Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی مدیریت بیماری کرونا گفت: با همراهی و همدلی مردم توانستیم به مرحله مهار و کنترل این بیماری برسیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی مدیریت بیماری کرونا در نشست امروز کمیته که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت و نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط در محل وزارت کشور برگزار شد با تشریح اینکه امروز با همدلی و همراهی مردم به نقطه مطمئنی در مهار بیماری کرونا رسیده ایم؛ گفت: روند کنترل بیماری کرونا در کشور با همکاری خوب مردم و عملکرد مناسب دستگاه‌های ذی ربط مثبت بوده و باید این روند تا ریشه کن شدن این بیماری منحوس ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه هر گونه غفلت و عادی انگاری می‌تواند زمینه بازگشت دوباره بیماری را در کشور فراهم سازد، گفت: امروز یکی از نگرانی‌های مهم وزارت بهداشت احتمال اوج گیری دوباره بیماری است.

ذوالفقاری تصریح کرد: نباید فضا را به سمتی سوق دهیم که حس عادی پنداری نسبت به خطر کرونا در جامعه شکل گیرد.

وی در این خصوص گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن در طول دوره زمانی کمتر از یک سال گذشته، نظام سلامت کشور با آسیب‌هایی مواجه شده و باید با کنترل مناسب بیماری این امکان را ندهیم که کادر درمان و پزشکی کشور بیش از این متحمل خسارت شوند.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت هایش به دو مولفه معیشت و سلامت در تصمیم گیری‌های کلان کشور اشاره کرد و گفت: باید نقطه بهینه‌ای بین امر سلامت و اقتصاد محقق شود.

وی اضافه کرد: تصمیم گیری در خصوص مساله گردشگری و ورود و خروج زائرین در ستاد ملی کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مسئله اطلاع رسانی و آگاهی رسانی مردم نسبت به بیماری کرونا و اینکه فرد مبتلا به بیماری باید حس مسئولیت نسبت به کنترل بیماری در جامعه داشته باشد، محور دیگر نشست امروز بود و در این خصوص این تصمیم مورد بررسی قرار گرفت که باید رسانه‌ها روی این موضوع بیشتر تمرکز کنند که بیماری کرونا به سبب اینکه در دسته بیماری‌های کشنده قرار دارد؛ فرد ناقل دارای مسئولیت کیفری است.

ذوالفقاری در این خصوص نتیجه گرفت اگر فردی با علم به ابتلا به بیماری، به انتقال بیماری در جامعه کمک کند؛ عواقب کیفری متوجه اش است.

رئیس کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه با همراهی و همدلی مردم توانستیم به مرحله مهار و کنترل این بیماری برسیم؛ خاطرنشان کرد: باید در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا نهایت دقت و حساسیت را داشته باشیم.

وی در این خصوص گفت: مقررات و محدودیت‌ها وضعیت قرمز، نارنجی و زرد و آبی باید عینا در همه شهر‌ها اجرایی گردد تا مردم آثار رعایت پروتکل‌ها را حس و لمس کنند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: امروز در استان مازندران و گیلان به خاطر وضعیت حاد بیماری محدودیت تردد اعمال شده و این محدودیت‌ها باید تا تغییر وضعیت بیماری در این استان‌ها بطور جدی و سخت اجرایی شود.

ذوالفقاری یادآور شد: تبدیل وضعیت شهر‌ها از قرمز به نارنجی و زرد نتیجه رعایت پروتکل‌ها و اجرای طرح جامع هوشمند بوده است و البته در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و عادی انگاری، امکان بازگشت و تبدیل شهر‌ها از زرد به نارنجی و قرمز و متعاقبا اعمال محدودیت‌های جدید وجود دارد.

ذوالفقاری در پایان خاطر نشان کرد: تجربه بیماری کرونا در حدود کمتر از یکسال اخیر گویای این واقعیت مهم است که همراهی مردم در قالب رعایت پروتکل‌ها و اصول بهداشتی شرط اول و آخر در مهار بیماری است و امروز باید با محوریت مردم در اجرای دقیق پروتکل‌ها اجازه اوج گیری مجدد بیماری را ندهیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسین ذوالفقاری دکتر ذوالفقاری ذوالفقاری رعایت پروتکل ها بیماری کرونا وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از مسکو، امید رضایی‌فر، قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم کشورمان، که به صورت برخط در این نشست شرکت کرد، در این نشست بر ضرورت ترسیم نقشه راه همکاری‌ها در زمینه علمی، آموزشی، تحقیقاتی و فناوری تاکید کرد.
قائم مقام وزیر علوم کشورمان بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها در حوزه علم و فناوری تأکید و گزارشی از دستیابی ایران به جایگاه‌های قابل توجه در عرصه علم و فناوری با وجود تحریم‌های غرب را ارائه کرد.
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز که به نمایندگی از کشورمان در این نشست شرکت کرده بود، با اشاره به عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای گفت: جمهوری اسلامی ایران پیش از این در ۲۰ سال گذشته و در زمان عضویت خود به عنوان ناظر در این سازمان، دیدگاه‌های خود را بیان کرده است.
وی افزود: ایران هم‌اینک نیز به عنوان عضو کامل به دنبال تعامل سازنده و همکاری جامع با بخش‌های مختلف تخصصی سازمان همکاری شانگهای است.
جلالی، یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری کشور‌های عضو سازمان شانگهای را حوزه آموزش عنوان کرد و افزود: آموزش سنگ بنای توسعه هر کشوری است وجمهوری اسلامی ایران هم در این زمینه سابقه و تجربه طولانی دارد.
سفیر ایران در مسکو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور ما با وجود مواجهه با همه تحریم‌ها و فشار‌های غیرعادلانه برخی قدرت‌ها در حوزه تحقیق، پژوهش و آموزش عالی کار‌های بزرگی انجام داده است.
وی یادآور شد: ایران هم‌اینک در منطقه غرب آسیا در بسیاری از شاخص‌های علوم و تحقیقات از جمله فناوری و انرژی جایگاه برتر را دارد.
جلالی ادامه داد: ما آماده هستیم تا دستاورد‌ها و تجربیات خود را در حوزه آموزش با کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای را به اشتراک بگذاریم.
وی با بیان اینکه همکاری دانشگاه‌های برتر عضو سازمان همکاری شانگهای اقدام بسیار مهم و در خور تقدیری است، گفت: دانشگاه‌های برتر ایران، سالیانی است که با کشور‌های شانگهای از جمله روسیه در حال همکاری مشترک هستند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار داشت: ما آمادگی خود را به شکل کامل اعلام می‌کنیم که به عنوان یک عضو کامل سازمان شانگهای، همکاری کاملی را با این سازمان همکاری داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها
  • همکاری مردم و مسوولان سبب عادی شدن شرایط پس از سیل مخرب بلوچستان شد
  • وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین برخلاف منشور سازمان ملل است
  • کیفیت «گندم» کشور در سطح جهانی است
  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد