Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان کارشناس مسائل بین الملل، هزینه دولت سازی ها و لشکرکشی های آمریکا در منطقه را هفت تریلیون دلار معادل ۷۰ سال درآمد نفتی ایران قبل از تحریم دانست و اضافه کرد: تجزیه نژادی و قومیتی کشورهای منطقه دومین راهبرد آمریکا در منطقه غرب آسیا بود که با شکست مواجه شد.

حسن عابدینی در وبینار تخصصی «غزه، نماد مقاومت» که به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی و غرب گیلان و با مشارکت سازمان جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، با اشاره به ظهور جریان مقاومت اسلامی به دنبال پیروزی انقلاب در ایران، اظهار کرد: تفکر انقلاب اسلامی با کنار زدن اندیشه شرقی، مقابله با اندیشه غربی را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اتحاد جماهیر شوروی به مدت ۷۰ سال دین زدایی در کشورهای تحت سیطره خود را در دستور کار داشت، افزود: بلوک غرب نیز به سرکردگی آمریکا بیش از ۳۰۰ سال دین را از عرصه زندگی اجتماعی مردم خارج و سکولاریسم و سپس امانیسم را جایگزین دین کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل، با اشاره به تاسیس اسرائیل در سال ۱۹۴۸، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی به گونه ای حرکت کرد که در همه جنگ ها علیه مردم منطقه به پیروزی می رسید و بعد از اشغال بخش هایی از فلسطین با سه ارتش قدرتمند عربی مواجه شد و در جنگی موسوم به «جنگ شش روزه» آنان را شکست داد.

وی حزب الله لبنان را تبلور مقاومت اسلامی دانست و تصریح کرد: حزب الله مبارزه مسلحانه ضد رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار داد و سرانجام در سال ۲۰۰۰ ارتش شکست ناپذیر اسرائیل مجبور به خروج از جنوب لبنان شد.

عابدینی، عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان را اولین پیروزی ملت های منطقه علیه رژیم صهیونیستی دانست و گفت: گروه های مقاومت در عراق نیز قبل از سال ۲۰۰۱ بر ضد صدام شکل گرفته بودند، اما با اشغال عراق توسط آمریکایی ها، گروه های مقاومت نیز آرام آرام تقویت شدند و سال ۲۰۱۲ با فتوای مرجعیت علیه داعشی که به دنبال تصرف عراق و سوریه بود، به میدان آمدند و ماحصل آن شکست داعش شد.

این دکترای سیاستگذاری عمومی، با اشاره به شکل گیری تفکر مقاومت در یمن در قالب انصارالله، خاطرنشان کرد: نه تنها سعودی ها، بلکه آمریکا و اسرائیل نیز خواهان مهار انصارالله هستند، زیرا توانسته علاوه بر ایجاد اتحاد بین مردم یمن، قدرت را به دست بگیرد و رژیم آل سعود را که قرارداد ۴۵۰ میلیارد دلاری خرید سلاح با آمریکا بسته، زمین گیر کند و اهداف کلیدی آنان مانند آرامکو را مورد هدف موشک های خود قرار دهد.

وی سرنگونی دولت مرکزی سوریه را یکی از اهداف آمریکا از زمان بوش پسر تا شکل گیری داعش دانست و متذکر شد: با ایجاد تفکر مقاومت نه تنها دولت سوریه سرنگون نشد، بلکه امروز امنیت در سراسر سوریه برقرار شده و چیزی به نام حوزه سرزمینی داعش نداریم.

عابدینی، با اشاره به حمایت قدرت های بزرگ از رژیم صهیونیستی از زمان اشغال فلسطین، تصریح کرد: حرکت های مقاومت اسلامی فلسطین عموما با سنگ بود، اما اکنون انتفاضه سنگ به موشک های میان برد تبدیل شده؛ به گونه ای که مردم فلسطین و حزب الله رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داده اند.

این کارشناس مسائل بین الملل، با بیان اینکه امام خمینی(ره) تعبیر غده سرطانی را برای اسرائیل به کار برد، گفت: غده سرطانی به راحتی می تواند به سلول های سالم حمله کند و هیچ حد و مرزی ندارد.

وی با اشاره به فرارسیدن دوازدهمین سالگرد پیروزی مقاومت اسلامی حماس در غزه علیه رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی عملیاتی تحت عنوان «سرب گداخته» را علیه مردم غزه تدارک دید و می خواست فلسطینیان دست از مقاومت بردارند و طومار مقاومت و دولت حماس و جهاد اسلامی پیچیده شود. علی رغم تحریم های زمینی، هوایی و دریایی مردم غزه، اسرائیل از هیچگونه جنایتی برای شکستن مقاومت فروگذار نکرد و دست به بهره برداری از سلاح های ممنوعه و قتل عام کودکان و زنان زد؛ به گونه ای که از ۱۵۰۰ شهید جنگ ۲۲ روزه، ۵۰۰ شهید غیر نظامی بودند.

عابدینی، مقاومت مردم غزه در جنگ ۲۲ روزه را در چارچوب دفاع مشروع دانست و اظهار کرد: قدرت های بزرگ قائل به دفاع مشروع برای دیگران نیستند و گروه های مقاومت فلسطینی را تروریست قلمداد کردند.

این دکترای سیاستگذاری عمومی، با بیان اینکه باریکه غزه با وجود مساحت ۳۶ کیلومترمربعی جمعیت دو میلیون نفری را در خود جای داده است، متذکر شد: غزه از یک طرف با دریا، از طرف دیگر با رژیم صهیونیستی و از جنوب با مصر هم مرز است؛ البته در جریان جنگ ۲۲ روزه هنوز حسنی مبارک در مسند قدرت بود و در زمان مرسی نیز وضع به نفع فلسطینیان تغییر نکرد.

وی دولت سازی را نخستین راهبرد آمریکا در منطقه غرب آسیا دانست و تصریح کرد: آمریکا با دولت سازی و روی کار آوردن دولت های دست نشانده در منطقه به دنبال گسترش سیطره خود بر کشورهاست لذا این دولت سازی ها در عراق و افغانستان برای آمریکا هیچ دستاورد نداشت. یکی از مهمترین دلایل شکست این راهبرد، اندیشه مقاومتی است که به برکت جمهوری اسلامی در منطقه ظهور و بروز پیدا کرده است.

عابدینی، با بیان اینکه فشار آمریکا نتوانسته مردم عراق را وادار به عقب نشینی کند، ادامه داد: از زمان اشغال افغانستان به بهانه مهار طالبان و القاعده در سال ۲۰۰۱ تاکنون تنفر مردم از آمریکا بیشتر شده و دولت آمریکا بعد از ۲۰ سال بر سر میز مذاکره با طالبان نشسته است.

وی هزینه دولت سازی ها و لشکرکشی های آمریکا در منطقه را هفت تریلیون دلار معادل ۷۰ سال درآمد نفتی ایران قبل از تحریم دانست و اضافه کرد: تجزیه نژادی و قومیتی کشورهای منطقه دومین راهبرد آمریکا در منطقه غرب آسیا بود که با شکست مواجه شد. در واقع نقش آفرینی شخصیتی مانند سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده مقاومت اسلامی سبب شد تا موضوع تجزیه در عراق و سوریه به نتیجه نرسد. دشمن در باره ایران نیز خواب هایی مبنی بر ایجاد کشورهای کوچک دیده بود، اما این خواب های آشفته تعبیر نشد.

این کارشناس مسائل بین الملل، از ایجاد تروریسم تکفیری و جنگ مذهب علیه مذهب به عنوان سومین راهبرد آمریکا یاد کرد و گفت: تروریسم تکفیری قبلا برای مقابله با اتحاد جماهیر شوروی شکل گرفته بود و در دوره کوتاهی بخشی از سوریه و عراق را به تصرف خودش درآورد. در واقع تروریست های تکفیری تا تصرف کامل سوریه و سقوط بغداد پیش رفتند، اما مقاومت اسلامی در قالب حشدالشعبی و با حمایت جمهوری اسلامی ایران، تروریسم تکفیری را در حوزه سرزمینی از هم فرو پاشید.

وی مهار رقبا از طریق متلاشی کردن اردوگاه آنان در منطقه را راهبرد چهارم آمریکا دانست و عنوان کرد: به دنبال شکست این راهبرد، نه تنها ایران و سوریه و چین به هم نزدیک تر شدند، بلکه روسیه نیز به کمک محور مقاومت آمد و علیه تروریسم تکفیری وارد میدان شد. از طرف دیگر علی رغم خواست آمریکا و اسرائیل، شاهد فراز و فرودهایی در روابط کشورهای عربی تحت سلطه آمریکا در منطقه هستیم.

عابدینی، با اشاره به اذعان تحلیل گران غربی مبنی بر تقویت گستره نفوذ مقاومت اسلامی از دامنه های هیمالیا تا سواحل مدیترانه، خاطرنشان کرد: غربی ها جمهوری اسلامی ایران را منشا مقاومت اسلامی می دانند.

وی با بیان اینکه تفکر مقاومت اسلامی توانسته با تغییر مرزهای منطقه غرب آسیا بین ملت ها وحدت ایجاد کند و دولت های مقاومت را تشکیل دهد، عنوان کرد: یکی از اندیشمندان مصری، به دلایلی ایدئولوژی مقاومت اسلامی ایران را شکست ناپذیر می داد که نخستین دلیل آن روایت های تاریخی و دینی ایران است. در واقع ایرانیان از داستان هایی که ریشه در واقعیت دارند الگو می گیرند و در دوران تحریم شعب ابی طالب و در عرصه نظامی عاشورا را دارند.

این کارشناس مسائل بین الملل، داستان ابرهه را نشان دهنده اعتقاد به حمایت خداوند دانست و اظهار کرد: در ایدئولوژی مقاومت اسلامی ایران قهرمان مرد وجود دارد، یعنی حضرت علی اصغر(ع) و حضرت علی اکبر و حضرت قاسم و حبیب ابن مظاهر و امام علی(ع) و امام حسین(ع) الگوهای واقعی برای همه سنین هستند.

وی وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) و ام البنین را نمادی از قهرمانان زن در ایدئولوژی مقاومت دانست و تصریح کرد: این مردان و زنان قهرمان موتور محرکه تفکر و ایدئولوژی ایران هستند.

عابدینی، آینده نگری را ویژگی ایدئولوژی مقاومت اسلامی ایران، اضافه کرد: مرجعیت با یک فتوا رزمندگان کشورهای مسلمان منطقه را علیه داعش جمع کرد و اگر مرجعت نبود، هیچ قدرتی توان مقابله با داعش را نداشت.

این دکترای سیاستگذاری عمومی، با بیان انکه ایدئولوژی انقلاب اسلامی بر مبنای ناجی شکل گرفته است، گفت: همگان به آینده امیدوار هستند و به ظهور منجی و تبدیل دنیای ظلم و جور به دنیای عدل و امید اعتقاد دارند لذا همین اعتقاد و امیدواری موجب تحرک جامعه می ود.

وی با اشاره به هماوردی تفکر جمهوری اسلامی با تفکر غربی، یادآور شد: ایدئولوژی مقاومت در حال زورآزمایی با نظام سلطه است و طی ۲۱ سال گذشته توانسته علی رغم عِده و عُده اندک خود، در هر جنگی که وارد شده به پیروزی برسد و شکست و ناکامی را برای نظام سلطه و قدرت های بزرگ که در رژیم صهیونیستی متبلور شده اند، رقم بزند.

عابدینی، مقاومت اسلامی را ناشی از اندیشه امامین انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: این جریان با حضور و نقش آفرینی فرماندهان بزرگی همچون حاج قاسم سلیمانی ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی غزه غزه نماد مقاومت حسن عابدینی کارشناس مسائل بین ایدئولوژی مقاومت آمریکا در منطقه تروریسم تکفیری رژیم صهیونیستی منطقه غرب آسیا مقاومت اسلامی جمهوری اسلامی راهبرد آمریکا اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۴اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: با سلام و درود به ارواح پاک شهدا خصوصا، شهدا و شهدای راه حق و حقیقت و بخصوص شهدای فلسطین و غزه که در این مدت بعد ازعملیات طوفان الاقصی یعنی ۱۵ مهر سال گذشته، رژیم اشغالگر قدس بیش از ۳۴ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رساندند که ۴۰درصد از آن‌ها کودکان و مابقی از زنان و مردان بی‌‎پناه و مظلوم هستند که توسط جنایتکاران استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل به خاک و خون کشیده شدند.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به لطف خداوند بعد از عملیات شگفت‌انگیز و موفقیت‌آمیز رزمندگان حماس و مردم غزه و مقاومت ۲۰۰ روزه تا امروز و عدم موفقیت و ناامیدشدن و حقارت رژیم اشغالگر قدس با حمایت همه جانبه آمریکا مدعی دروغین حقوق بشر با کمک‌های بسیار زیاد خود به ارتش شکست خورده رژیم اشغالگر به علت استیصال و درماندگی و سردرگمی نتانیاهو و فرماندهانش دچار اشتباه بزرگی شد که دستور حمله به کنسولگری ایران در سوریه را صادر کرد که موجب شهادت سرداران عزیزمان زاهدی و رحیمی و یارانش شدند.

وی تصریح کرد: این اقدام عجولانه طبق قانون کنوانسیون سال ۱۹۶۱ سازمان ملل تجاوز به کشور مربوطه یعنی ایران عزیز بود فلذا حق ایران اسلامی عزیز این بود که اقدامات متقابل با اعلام صریح فرمانده معظم کل قوا به مردم سراسر کشور باید عملی می‌شد و با اینکه به ظاهر چند روز به تاخیر افتاد به لطف خداوند بزرگ در ساعات اولیه روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه سال جاری با نام وعده صادق و با رمز یا رسول‌الله خوشبختانه توانمندی بالای اعضای جبهه مقاومت هر روز بیشتردر عمل نشان داده می‌شود به طوری که پنتاگون فرماندهی کامل را در جهت مقابله کردن و خنثی نمودن عملیات وعده صادق با بکارگیری تمام توان خود از جمله ۶ ناو ضدموشک در دریای سرخ و سیستم موشکی عربستان و امارات و حتی عربستان و ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا پهپاد‌هایی را به پرواز درآوردند تا مانع دستیابی ایران به اهداف خود شوند.

کوثری افزود: این‌ها که با رعب و وحشت گوش جهانیان را کر کرده بودند که فضای سرزمین اشغالی را با گنبد آهنین پوشش مطمئن داده اند و هیچ موشکی نمی‌تواند از این گنبد عبور کند دیدیم و دیدند که نه تنها یکی دو موشک بلکه بنابر اخبار رسیده ده‌ها موشک ایران اسلامی از این گنبد عبور کرد و به اهداف موردنظر اصابت و اهداف خود را منهدم کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: این عملیات آنچنان توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح خصوصا نیروی هوافضای سپاه بزرگترین عملیات ترکیبی پهپادی و انواع و اقسام موشکی با فرماندهی فرمانده معظم کل قوا که در یکی دو سال گذشته روزنامه آمریکایی یو اس‌ای دی تو دی به نقل از اندیشکده آمریکن یوتد پرایز نوشته بودند بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است که نقشه راه را می‌شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته با اعتقاد دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، بیان کرد: بله هدایت، رهبری و راهنمایی جبهه مقاومت با این انسان الهی مدیر و مدبر است که همه ما فدایی این ابرحریف به نام ولایت فقیه هستیم، فلذا سر عقل آیید و دچار اشتباه دیگری نشوید و از این جنایت‌ها، نسل‌کشی‌ها و تجاوز‌ها دست بردارد و سرزمین فلسطین را به خود مردم فلسطین واگذارکنید و الا از این به بعد بدانید که اگر اشتباه و خطایی کنید قطعا عملیاتی به مراتب بزرگتر، پیچیده‌تر و با سلاح‌های مخرب‌تر علیه شما انجام می‌گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تقدیر و تشکر از فرمانده محترم فراجا و نیرو‌های در میدان جهت مقابله با دختران و خانم‌های فریب‌خورده درباره موضوع حجاب و عفاف که در قالب طرح نور انجام وظیفه می‌کنند به همه عزیزان خداقوت می‌گوییم و انشالله که موفق و موید باشید و ما هم از شما عزیزان حمایت می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است