Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: فلسفه وجودی و هدف اصلی شورا‌های حل اختلاف صلح و سازش است و شورا‌ها نباید از هدف خود دور بشوند و به حکم دادن روی آورند در صورتی که مختومه کردن پرونده‌ها به صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف اثر بخشی و ماندگاری آن بیشتر از حکم دادن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شورا‌های حل اختلاف در توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین در جامعه موفقیت آن‌ها بیشتر است و تاکنون با وجود کاستی‌ها و کمبود‌ها انصافاً اعضاء این مجموعه در امر صلح و سازش پرونده‌ها تلاش‌های فراوانی داشتند.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: شورا‌های حل اختلاف خوزستان جزو استان‌های برتر در زمینه صلح و سازش در سطح کشور هستند و اعضای آن در استان، پارسال با همت و تلاش خود توانستند ۴۶ نفر محکومان به قصاص را از چوبه دار رها کنند و جا دارد از این عزیزان بابت نجات این تعداد نفرات از محکومین به قصاص به شایستگی مورد تقدیر و تشکر قرار بگیرند.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در شورا‌های حل اختلاف خوزستان از ظرفیت تمامی اقشار مانند نخبگان، بزرگان، روحانیون، سران عشایر و ... در زمینه نهادینه و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه استفاده شده و اعضای با جان و دل در ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین و آشتی دادن بین طرفان دعاوی تلاش فراوانی می‌کنند و باید برای رفع مشکلات آنان تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صلح و سازش شورای حل اختلاف شورا های حل اختلاف صلح و سازش شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی مسئولان متوجه اطرافیان هتاک، کذاب و اختلاف‌افکن که در مراکز رسمی کشور نفوذ کرده‌اند باشند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سپهر خلجی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«مسئولیت‌پذیری فراجا در صدور اطلاعیه و پذیرش مراقبت بیشتر، نشان داد مخاطب تذکر رهبر عزیز انقلاب کجا بود. رییس جمهور نیز در همین مدت در چند نوبت به مسئولان امر همین تذکر را داده بودند.

اما در این چند روز تا صدور اطلاعیه فراجا برخی عناصر رسانه‌ای و یا وابستگان به جریانهای سیاسی، غیرمسئولانه نوک پیکان انتقاد را متوجه دولت کرده و تلاش کردند با ایراد اتهام خط اختلاف را دنبال کنند.

البته موضع دولت در این چند روز با توجه به توصیه‌ها و تبعیت از تدابیر عالی نظام در حفظ آرامش و انسجام، سکوت بود.

حالا که با اطلاعیه فراجا ابعاد مسأله روشن شد، جا دارد برخی مسئولان متوجه اطرافیان هتاک، کذاب و اختلاف‌افکن که متأسفانه در مراکز رسمی کشور نفوذ کرده‌اند، باشند.

‏همه ارکان باید توجه کنند که اولویت اصلی کشور حفظ آرامش و انسجام و تلاش و کمک برای حل مشکلات مردم است.»

کد خبر 845612 برچسب‌ها خبر ویژه فراجا

دیگر خبرها

  • برخی مسئولان متوجه اطرافیان هتاک، کذاب و اختلاف‌افکن که در مراکز رسمی کشور نفوذ کرده‌اند باشند
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • ۱۳ هزار پرونده در آذربایجان غربی به سازش ختم شد
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • قاب ماندگار اکران مردمی متفاوت فیلم آپاراتچی در اهواز
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۸۵۷ پرونده در آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد