Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در پی اظهارات اخیر دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که گفته بود هیچ‌گونه پروتکلی در نماز جمعه قم رعایت نشده، قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی به این اظهارات واکنش نشان داد و در نامه‌ای این اظهارات را گزاف، غیرعلمی و غیرمنصفانه خواند.

قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی در نامه خود اعلام کرده قم، پیشتاز در مبارزه با ویروس کرونا بوده و طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، دارای التزام بالا به پروتکل‌هاست و از آنجا که این شهر به عنوان نماد هویتی شیعه مطرح است نباید با اظهارات نسنجیده موجب راه‌اندازی قم‌هراسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قرارگاه حوزوی طی نامه‌ای به نمکی وزیر بهداشت خواهان برکناری رئیسی و نیز محاکمه او به دلیل تشویش اذهان عمومی شده است.

متن کامل بیانیه قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی به این شرح است:

جناب آقای دکتر نمکی (زید عزه)

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور

سلام علیکم

با سپاس وافر از تلاش‌ها، خدمات، مجاهدت‌ها و فداکاری‌های کادر پزشکی، درمانی و پرستاری در مقابله با ویروس منحوس کرونا و با سپاس ویژه از مجاهدت علمی در تهیه واکسن کرونا، متأسفانه اظهارات گزاف، غیرعلمی، نادرست و غیرمنصفانه جناب آقای دکتر رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره قم، موجبات تأسف و نگرانی امت شهیدپرور را که به قم به عنوان نماد هویتی شیعه و ام‌القرای پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام در جهان می‌نگرند فراهم آورده است.

فراموش نکرده‌ایم که در ابتدای ابتلای کشور به ویروس کرونا چه جریان نامیمونی پروژه قم‌هراسی را فعال کرد و بی‌سابقه‌ترین حمله و تهاجم سازمان‌یافته علیه قم را نه صرفاً به عنوان یک منطقه جغرافیایی که به عنوان مرکز دین و روحانیت به دنبال داشت حال آنکه به اذعان مقامات وزارت بهداشت که بعداً اعلام شد، قم، منشأ ویروس کرونا نبود بلکه نخستین شهری بود که این ویروس در آن شناسایی و شجاعانه از سوی مسئولان امر اعلام شد. چه آنکه قم از همان روزهای نخست تاکنون نیز یکی از کانون‌های فعال در زمینه خدمات مردمی و جهادی به بیماران کرونایی بوده و حتی خدمات طلاب و گروه‌های جهادی شامل مردم عزیز کشورمان در استان‌های مختلف شده و در روزهای اخیر نیز طبق اعلام رسمی مقامات امر، جزو شهرهای به رنگ آبی است و بر اساس نظر رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی قم، درصد بسیار بالایی از مردم در نمازجمعه قم، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به طور کامل اجرا کرده‌اند.

حال با توجه به اینکه اظهارات گزاف جناب دکتر رئیسی منجر به موج جدیدی از «قم‌هراسی» شده است، از حضرت‌عالی خواستاریم که به جهت صیانت و احترام به شخصیت و شئون مردم قم و همه آنهایی که در داخل و خارج کشور قم را نماد هویتی خود می‌دانند، ایشان را عزل نمائید و همین‌جا از مقامات محترم قضائی می‌خواهیم که شخص ایشان به دلیل تشویش اذهان عمومی در دادگاه صالحه مورد دادرسی قرار گیرند.

با سپاس و امتنان

قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: علیرضا رئیسی نماز جمعه قم ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۴۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این همایش که در سالن شهدای شهرداری خوی برگزار شد با اهدای تندیس و لوح از 40 نفر از همیاران و فعالان عرصه سلامت در شهرستان خوی تجلیل شد .

دکتر حبیب زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی در این همایش بااشاره به دستاورده های حوزه سلامت در دو سال گذشته در این شهرستان گفت : دراین مدت رشته های علوم پزشکی در این دانشکده 50 درصد و تعداد  اعضای هیئت علمی صد در صد  رشد داشته است .

وی از تکمیل زیر ساختهای حوزه سلامت هم با اجرای 26 خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت خبر داد  و تصریح کرد : از این طرحها 12 طرح به بهره برداری رسیده و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در مناطق روستایی دردست اجرا هستند .

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی افزود : در دو سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان برای توسعه زیر ساختهای حوزه سلامت در شهرستان خو ی جذب و هزینه شده است .

وی همچنین از موافقت وزارت بهداشت و درمان از ساخت بیمارستان جدید  در خوی خبر دااد و اضافه کرد :   عملیات اجرایی این بیمارستان 250 تختخوابی که قابلیت افزایش به 350 تخت را دارد بزودی در این شهرستان آغاز می شود.

دکتر هاشم زاده معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی هم در این همایش ازاجرای موفق طرح سلامت  خانواده و نظام ارجاع شهری در خو ی خبر داد و افزود : در اجرای این طرح 210 هزار نفر از جمعیت شهر خوی در 20 پایگاه زیر پوشش خدمات  این طرح ملی قرار گرفته اند .

وی افزود : برای افزایش خدمات این طرح 10 پایگاه سلامت جدید نیز با جذب 57 نفر نیروی مراقب سلامت  بزودی راه اندازی می شود.

علی نژاد فرماندار خوی هم در این همایش با تقدیر از تلاشهای فعالان حوزه سلامت از اختصاص بیش از 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای تکمیل زیر ساختهای  بخش سلامت درشهرستان خبر داد .

در ادامه این همایش ازتجهیزات بهداشتی وپزشکی اهدایی سازمان جهانی بهداشت به دانشکده علوم پزشکی خوی رونمایی شد.

دکتر بروجنی نماینده سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت : این تجهیزات  با هدف تاب آوری نظام سلامت و تجهیز بیمارستانها و مراکز درمانی و بهد اشتی خوی به دانشکده علوم پزشکی اهدا شد .

وی افزود : در این مرحله بیش از 10 دستگاه پیشرفته پزشکی و درمانی  از جمله ونتیلاتور ، دستگاه شوک و تنفس مصنوعی و تخت های معاینات بالینی با ارزش بیش از 3 و نیم میلیارد تومان به دانشکده علوم پزشکی خوی اهدا شدند .

دکتر بروجنی تصریح کرد : بهداشت جهانی از وقوع زلزله در خوی به ارزش بیش از 150 هزار دلار انواع تجهیزات بهداشت ی و پزشکی را به این شهرستان  کمک کرده است.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر ؛ این شخص باید برکنار شود ! ...| بر چه مبنایی برای۴۵ دقیقه‌ سریال ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود؟
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • اظهارات عجیب معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست اعضای یک جامعه است