Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان بر تبیین و نشر خدمات دولت و نظام توسط فرمانداران تاکید کرد.

احمد علی موهبتی ۲۹ دیماه در همایش فرمانداران استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد؛ از اقدامات فرمانداران در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا قدردانی کرد و افزود: به‌رغم محدودیت امکانات در سطح استان، شرایط استان به سمت مطلوب پیش می‌رود و تصمیمات و اقدامات فرمانداران و دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر دستگاه های متولی در این حوزه جای تقدیر دارد اما با این حال نباید اجازه داد که جامعه به سمت عادی انگاری برود بلکه همچنان باید رعایت فاصله گذاری ها و پروتکل های بهداشتی مد نظر قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به لحاظ تربیت نیروی انسانی، مبنای توسعه به شمار می‌رود از اقدامات آموزش و پرورش و اعضای شورای آموزش و پرورش در شرایط همه گیری کرونا و آموزش در نقاطی که پوشش اینترنت و تلویزیون وجود ندارد قدردانی نمود و تلاش بیشتر برای رفع کمبودهای موجود را خواستار شد.

استاندار به مشکلات کمبود گاز اشاره کرد و تصریح کرد: سهمیه گاز استان ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش پیدا کرده است و از سویی تعداد ۵۰۰۰ انشعاب گاز شهری به ۴۹ هزار انشعاب افزایش یافته و ۴۰ هزار انشعاب دیگر نیز آماده واگذاری است و در کنار آن نیز مبلغ ۵میلیون تومان وام قرض الحسنه به متقاضیان اعطاء می‌شود.

موهبتی اضافه کرد: در سال‌های گذشته ۶۰ درصد سهمیه گاز مایع جذب میشد و اکنون ۹۰ درصد سهمیه گاز مایع جذب شده است و ۴۹ هزار مشترک گاز شهری هم اضافه شده است که این موارد اقدامات شایانی برای رفع مشکلات مردم  در حوزه تامین گاز در استان است که قابل انکار نیست.

وی ادامه داد: در بحث آرد نیز ۲۵۰۰ تن در سالجاری به سهمیه استان افزوده شد و این در حالی است که در ۱۰ سال گذشته هیچ گونه افزایش سهمیه آرد در استان وجود نداشته است .

استاندار افزود: توزیع سهمیه نیز به گونه‌ای بود که در برخی نقاط ۱۶ کیلو و در برخی مناطق ۴ کیلو سرانه آرد دریافت می کردند که با برنامه ریزی و در نظر گرفتن شاخص های مختلف اصلاح سهمیه انجام گرفت.
 
موهبتی تصریح کرد: هر چند با شرایط ایده آل فاصله داریم و مافیای قاچاق آرد وجود دارد ولی با کسانی که زیاده خواهی داشتند برخورد شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه ارتباطات در ابتدای دولت دوازدهم ۳۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت برخوردار بودند و هم اکنون بیش از ۲۵۰۰ روستا به اینترنت دسترسی دارند و ظرف ۴ ماه آینده نیز هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۳۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز به اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد.

 نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: فرمانداران موظفند خدمات نظام در استان را تشریح کنند و مدیران را نیز به این موضوع موظف نمایند و در این زمینه مطالبه‌گری داشته باشند. 

موهبتی تصریح کرد:دولت در شرایطی این خدمات را ارائه می دهد که کشور با درآمد نفتی ۸ میلیون دلار روبروست در حالیکه در دولت های گذشته این رقم ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون دلار بوده است که این نشان می دهد ارائه خدمات در چنین شرایطی بسیار حائز اهمیت و نشان از توجه به این استان دارد.

وی عنوان داشت: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه جذب خیرین کشوری و خیرین محلی انجام شده است.
 
استاندار با تاکید بر اینکه فرمانداران باید ارتباط تنگاتنگی با خیرین داشته باشند، افزود: علاوه بر اقداماتی که خیرین در استان منشاء اثر می شوند آنچه که بیشتر اهمیت داردپیوند مردم سراسر کشور با مردم سیستان و بلوچستان است.
 
وی بیان داشت: در بحث معادن نیز اتفاقات خوبی رخ داده است و یکی از معادن مهم استان با ذخیره حدود ۲۵ میلیون تن طلای خالص رونمایی شد که با احتساب ذخایر معادن قبلی هم اکنون ۳۸ میلیون تن ذخیره معدن طلا در استان شناسایی شده است.

موهبتی نظارت میدانی فرمانداران از پروژه های عمرانی بویژه مبلمان شهری را مورد تاکید قرار داد.

وی در پایان جمع آوری متکدیان و معتادان از سطح معابر و خیابانها و نگهداری آنان در مراکز ماده ۱۶ و توجه فرمانداران به بازارچه های مرزی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: در آینده نزدیک مرز پیشین به صورت رسمی راه اندازی خواهد شد و فرمانداران سراوان و هیرمند نیز باید تبدیل بازارچه کوهک و گمشاد را به به بازارچه رسمی دنبال کنند ،که با ایجاد زیرساخت‌های لازم به مرز رسمی تبدیل شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۲۱۳ هزار مسافر نوروزی به سیستان وبلوچستان

محمدهادی طهرانی‌مقدم  اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل داشتن ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی متعددی که دارد در ایام نوروز جزو استان‌هایی است که مقصد سفر بسیاری از مسافران به حساب می‌آید.

وی افزود: تا دوم فروردین ماه ۲۱۳ هزار و ۵۹۸ هزار مسافر و گردشگر وارد استان شدند که از این میان ۲۰۶ هزار و ۳۱۶ نفر گردشگر ایرانی و هفت هزار و ۲۸۲ نفر توریست خارجی بوده اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس این آمار تعداد ۱۴ هزار و ۵۴ نفر از طریق فرودگاه های استان، سه هزار و ۸۹۹ نفر به صورت ریلی و ۱۹۵ هزار و ۶۴۵ نفر هم از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد استان شده‌اند.

به گفته وی؛ جمع کل بازدید از جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان هم ۲۷۲ هزار و ۴۷۸ نفر بوده که در روزهای آتی نیز افزایش خواهد یافت.

طهرانی‌مقدم تاکید کرد: در بخش فروش صنایع دستی نیز با فروش بیش از هشت میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال محصولات و صنایع دستی سیستان و بلوچستان شاهد رشد ۸۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم که نشان از بهبود کیفیت محصولات و عرضه مناسب به علاقه مندان است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تمامی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان باید برای استقبال از مهمانان نوروزی پای کار باشند
  • بیش از هزار امامزاده و اماکن متبرکه مازندران مقصد گردشگری
  • همه ظرفیت‌ها برای پذیرایی از میهمانان نوروزی فراهم شود
  • پای کار بودن دستگاه‌های خدمات رسان سیستان وبلوچستان تا پایان نوروز
  • افتتاح مدرسه در منطقه سیل زده سند حمزه دشتیاری سیستان وبلوچستان
  • ورود بیش از ۲۱۳ هزار مسافر نوروزی به سیستان وبلوچستان
  • ۳۱ هزار زائر در بقاع متبرکه سیستان وبلوچستان حضور یافتند
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان
  • دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با خانواده های معظم شهدا در زاهدان
  • اعمال ۴۱۰ میلیارد ریال تخفیف برای مشترکان برق مناطق فاقد شبکه گازرسانی سیستان وبلوچستان