Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه بعدظهر امروز در صدر یک هیأت به دیدار «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق رفت.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که در این دیدار، مسائل مشترک، تقویت همکاری نظامی بین بغداد وآنکارا بررسی و بر اصل احترام به حاکمیت عراق بر همه اراضی خود تأکید شد.

الکاظمی بر لزوم اجرای توافقات پیشین بین بغداد و آنکارا تأکید کرد و گفت که ترکیه باید به تعهدات سرمایه‌گذاری خود پایبند باشد؛ تعهداتی که در نشست سال ۲۰۱۸ کویت به عراق داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد، عراق مخالف هر گونه تهدید یا فعالیت ترویستی است که از خاک خود علیه ترکیه صورت گیرد و با تداوم حضور نیرو‌های امنیتی در سراسر خاک عراق، این مشکل هم حل خواهد شد.

نخست وزیر عراق با اشاره به اهمیت همکاری نظامی با ترکیه، خاطر نشان کرد، ارتش عراق همچنان در حال تقویت تجهیزات خود است.

وزیر دفاع ترکیه هم اعلام آمادگی کرد که ارتش این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم، رزمایش مشترک و آموزشی می‌تواند از ارتش عراق حمایت کند.

طرفین در این دیدار بر اهمیت مقابله با تهدیدات تروریستی در مناطق مرزی تأکید و تصریح کردند که ثبات، در‌های همکاری بیشتر بین دو کشور را خواهد گشود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ الکسی ناوالنی غربالگری جنین وزیر دفاع ترکیه تهدیدات تروریستی حلوصی آکار نخست وزیر عراق مبارزه با تروریسم آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ الکسی ناوالنی غربالگری جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان درباره گسترش دامنه جنگ در منطقه هشدار داد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و هیأت همراه او امروز(شنبه) با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در استانبول دیدار کردند.

در این دیدار که پشت درهای بسته برگزار شد، تحولات منطقه به ویژه اوضاع نوار غزه مورد بررسی قرار گرفت.

«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه و «ابراهیم کالین» رئیس سازمان اطلاعات ترکیه و دیگر مقامات ارشد این کشور نیز در این دیدار حضور داشتند.

اردوغان در این دیدار درباره خطر گسترش دامنه تنش‌ و درگیری در منطقه در سایه تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، هشدار داد.

وی همچنین بر اهمیت کاهش تنش بین رژیم صهیونیستی و ایران به منظور ممانعت از کشانده شدن منطقه به سمت درگیری تأکید کرد.

اردوغان امروز همچنین میزبان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و هیأت همراه او بود.

در این دیدار نیز اردوغان تأکید کرد که ترکیه به تلاش‌های خود برای جلب توجه جامعه جهانی به ظلمی که علیه فلسطینی‌ها اعمال می‌شود، ادامه خواهد داد.

وی تأکید کرد: اسرائیل یک روزی تاوان ظلم و ستم علیه فلسطینی‌ها را خواهد داد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کد خبر 845877 منبع: ایرنا برچسب‌ها مصر خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • اردوغان درباره گسترش دامنه جنگ در منطقه هشدار داد + جزئیات