Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  آیت الله مکارم شیرازی از  مراجع تقلید در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) که در مدرسه امیرالمؤمنین (ع) با حضور جمعی از علما، اساتید و فضلای حوزه و با رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: مردم باید از مکتب حضرت زهرا (س) الگو بگیرند؛ عزاداری به جای خود، اما الگو گرفتن از این اسوه بزرگ یکی از اهداف جلسات و مراسم‌های عزاداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تأکید بر ضرورت تبیین فضایل حضرت صدیقه طاهره (س) به گونه‌ای که قابل الگوبرداری باشد، ادامه داد: هدف نخست از برگزاری مجالس عزاداری، تربیت نفوس و آمادگی افراد برای پیمودن مسیر تقرب به خداوند و دومین هدف بیان راه حل گرفتاری‌ها و مشکلات اجتماعی است.

آیت الله مکارم شیرازی با تبیین گوشه‌ای از فضایل حضرت صدیقه طاهره (س)، اسناد حدیث شریف کساء را از دیدگاه کتب شیعی و اهل سنت مورد اشاره قرار دادو گفت: اجمال مسئه حدیث کساء و خمسه طیبه و نزول آیه مبارکه تطهیر در کتب مختلف مورد قبول واقع شده است، اما در جزئیاتش اختلاف‌هایی وجود دارد و به گمان بنده برخی تعصبات نگذاشته است تا برخی راویان، حقیقت را نقل کنند.

این مرجع تقلید در بیان آیه تطهیر عنوان کرد: مراد از پاکی از «رجس» در این آیه شریفه، پاکی از هرگونه گناه بوده و به بیان دیگر حاکی از عصمت اهل بیت (ع) است؛ ما باید آن فضایلی که این خمسه طیبه را به این جایگاه رفیع رسانده است را مورد توجه قرار دهیم و تلاش کنیم به آن‌ها عمل داشته باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: کتابی را با عنوان «فاطمه برترین بانوی جهان» می‌نوشتم و تصمیم گرفتم ۴۰ حدیث درباره فضایل و احوال ایشان بنویسم؛ هنگامی که به تحقیق مشغول شدم مشاهده کردم که هر ۴۰ حدیثی که در باب فضایل حضرت صدیقه طاهره (س) به دنبال آن‌ها بودم، در کتب اهل سنت ذکر شده است.

او در ادامه به بیان مسائل و مشکلات اجتماعی مردم پرداخت و گفت: از جمله مشکلاتی که مردم دارند و به صورت مرتب بیان می‌کنند و می‌خواهند که ما آن‌ها را به مسئولان تذکر دهیم، مسئله گرانی فوق العاده‌ای است که در میان جامعه وجود دارد. امروز حقیقتاً عده‌ای از مردم کارد به استخوانشان رسیده است و برخی دیگر نیز به خاطر وجود بیماری کرونا کار و درآمد خودشان را از دست داده اند و با هزینه‌های بالای زندگی مواجه شده اند؛ افزون بر این بسیاری از مردم که شاغل هستند نیز درآمد محدودی دارند و با این درآمد محدود پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیستند.

آیت الله مکارم شیرازی یکی از مشکلات و چالش‌های مهم کشور که زمینه ساز گرانی‌های افسارگسیخته شده است را مسئله «از بین رفتن تولید» توصیف و تصریح کرد: اگر تولید نباشد، اقتصاد در هم می‌شکند؛ امروز تولید به خاطر عملکرد بانک‌ها از بین رفته است؛ این بانک‌ها با آن سود‌های کذایی و جریمه‌های تاخیر آن چنانی، بلایی برای تولید محسوب می‌شوند. همه دلسوزان نسبت به بانک‌ها و عملکردشان تذکر می‌دهند، اما تا به حال کسی نتوانسته جلوی آن‌ها را بگیرد و بانک‌ها نیز به همان شکل به رویه خود ادامه می‌دهند.

این مرجع تقلید نظارت نکردن  را دومین عامل زمینه ساز مشکلات و گرانی‌ها دانسته و تأکید کرد: گاهی از اوقات می‌شنویم که کامیون‌های قاچاق از کانال‌های رسمی هم چون گمرک جلوی چشم مسئولان وارد می‌شود؛ این چه نظارتی است؟ آیا نظارت این گونه است که کامیون‌های قاچاق بدون مانع وارد کشور شود؟

مرجع تقلید شیعیان با بیان این که بی انصافی برخی کسبه سومین عامل تشدید گرانی‌ها و مشکلات معیشتی مردم است، افزود: برخی از کسبه جنس‌ها را هر روز به یک قیمتی ارائه می‌دهند یا می‌گویند باید تلفن بزنیم و بپرسیم نرخ ساعت فعلی چه مقدار است تا با شما حساب کنیم! برخی دیگر نیز جنس را امروز فروخته اند و بیعانه هم دریافت کرده اند، اما موقع تحویل جنس دبه در می‌آورند و می‌گویند باید قیمت امروز را بدهید!

او ادامه داد: این سه عامل دست به دست همدیگر داده و اوضاع اقتصادی را خراب کرده است و اگر مسئولان می‌خواهند وضعیت را بهبود ببخشند باید ابتدا بانک‌ها را مهار کرده، سپس نظارت خود را بر ورود و خروج سرمایه‌ها تقویت کنند و همچنین کار‌های فرهنگی انجام دهند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که حل مشکلات معیشتی و مهار گرانی‌ها مستلزم عزم جدی از سوی مسئولان است، تأکید کردند: تا عزم جدی نباشد مشکلات حل نخواهد شد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید آیت الله مکارم شیرازی مشکلات اقتصادی آیت الله مکارم شیرازی حضرت صدیقه طاهره گرانی ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابهام در واگذاری پرسپولیس؛ سازمان بورس به بانک ملت نامه زد + عکس

سازمان بورس به بانک ملت بابت واگذاری پرسپولیس نامه زد

طرفداری | در حالی که در روزهای گذشته، بحث واگذاری 1 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت مطرح شده بود، اما نامه‌ای از سوی سازمان بورس به این بانک، ابهامات جدیدی را در این زمینه ایجاد کرده است.

در این نامه، سازمان بورس از بانک ملت خواسته است تا در خصوص دلایل و انگیزه‌های خود برای خرید سهام باشگاه پرسپولیس توضیحاتی ارائه دهد.

این در حالی است که پیش از این، مدیر مالی بانک ملت در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که این بانک از خرید پرسپولیس استقبال نمی‌کند و مصوبه‌ای برای این موضوع وجود ندارد.

تناقضات موجود در اظهارات مسئولان بانک ملت و همچنین عدم پاسخگویی شفاف آنها، ابهامات زیادی را در خصوص این واگذاری ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، یکی از معضلات بزرگ پرسپولیس و استقلال برای اخذ مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، عدم مالکیت مشترک است.

در همین راستا، دو باشگاه تا 20 فروردین فرصت دارند تا تکلیف مالکیت خود را مشخص کنند.

با توجه به ابهامات موجود در خصوص واگذاری پرسپولیس به بانک ملت، مشخص نیست که آیا این اتفاق تا پیش از 20 فروردین رخ خواهد داد یا خیر. هنوز مسئولان وزارت اقتصاد و ورزش و جوانان به این شایعات واکنشی نشان نداده‌اند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • بانک‌ها در رسیدگی به مشکلات نیازمندان استان بوشهر مشارکت کنند
  • تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد
  • تصمیم ناگهانی برای موزه ها/واکنش وزارت میراث به انتقاد از گرانی!
  • ابهام در واگذاری پرسپولیس؛ سازمان بورس به بانک ملت نامه زد + عکس
  • ارائه تخفیف‌های نوروزی بازاریان به مسافران و گردشگران کیش
  • بهترین ابزار مهار نوسان اخیر ارزی، اوراق گواهی بود
  • مردم باید اقدامات مسئولان را در سفره خود لمس کنند
  • جهش تولید با مشارکت مردمی، مستلزم تربیت نیروی‌های ماهر و متعهد است
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟
  • تلاش مضاعف مسئولان قم در سال جدید برای حل مشکلات مردم