Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ جواد معیتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در شهرداری آستارا اظهار کرد: کشتار، راه حل مناسبی برای جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهرها و روستاها نیست و بهترین روش کاهش جمعیت این حیوانات عقیم سازی است.

وی بیان کرد: به همت سازمان مردم نهاد جمعه های مهربانی و با مشارکت شهرداری در چند روز گذشته چهار قلاده سگ بدون صاحب در کلینیکی توسط دامپزشک عقیم سازی شد و این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در سال جاری برای حفظ آرامش و کاهش نگرانی شهروندان، پناهگاه موقتی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در جنب باغ پرندگان و خارج از شهر برای کنترل و نگهداری سگ‌های بدون صاحب اختصاص یافته است.

شهردار آستارا افزود: این پناهگاه محلی امن برای زیست سگ هاست و نگهداری آنها در این مرکز خاص، آسیب ها و تهدیدها را نسبت به شهروندان و حتی خود این جانوران به حداقل می رساند.

وی بیان کرد: ۸۰ قلاده سگ بدون صاحب توسط سازمان مردم نهاد جمعه‌های مهربانی و شهرداری پس از زنده‌ گیری به پناهگاه منتقل و سپس عملیات شستشو، انگل زدایی و واکسینه بر روی آنها انجام شده است.

وی افزود: در محدوده شهر آستارا حدود ۱۰۰  قلاده سگ بدون صاحب وجود دارد و با عقیم سازی، جمعیت آنها به مرور زمان کاهش خواهد یافت و مشارکت شبکه دامپزشکی در عقیم سازی قابل قدردانی است.

معیتی گفت: دوستداران و حامیان حیوانات و افرادی که توانایی و شرایط نگهداری از سگ‌ها را دارند می‌توانند با مراجعه به معاونت خدمات شهری آستارا نسبت به دریافت و نگهداری این حیوانات اقدام کنند.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

برچسب‌ها آستارا مدیریت شهری مراکز جمع آوری سگ های ولگرد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا مدیریت شهری آستارا مدیریت شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور بدون صاحب عقیم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح جمع‌آوری زوائد بصری از سطح شهر بجنورد

رئیس اداره اجرائیات و تخلفات شهری شهرداری بجنورد از آغاز طرح جمع‌آوری نازیبایی‌ها از سطح شهر با هدف حفظ حقوق شهروندی خبر داد.

رضا کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: طرح جمع‌آوری بصری و نازیبای های شهری از سطح شهر به زودی در بجنورد اجرا خواهد شد.

وی افزود: این طرح با هدف ارتقای زیبایی و نظم شهری و حفظ حقوق شهروندان در برخورداری از محیط زیست شهری سالم و زیبا انجام می‌شود.

رئیس اداره اجراییات و تخلفات شهری شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: در این طرح موارد زائد و مخدوش کننده چهره شهر از جمله تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز، بنرهای کهنه و فرسوده و کیوسک‌های بلا استفاده جمع‌آوری خواهند شد.

کمالی عنوان کرد: از تمام شهروندان تقاضا داریم تا با گزارش مشاهدات خود به سامانه ۱۳۷ ما را در اجرای طرح یاری کنند.

کد خبر 746785

دیگر خبرها

  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • روند عادی تردد کامیون ها در آستارا
  •  مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا
  • کشف ۹۰ خاور زباله از منزل یک میلیاردر در بجنورد
  • جزئیات بیشتر از کشف ۸۰ خاور زباله در خانه یک میلیاردر
  • آغاز فاز دوم بهسازی خیابان مهدیه در کرمان
  • اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز
  • آغاز طرح جمع‌آوری زوائد بصری از سطح شهر بجنورد