کرد : این اقدام طی بررسی‌های میدانی انجام گرفته توسط کارشناسان حوزه ترافیک و به‌منظور استانداردسازی و ایمن‌سازی معابر عملیاتی و به اجرا درآمده است.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

***

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری ره‌پویان حرم مهریز گفت: برای نخستین بار طرح هر جوان یک دوست شهید با همکاری خانواده‌ها و علاقه‌مندان در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مهدی زارع روز دوشنبه در جلسه هم‌اندیشی نخبگان مهریز افزود: در این طرح هر نوجوان و جوان یک شهید را انتخاب و نسبت به بررسی زندگی، شخصیت، ایثارگری و تلاش او در بخش‌های مختلف اقدام و سپس به انتشار و انتقال ارزش‌ها به دیگران فعالیت دارد.

وی با اشاره اینکه فعالیت این موسسه از سال ۱۳۹۵ به صورت فعال شروع شده ادامه داد: نشر آرمان‌های اهل بیت(ع) ، انقلاب‌اسلامی، شهدا و مبانی دین از طریق هنر سرود در روستای عصمت آباد در بخش مرکزی مهریز آغاز شده و تاکنون با همکاری مردم و خانواده‌ها ادامه دارد.

این فعال فرهنگی مهریز گفت: این مجموعه فقط به سرود اکتفا نکرده و در برخی موارد از جذابیت این رشته برای جذب جوانان و نوجوانان و سوق به اهداف فرهنگی و تربیتی استفاده نموده و در یک کلام سرود را به عنوان ابزاری برای تربیت جوانان و نوجوانان مؤمن انقلابی به کار گرفته است.

زارع یادآور شد: ره‌پویان حرم تلاش کرده اعضای خود را با زندگی‌نامه و سیره شهدا آشنا سازد تا با بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت در راستای اهدافی والا استوار  گام بردارند به گونه‌ای که فضای این مجموعه برگرفته از فضای جبهه‌های شهامت و شهادت است.

وی خاطر نشان کرد: بازتاب عملکر این مجموعه به نحوی است که در همان ماه‌های آغازین جوانان و نو جوانان از سراسر شهرستان به عضویت این گروه در آمدند به طوری که روستای عصمت آباد نه تنها پایگاه فرهنگی استان بلکه نامی آشنا در عرصه سرود در کشور شناخته شد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری ره‌پویان حرم گفت: تاکنون این گروه افتخار اجرا در صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف و خیمه‌گاه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در کربلای معلی و همچنین اجرا در ایام اربعین حسینی در مسیر پیاده روی نجف به کربلا در موکب‌ها و در جمع زوار را داشته است.

زارع به فعالیت ره‌پویان حرم در بعد هنری اشاره کرد و گفت: تاکنون تولید ۵۸ اثر فاخر، ۲۵ قطعه خوانندگی با موضوعات مختلف،  ۳۶ نماهنگ ارزشی که همه این تولیدات به صورت زنده و نماهنگ از شبکه های سراسری و استانی پخش شده اهم اقدامات است. 

به گفته وی، برگزاری کلاس‌های آموزشی تئوری موسیقی،دستگاه‌های آوازی ایرانی و مربیگری گروه سرود و اعزام اعضای به کلاس‌های آموزشی شعر،تدوین، مربیگری ، تصویربرداری، کارگردانی و بازیگری جزو برنامه‌های هنری گروه ره پویان حرم است .

وی خاطر نشان کرد: آشنایی اعضا با سیره شهدا و بازدید از خانواده آنها، مسابقات کتابخوانی، جلسات مشاوره، تقویت روحیه خودباوری و مسوولیت پذیری از طریق کادرسازی و شبکه سازی، شرکت و اجرای آثار در یادواره‌های شهدا در سراسر کشور، حضور در عرصه‌های مختلف ملی، مذهبی، اجتماعی و جشنواره‌های هنری اهم برنامه‌های فرهنگی است .

این مسوول یادآور شد: تولید اولین اثر در رابطه با شهادت سردار سلیمانی در کشور یکی از بزرگترین افتخارات این مجموعه بشمار می‌رود  به طوری که ۲ اثر علمدار علی و سردار دلها تنها پس از گذشت ۱۷ ساعت از عروج این شهید ساخته شد و مورد استفاده سایر گروه‌های فعال کشور قرار گرفت.

هم اکنون ۱۳۳ نفر از نوجوانان و جوانان با عضویت و همراهی  ۴۲۰ خانواده، زیرپوشش فعالیت‌ موسسه ره‌پویان حرم مهریز هستند.

روستای عصمت‌اّباد با سه هزار نفر جمعیت در پنج کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.

مرکز شهرستان مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۳۱۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است . 

برچسب‌ها یزد اردکان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد اردکان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یزد اردکان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحماء بینهم/ شعری که افشین علا در واکنش به بازگشت گشت ارشاد سرود

رحماء بینهم

حالا که در میدان توانستید

خاری به چشم دشمنان باشید

بر لشکر کودک‌کش غاصب

پیک عذاب از آسمان باشید

با سیلی از پهپاد و موشک‌ها

طوفان خشمی بی‌امان باشید

پشت اجانب را بلرزانید

اسباب تحسین جهان باشید

بر چهره‌ی مستضعفان از شوق

بارانی از اشک روان باشید

احیاگر آوازه‌ی ایران

چون روزگار باستان باشید

بهر "اشداء علی الکفار"

این‌گونه مصداق عیان باشید؛

پس بیشتر در داخل ایران

با ملت خود مهربان باشید!

 

افشین علا

فروردین ۱۴۰۳

دیگر خبرها

  • اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود
  • اجرای سرود "ای ایران" در کنار زاینده رود ، پس از اتفاقات دیشب اصفهان (فیلم)
  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان
  • رحماء بینهم/ شعری که افشین علا در واکنش به بازگشت گشت ارشاد سرود
  • تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • اردوگاه فرهنگی منشاد به آموزش و پرورش واگذار شود
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • محور کنج‌کوه مسدود شد
  • محور کنج‌کوه به مهریز مسدود شد