Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در نشست امروز کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدالبرز حسینی  سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست روز (سه‌شنبه 29 دی ماه) کمیسیون متبوعش گفت: دستور کار اول کمیسیون عمران مربوط به سوال نمایندگان از وزیر نیرو بود که به دلیل عدم حضور ایشان به جلسه دیگری موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستور کار دوم کمیسیون عمران،  ادامه بررسی لایحه مشارکت عمومی - خصوصی بود که (ماده5) آن درخصوص ساختار و فرآیند اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در این ماده مقرر شد برای اثر بخشی بیشتر لایحه "شورای عالی راهبردی" با حضور 13 نفر شامل رئیس سازمان برنامه و بودجه، دو نفر از وزرا به انتخاب هیات وزیران، رئیس بانک مرکزی،  وزیر دستگاه مورد نظر بر حسب مورد، اعضای تشکل صنفی، دو نفر از بخش خصوص با تایید رئیس شورا و همچنین یک عضو کمیسیون‌ عمران و یک عضو از کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با معرفی کمیسیون‌های ذی ربط و انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر و تعداد دیگری از مسئولان با هدف نظارت و راهبری، تشکیل شد. پس از بررسی ماده 5 کلیات آن در کمیسیون تصویب شد.

 

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: دستور کار بعدی کمیسیون عمران، بررسی تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان بود که پس از ارائه گزارش 19 صفحه‌ای سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان از مشکلات این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بر اساس گزارش تحقیق وتفحص طبق آیین نامه در زمان مقرر به درستی انجام نشده بود. در همین راستا حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با حضور در کمیسیون به سوالات مطرح شده توسط نمایندگان پاسخ داد. مدیریت شرکت های استان خوزستان، بی توجهی به اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب برای کارهای اجرایی، موارد متعدد فرصت‌سوزی در پروژه‌ها، توزیع نامتعارف اعتبارات و نحوه هزینه کرد آن‌ و صوری بودن بخشی از معاملات از جمله محورهای مورد بحث در این جلسه بود.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اسلامی افزود: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی وقت کافی برای توضیح به رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور داده شد و پس آن مقرر شد این موضوع مجدداً در اولین جلسه بعد از سرکشی نمایندگان مجلس به حوزه انتخابیه در کمیته مربوط به آب و فاضلاب کمیسیون عمران مطرح و نتیجه آن به کمیسیون ارائه شود.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس مجلس شورای اسلامی شرکت آب و فاضلاب کمیسیون عمران استان خوزستان نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه ارائه عملکرد سال گذشته جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و همچنین بیان ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ دو دستور کار جلسه امروز بود گفت: سال گذشته در این شورا ۶۸ مصوبه به تصویب حاضران در جلسه رسید که تا پایان سال ۶۳ مصوبه اجرایی شد.

وی افزود: مهمترین مصوباتی که در سال گذشته در این شورا به تصویب رسیده توزیع اعتبارات در بخش هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین در بخش مسکن، الحاق اراضی در طرح ملی بود.

شاکرآرانی در خصوص ظرفیت‌های مصوب شده در قانون بودجه ۱۴۰۳ گفت: در این بودجه ۱۶ تبصره به تصویب مجلس رسیده که در این جلسه ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد که به واسطه آن دستگاه‌های استان وظیفه دارند از این ظرفیت‌ها برای کسب درآمد استفاده کنند تشریح شد.

استفاده از حقوق دولتی معادن، انتشار اوراق برای توسعه حمل و نقل عمومی، درآمد‌های اختصاصی بهزیستی و آموزش و پرورش و طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی از جمله۱۶ تبصره‌ای بود که در این جلسه در مورد آنها صحبت شد.

همچنین در این جلسه استاندار قم با انتقاد از افزایش ۱۴۸ درصدی مالیات در قم در مقایسه با میانگین افزایش مالیات کشور که ۷۵ درصد گفت این رقم قابل قبول نیست.

احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه از تلاش نمایندگان مردم قم برای کاهش این رقم گفت و افزود: توانستیم عدد و رقم درامد استان را از ۱۱ همت به ۷ همت برسانیم، اما باز هم این رقم از نظر ما زیاد است که در جلسه آتی مجلس تلاش میکنیم در امد مالیاتی را باز هم کاهش دهیم.

شاکر آرانی نیز در این خصوص گفت: در بررسی لایحه بودجه درآمد‌های استان‌ها در این لایحه درج شده است که متاسفانه در این بخش درآمد استان‌ها را عدد بسیار بالایی پیش‌بینی کرده بودند که با پیگیری‌های استانداری و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی توانستند این عدد و رقم را کاهش دهند که در برآورد اولیه حدود ۱۱ همت به عنوان درآمد‌های مالیاتی استان در نظر گرفته شده بود که در مرحله بررسی مجدد این عدد به ۷ همت رسید.

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • بررسی روند خدمات‌رسانی آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی