Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا ،دکتر هادی منوری اظهار کرد: مرکز رشد فناوری و فرآورده‌های دارویی مشهد اولین مرکزی بوده که بلافاصله پس از شیوع کرونا با تغییر خط و راه‌اندازی ۴ خط تولید نسبت به تولید انواع محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی‌کننده دست، سطوح و ماسک‌های استاندارد اقدام کرده است.

مدیر مرکز رشد فناوری و فرآورده‌های دارویی مشهد با بیان اینکه با توجه به بالا بودن ظرفیت تولید و کمبود الکل و مشکلات سهمیه‌بندی در مشهد، برای تهیه الکل در خارج از استان تمام ظرفیت‌ها به‌کار گرفته شده است، خاطرنشان کرد: از اواخر سال ۹۸ به دلیل مشکل در تامین الکل، مرکز رشد فناوری و فرآورده‌های دارویی مشهد اقدام به تولید محصولات ضدعفونی‌کننده غیرالکلی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر منوری تصریح کرد: در زمینه تهیه ماسک یکی دیگر از شرکت‌های مرکز رشد اقدام به اخذ مجوز تهیه ماسک بهداشتی کرد و این شرکت در حال حاضر با ظرفیت تولیدی روزانه ۲۰ هزار ماسک در حال فعالیت است.

وی تاکید کرد: کلیه محصولات تولیدی مرکز رشد فناوری و فرآورده‌های دارویی مشهد با هماهنگی معاونت غذا و دارو در اختیار مرکز بهداشتی درمانی و شرکت های مجاز توزیع کننده قرار گرفته است.

مدیر مرکز رشد فناوری و فرآورده‌های دارویی مشهد در خصوص میزان تولید محصولات تولیدی این مرکز، بیان کرد: در این مدت ۵۸۳ هزار عدد انواع محلول‌های ضدعفنونی‌کننده و ۵۰۰ هزار عدد ماسک ۳ لایه توسط ۶ شرکت مرکز رشد فناوری و فرآورده‌های دارویی مشهد تولید شده است.

منوری بیان کرد: اقلام تولیدی شامل ۴۲۰ هزار عدد محلول ضدعفونی‌کننده غیرالکلی ۱.۵ لیتری توسط شرکت زیست بوم فناوری خیام، ۱۰۰ هزار عدد محلول ضدعفونی‌کننده ۵۰۰ سی‌سی توسط شرکت پارس تک رخ، ۴۸ هزار عدد مواد ضدعفونی‌کننده دست در حجم ۱۲۰ و ۲۵۰ میلی‌لیتر توسط شرکت تیناب شیمی خاورمیانه، است.

وی اضافه کرد: ۱۰ هزار عدد ژل ضدعفونی‌کننده دست در حجم ۱۲۰ و ۲۵۰ میلی لیتر توسط شرکت فجر آرین، ۵ هزار عدد محلول ضدعفونی‌کننده دست در حجم ۱۲۰ و ۲۵۰ میلی‌لیتر و ۵۰۰ هزار عدد ماسک ۳ لایه بهداشتی  بوده است.

 منوری گفت: از ابتدای بحران کرونا تاکنون ۶۰ دستگاه ضدعفونی‌کننده دست جهت ادارات، سازمان‌ها و مراکز عمومی، ۱۰ دستگاه دوربین حرارتی تب‌سنجی جهت مبادی (گیت‌ها) ورودی فروشگاه‌ها، مرزها و غیره با حساسیت یک دهم درجه، ۲۰ دستگاه ونتیلاتور و پالس‌اکسی‌متر، ۱۲۰ هزار عدد محلول ضدعفونی‌کننده دست بر پایه الکل تولید شده است.

مدیر مرکز رشد فناوری و فرآورده‌های دارویی مشهد عنوان کرد:  ۴۸ هزار عدد ضدعفونی‌کننده دست ژل و هندراپ بر پایه الکل، تولید ۱۵ هزار عدد محلول ضدعفونی‌کننده دست بر پایه الکل، تولید روزانه ۲۰ هزار عدد ماسک ۳ لایه و ۵ لایه، تولید روزانه ۱۰ هزار عدد ماسک ۹۵N و تولید ۲۶۰۰ عدد کیت استخراج RNA توسط ۹ شرکت تولید شده است.

وی افزود: فعالیت‌‎های مرکز رشد فناوری و فرآورده‌های دارویی مشهد در بحث مبارزه با کووید ۱۹ تا پایان بحران کرونا با قوت ادامه می‌یابد و در این مسیر از تمامی شرکت‌های فعال در این موضوع به‌خصوص مواردی که اقدام به تغییر خطوط و کاربری خود کرده‌اند حمایت لازم را خواهیم داشت.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری مشهد رشد تولید هزار عدد محلول ضدعفونی کننده ضدعفونی کننده دست هزار عدد ماسک توسط شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمز دارایی حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، هادی سفیدمو در نشستی با مجری و کارشناسان دفتر شناسایی و جمع آوری برق‌های غیرمجاز استخراج رمزارز شرکت توزیع برق مشهد با تأکید بر لزوم ساماندهی و توسعه صنعت رمزارز در کشور گفت: شرکت توانیر از سرمایه گذاری‌های قانونی در این حوزه حمایت کرده و آمادگی دارد تا برق مورد نیاز مراکز استخراج رمز ارز مجاز را با تعرفه‌های مصوب تامین کند.

سفیدمو افزود: با توجه به آثار هاویینگ، لازم است تا دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به حوزه رمز ارز به روز‌رسانی شود و در این زمینه از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و فعالان این حوزه استفاده خواهد شد.

بر اساس دستورالعمل‌های موجود سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه تولید رمز ارز فعالیت کنند.

مجید حسن نژاد مجری رمز ارز توزیع برق مشهد نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت اقدامات حوزه رمزارز در شرکت توزیع برق مشهد گفت: در حال حاضر، شرکت توزیع برق مشهد اقدامات متعددی برای شناسایی و برخورد با استخراج غیرمجاز رمزارز‌ها انجام داده و با همکاری سایر دستگاه‌ها، از جمله دادستانی، نیروی انتظامی و اداره جرم یابی، با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد؛ بنابراین گزارش در این نشست، چالش‌ها و راهکار‌های مربوط به این حوزه در سطح کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ابراز امیدواری شد با همکاری و همدلی دستگاه‌های ذی ربط، این پدیده نوظهور در کشور ساماندهی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئال رونمایی می‌کند: لبه فناوری برای چمن مخملی
  • یک جان باخته و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی مشهد تربت حیدریه
  • تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • سرمایه‌گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمز دارایی حمایت می‌شوند
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • هوای مشهد امروزچهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ همچنان قابل قبول است