Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@16:51:24 GMT

بررسی عوامل موثر بر رشد بازارسرمایه

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۴۴۵۸

بررسی عوامل موثر بر رشد بازارسرمایه

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در برنامه تلویزیونی شبکه ایران کالا تصریح کرد: براساس تحقیقات موجود، دانش مالی و اقتصادی عمومی ما به ویژه نسبت به کشورهای توسعه یافته ضعیف تر است. این موضوع در کنار نوساناتی که در اقتصاد کلان کشور وجود دارد، سبب افزایش معاملات هیجانی در بازار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای عالی بورس، مسایل اقتصاد کلان، موارد مربوط به ریزساختارهای بازار، رفتارهای معاملاتی سرمایه‌گذاران و دانش ضعیف آنها از مسایل اقتصادی را از دیگر عوامل مربوط به شرایط کنونی بازار سرمایه دانست و گفت: به نظر می‌رسد افزایش آگاهی و سطح تحلیل در بازار، بتواند به ثبات در بازار و شیوه تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران کمک کند.

سعید اسلامی بیان کرد: کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در این راستا و در جهت افزایش و ارتقای آگاهی، با همکاری شبکه ایران کالا، برنامه تحلیل برتر را راه اندازی کرده است.

وی یکی دیگر از مشکلات موجود در بازار را عدم توجه به تحلیل‌ها عنوان کرد و افزود: در این میان عمدتا شایعات و روندهای بازار بر روی معاملات افراد اثرگذار است. انجام خریدها با تمرکز بر صف های خرید و فروش نشان‌دهنده چنین رویکردی به خصوص در تازه واردان به بازارسرمایه است.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، افزایش عمق بازار را به جز با افزایش سطح تحلیل‌ها عملی ندانست و گفت: این رویه به سیاست‌گذاری هایی در سطح اقتصاد کلان و نیز تغییر برخی از ریزساختارها نیاز دارد تا فرایند صف‌سازی در این بازار امکان‌پذیر نداشته باشد؛ همچنین همانطور که اشاره شد، افراد باید آموزش ببینند که چطور از تحلیل‌ها استفاده کنند.

پربیننده ترین طرح جاماندگان سهام عدالت در کدام مرحله قرار دارد؟ ارزش سهام عدالت من (۲۹دی ماه) سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام/ حجم سنگین فروش در بازار نمای پایانی بورس امروز/ پایداری شاخص در روند نزولی جاماندگان سهام عدالت از ۲۰میلیون به ۷میلیون نفر کاهش یافتند!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس سعید اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • تحلیل سهام وغدیر ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد