Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه نفت آبادان در اعتراض به دستور زنگنه برای هیئت علمی شدن یکی از نمایندگان سابق مجلس، خواستار دفاع کمیسیون انرژی مجلس از حیثت علمی دانشگاه شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز،  تشکل‌های دانشجویی دانشگاه نفت آبادان در اعتراض به دستور زنگنه برای هیئت علمی شدن یکی از نمایندگان سابق مجلس و همچنین جلوگیری از تضعیف سطح علمی دانشگاه تخصصی نفت، خواستار دفاع کمیسیون انرژی مجلس از حیثت علمی دانشگاه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه که خطاب به ریاست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی است، آمده است: امام بزرگوار انقلاب شکوهمند اسلامی ما که خویش منشا تحولات جهانی بودند فرمودند که منبع همه تحولات، دانشگاه است. جنابعالی نیز در میان جمعی از مردم خوزستان فرمودید که ما به همین دلیل کار خود را در کمیسیون انرژی، از دانشگاه صنعت نفت آغاز کردیم.

چنانچه همگان می‌دانند، دانشگاه صنعت نفت نخستین دانشگاه تخصصی نفت خاورمیانه و دومین دانشگاه ایران بوده که بر صفحه تاریخ استوار مانده است. به نقل خود جنابعالی:« دانشکده نفت آبادان بود که دیگر دانشگاه ها را ساخت». اما عمیقا جای شگفتی دارد که نخستین‌ها را متهم به تکراری بودن و موازی کاری نمایند.

ما دانشجویان دانشگاه صنعت نفت قائل به انکار تضعیف دانشگاه صنعت نفت نیستیم. ما مطالبه گر حق پایمال شده بخش قابل توجهی از جوانان ایران اسلامی در کسوت دانشجو، استاد و دانش آموخته دانشگاه صنعت نفت هستیم که با قاطعیت و اتفاق آرا مسبب این تضعیف و تخریب را وزیر فعلی نفت کشور می‌دانیم.

وزیر نفت به معنای واقعی بزرگترین تهدید و دشمن بی سابقه دانشگاه صنعت نفت هستند. دانشگاهی که نزدیک مرزهای عراق بود و جنگ تحمیلی آن را تضعیف و تخریب نکرد، اما آقای زنگنه به تنهایی در دوران وزارتشان ضمن تضعیف؛ از هیچ اقدامی برای تخریب و حذف این دانشگاه دریغ نکرده اند.

هم‌اکنون در واپسین ایام دولت تدبیر و امید، وزیر نفت این دولت مجددا اقدامی دور از شأن دانشگاه صنعت نفت انجام داده است. وزیر نفت که در استخدام نمایندگان مجلس در بدنه صنعت نفت، فراجناحی عمل کرده اند، این بار یکی از نمایندگان سابق مجلس را راهی هیئت علمی دانشگاه صنعت نفت کرده‌اند.

سالها است وزارت نفت، خانه‌ی امن نمایندگان، وزرا و دیگر سیاسمتداران و مدیران مخلوع و رد صلاحیت شده است. همچنین شخصیت های علمی و اساتید ارزشمند دانشگاه صنعت نفت با فشارهای ظاهرا قانونی مانند تبعیت از قوانین وزارت علوم و انتقال دانشگاه به این وزارت خانه، به طور مداوم ترغیب و تهدید به خروج از این دانشگاه و ورود به صنایع می شوند تا مجال ورود اساتیدی با سطح علمی بسیار ضعیف از دانشگاه های درجه چندم به دانشگاه صنعت نفت فراهم شو که در نتیجه سبب افت عیار علمی دانشگاه صنعت نفت می‌گردد.

دانش‌آموختگان دانشگاه نفت مقابل "نهاد ریاست‌جمهوری" تجمع کردنددانش‌آموختگان دانشگاه نفت مقابل "نهاد ریاست‌جمهوری" تجمع کردندموافقت وزارت نفت با واگذاری دانشگاه نفت به وزارت علوم

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با ورود جدی به قضیه دانشگاه صنعت نفت کورسوی امید را در دل خانواده بزرگ دانشگاه روشن کرد. این کمیسیون صراحتا و در نامه‌ای علنی وزارت نفت را موظف به تقویت و همچنین جذب دانشجو و هیئت علمی متخصص در رشته های مختلف در دانشگاه صنعت نفت کرده است.

حال که اقدامات اخیر وزیر نفت، هدفی جز تخریب دانشگاه را ندارد از جنابعالی به عنوان ریاست محترم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد اقدامات کمیسیون در مورد دانشگاه صنعت نفت تقاضای پاسخگویی و اقدام داریم. چرا با وجود تاکید کمیسیون انرژی بر مسئله تقویت دانشگاه صنعت نفت، وزیر نفت بازهم از هیچ اقدام خودسرانه ای در راستای تضعیف دانشگاه خودداری نمی‌کند؟ آیا وجه نظارتی مجلس نباید در قضیه دانشگاه صنعت نفت فعال شود و این فعالیت های مخرب را متوقف کند ؟

در پایان پیشاپیش ضمن تشکر از جنابتان بابت اقدامات صورت گرفته در راستای این مطالبه، درود و سلام بیکران می‌فرستیم بر ارواح مطهر شهدای دانشگاه صنعت نفت، علی الخصوص وزیر شهید، محمد جواد تندگویان. شهدایی که در سنگرهای علم و جنگ ایستادند تا خصم ، آبادی ما را ویران نکند.

این بیانیه از سوی بسیج دانشجویی، شورای صنفی، انجمن علمی مهندسی ایمنی و بازرسی فنی دانشکده نفت آبادان صادر شده است.

انتهای پیام/341/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون انرژی مجلس دانشگاه صنعت نفت علمی دانشگاه دانشگاه نفت نفت آبادان هیئت علمی وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فنلاند: روسیه قصد تضعیف ما از طریق مهاجران را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نخست وزیر فنلاند مدعی شد که روسیه موج مهاجران به اروپا را تقویت می کند.

«پتری اورپو» نخست وزیر فنلاند روزشنبه اعلام کرد که روسیه هجوم مهاجران از کشورهای ثالث را برای تضعیف اتحادیه اروپا مهندسی کرده است. رییس دولت فنلاند با این بهانه خواستار تقویت مرزهای دو کشور شد که چند ماه است بسته شده است.

نخست وزیر فنلاند در جریان بازدید از مناطق مرزی این کشور همراه با رئیس کمیسیون اروپا مدعی شد: زمانی که روسیه از مهاجران غیرقانونی علیه ما استفاده کرده است، باید راه حل های مشترکی برای جلوگیری از این پدیده پیدا کنیم.

اورپو در جمع خبرنگاران تاکید کرد که فنلاند در حال آماده کردن قوانین خود است، اما به اقداماتی در سطح اتحادیه اروپا نیز نیاز دارد.

نخست وزیر فنلاند پیشتر هم مدعی شده بود که تهدید ناشی از وضعیت در مرز با روسیه مشهود است و دولت وی در حال کار بر روی قانون اخراج مهاجران است.

فنلاند چندی پیش به بهانه جنگ در اوکراین و تهدیدات امنیتی به عضویت پیمان نظامی ناتو درآمد.

کد خبر 6083671

دیگر خبرها

  • رئیس دانشگاه علم و صنعت تغییر کرد/حکم سرپرستی برای یونسیان
  • فنلاند: روسیه قصد تضعیف ما از طریق مهاجران را دارد
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد
  • عملکرد وزارت نفت در بخش‌های نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی بررسی می‌شود
  • چه کسانی در مراسم ختم مرحوم پرویز داودی حضور داشتند؟
  • تضعیف تلاش‌های مقابله با بحران آب‌وهوایی با تولید پلاستیک
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • پرویز برومند: تلاش کردند تیم‌های تهرانی را تضعیف کنند؛ زمان ما اداهایی مثل کلین‌شیت نبود!
  • مورد عجیب فراز: یک‌ماه دوری از خانواده!