Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی در نشست تخصصی کمیته فنی پسماند استان که به صورت مجازی برگزار شد،اظهار کرد: مدیریت استقرار صنعت و ساماندهی بارگذاری‌های صنعتی و فعالیت مشروط صنایعی که پیگیر دریافت مجوز هستند، رعایت موکد الزامات زیست محیطی از سوی آنها و نیز همکاری و همراهی ارگانهای متولی از جمله راهکارهای موثر در کاهش آلودگی های محیط زیستی بوده و تحقق این مهم نیازمند مشارکت مردم و مسوولان منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد فعالیت های صنعتی در شعاع ۳۰ کیلومتری شهر مشهد تمرکز دارد، استقرار صنایع جدید به جز شرکتهای دانش بنیان را در این محدوده برنمی‌تابیم.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: احداث شهرک تخصصی پسماند در محدوده خارج از شعاع مجاز استقرار صنعت برنامه‌ریزی شده که به معنای کاهش بارگذاری صنعتی است و اینکه محل منتخب از سوی مشاور بلامعارض‌ترین نقطه استان است و بسیاری از مشکلات حوزه پسماند را مرتفع خواهد کرد.

همتی کرد:تمامی دغدغه های زیست محیطی در این خصوص با حساسیت و جدیت بالا مورد نظر خواهد بود و در این خصوص استانداردهای زیست محیطی از سوی کارشناسان نظارت و پایش به دقت بررسی خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای توسعه آینده صنعت درخراسان رضوی برنامه و چشم انداز پایدار تعریف کرده‌ایم و اهداف بلند مدت زیست محیطی را با جدیت پیگیری می‌کنیم گفت: تاخیر در اعلام فراخوان شروط و چارچوب اجرای زباله‌سوز و لندفیل از سوی سازمان صنعت ف معدن تجارت خراسان رضوی برای سرمایه گذاران، توجیه پذیر نیست و لازم است این موضوع با توجه به سپری شدن یک ماه از آخرین نشست کارگروه مدیریت پسماند به صورت انتشار فراخوان برای متقاضیان استقرار واحدهای پسماندهای صنعتی و ویژه هر چه سریع‌تر صورت پذیرد.

دبیرکارگروه مدیریت پسماند خراسان رضوی به چهار محور اصلی در فراخوان جذب سرمایه گذار در حوزه پسماند درمنطقه کویر بجستان اشاره کرد و افزود:استقرار شهرک صنعتی پسماند، ایجاد سامانه لندفیل صنعتی و ویژه، نصب و راه اندازی سیستم زباله سوز صنعتی و استقرار فعالیت‌های صنعتی درحوزه مرتبط با پسماند در فراخوان‌های مجزا از سوی سازمان صنعت معدن تجارت منتشر خواهند شد.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت فنی، مالی، تجربی و زیست محیطی سرمایه گذاران متقاضی در این خصوص از سوی کمیته ارزیابی با عضویت دفتر فنی از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ،دفتر جذب سرمایه‌گذاری از معاونت هماهنگی امور اقتصادی و سازمان صنعت معدن تجارت بررسی و پس از طرح موضوع و تایید کارگروه زیربنایی استانداری، متقاضی سرمایه گذاری از طرح پیشنهادی خود در کارگروه مدیریت پسماندخراسان رضوی به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری دفاع کند.

همتی با اشاره اینکه پیامدهای موثر این طرح در آمایش سرزمین تصریح کرد:شهرک صنعتی شماره  پنج واقع شرق مشهد نیز که پیگیری مجوزات آن در دست بررسی است، گام دیگری برای کاهش بارگذاری صنعتی در شعاع مناسب از بافت شهری است که کاهش آلودگی های این کلانشهر را بدنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست خراسان رضوی محدودیت صنایع مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خراسان رضوی زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول سواری ظهر چهارشنبه در اختتامیه رویداد استارتاپی روش‌های مدیریت مصرف آب در صنایع نساجی در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی آماده دریافت ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های مختلف است و آنهایی که قابلیت پرورش و ارتقا دارد را حمایت می‌کند و در اختیار صنعت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند، تصریح کرد: در بخش ارتقای تکنولوژی صنایع از حضور دانشگاهیان استقبال می‌کنیم و هم‌اکنون نیز در بخش مدیریت بهینه و همچنین تکنولوژی و صادرات پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم چراکه ارتقای فناوری یکی از اولویت‌های صنایع به‌شمار می‌رود و باید در جهت رشد و توسعه بازار صنایع قدم برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با تاکید بر اهمیت بهینه‌سازی و مدیریت مصرف منابع گفت: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی ایجاد شده نیاز به توسعه دارد و به همین علت در بخش تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه آب و برق مشکل داریم. یکی از راهکارهای حل این مشکل، افزایش تأمین منابع و راهکار مهم دیگر، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف است.

وی کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت را ضروری دانست و ادامه داد: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مثل قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و در حوزه اقتصاد هم با همین رویکرد می‌توان مسائل و مشکلات را حل کرد.

سواری معتقد است که نفوذ علم در همه زمینه‌ها کارآمدی و اثربخشی دارد و هرچه به سمت جلو پیش می‌رویم، نیازها بیشتر می‌شود، امید است به واسطه حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشگاه، مشکلات صنعت حل بشوند.

وی ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی، حتی یک شهرک صنعتی منسجم در استان اصفهان وجود نداشت و اگر کسی قصد ایجاد واحد صنعتی را داشت و به دولت و حاکمیت وصل نبود، باید مشکلات و سختی‌های فراوان را تحمل می‌کرد اما امروز به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فقط در استان اصفهان بیش از ۱۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی استقرار دارد که بیش از ۲۰ هزار واحد صنعتی را تحت پوشش خود قرار دادند.

کد خبر 6087794

دیگر خبرها

  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان