Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: بیشترین میزان صدور اخطار و معرفی به مراجع قضایی به علت عدم رعایت دستمورالعمل‌های بهداشتی مربوط به نانوایی‌ها است و ضرورت رعایت نکات بهداشتی در اماکن مذکور به عنوان مرکز پر تردد خرید روزانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی از رفتن به نانوایی خودداری کنید و در صورت مشاهده این علائم در افراد شاغل به ایشان و مسئول نانوایی تذکر دهید.

لاری بیان کرد: از خروج سالمندان از خانه برای خرید نان ممانعت به عمل آورید و تا حد امکان فردی از خانواده برای خرید نان اقدام کند که فاقد بیماری‌های زمینه‌ای باشد، در طول فرایند خرید نان ماسک بزنید و در صف خرید نان نسبت به رعایت اصول فاصله‌گذاری فیریکی دقت به عمل آورید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: قبل از دست زدن به نان از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید و نان را به صورت کاملا داغ در سفره و پارچه مخصوص قرار دهید و از وسایلی مثل چاقو، برس و کاتر و سایر وسایل مشترک در نانوایی استفاده نکنید.

وی ادامه داد: از پرداخت وجه نقد خودداری و سعی کنید وجه را آنلاین یا با دستگاه کارتخوان پرداخت کنید. پس از بازگشت به منزل دستان خود را شسته و ضد عفونی و سپس نسبت به بسته بندی نان اقدام کنید. دقت کنید نان را پیش از مصرف داغ کنید تا اطمینان حاصل کنید نان آلوده نباشد.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غربالگری جنین سقط درمانی خرید نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید رضایی ظهر شنبه در نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد که به مناسبت آغاز هفته سلامت صورت گرفت، اظهار کرد: امسال شعار هفته سلامت «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» است.

وی افزود: سلامت خانواده مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت است و نسخه جدید و به روز شده طرح پزشکی خانواده است که در ۱۷ سال گذشته انجام می‌گرفت، سعی شده چالش‌های برنامه قبلی در این طرح جدید دیده و رفع شود.

مدیرکل آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هدف امسال هفته سلامت، پوشش همگانی سلامت خواهد بود و همه افراد باید بتوانند به نیازهایی که دارند و شامل بهداشت و درمان است بدون دغدغه مالی دست پیدا کنند.

رضایی عنوان کرد: اعتقاد داریم سلامت چیزی فرارتر از پزشک، دارو و درمان است، خلق سلامت اساساً از شغل، درآمد، رفتارهای اجتماعی و… خانواده آغاز می‌شود و به مراودات اجتماعی و عادات در محیط کار و سبک زندگی مردم بسط پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر موفق نشویم مسیر را برای مردمی سازی سلامت هموار کنیم با بیماری‌ها روبرو خواهیم شد که در این صورت باید وارد خدمت‌رسانی در حوزه درمان شویم.

مدیرکل آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: شعار امسال هفته سلامت، روزشماری دارد، روز اول این هفته با عنوان «سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگان» نامگذاری شده است، این عنوان مسؤولیتی برای همه از مردم گرفته تا سازمان‌های غیر از زیرمجموعه وزارت بهداشت، ایجاد می‌کند، همه در خلق سلامت سهیم هستند و مسؤولیت دارند.

رضایی بیان کرد: استراتژی مهم برنامه سلامت خانواده در کشور ارتقای سواد سلامت است، نگاه این برنامه صرفاً پزشکی بالینی نبوده و پیشگیرانه است.

وی تاکید کرد: برای پرداختن به بحث سواد سلامت ذیل سندی که در کشور تهیه شده از محروم‌ترین و نیازمندترین افراد آغاز می‌کنیم، این طرح قرار است برای اولین بار در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری اجرا شود، این طرح تا مهرماه در همه مناطق عشایرنشین کشور اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سواد سلامت باید در نهایت عملگرایانه باشد، تصریح کرد: در مسیر افزایش سطح سواد سلامت باید معضل سرویس‌های بهداشتی مدارس مناطق عشایری که یک معضل بسیار جدی در برخی مناطق است رفع شود تا کودکان بتوانند در محیطی سالم درس بخوانند.

رضایی افزود: در ارتقا سواد سلامت دانش‌آموزان به چند قشر ویژه توجه خاص داریم، یکی مادران کودکان است که در برنامه آموزشی قرار دارند، دیگری معلمان مدارس است که باید در جریان آموزش‌ها قرار گیرند و دیگری فراهم کردن ملزومات است.

وی عنوان کرد: اولین برنامه از طرح سواد سلامت با موضوع دهان و دندان امسال در شهرستان کیار آغاز می‌شود و تا پایان سال دیگر برنامه‌ها نیز اجرا می‌شود.

کد خبر 6083297

دیگر خبرها

  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری
  • بیمارستان های دولتی ملزم به درمان رایگان کودکان هستند
  • احیای اعتبار خرید آمبولانس دریایی جزیره خارک پس از ۱۰ سال
  • نان کامل در ۶ نانوایی شهر ایلام به‌صورت آزمایشی پخت می‌شود
  • دبیرخانه بیماری‌های غیر واگیر راه اندازی می‌شود | عرضه نان کامل در ۱۸۰۰ نانوایی
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری