Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:51:13 GMT

بسته خبرهای کوتاه از خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۴۸۶۳

بسته خبرهای کوتاه از خراسان رضوی

مشهد - دبیر شورای کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۰ نفر از استادان، دانشجویان و کارکنان این مرکز آموزش عالی در مرحله کشوری بیست و پنجمین دوره مسابقات کتبی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با کسب ۹۰ درصد امتیاز آزمون کتبی درخشیدند. محسن شکوهیان‌مهره در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۰۰ نفر از دانشگاه آزاد خراسان رضوی در این آزمون که به صورت آنلاین و سراسری به میزبانی تهران برگزار شد شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات کتبی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ۹ رشته شامل آشنایی با احادیث اهل بیت (ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین (ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی سالم برگزار شد. دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در هفت رشته این رقابتها رتبه کسب کرده اما رتبه کل استان و رده‌بندی این رقابتها هنوز در دست بررسی بوده و اعلام نشده است. 

تربت‌حیدریه - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستانهای تربت‌حیدریه و زاوه از دستگیری و ضبط ابزارآلات ششمین باند حفاران غیرمجاز در یکی از محوطه‌های تاریخی تربت‌حیدریه خبر و ادامه داد: با همکاری نیروهای اطلاعاتی و انتظامی پنج حفار غیرمجاز و تخریبگر آثار تاریخی در حال حفاری شبانه دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند. علی محمدی افزود: بر اساس ماده ۵۶۲  قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد کسب اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده لذا مرتکبان این اقدام غیرقانونی به حبس از ۶ ماه تا سه سال و ضبط‌ اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شوند. رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستانهای تربت‌حیدریه و زاوه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک در اطراف بناها و محوطه‌های تاریخی مراتب را از طریق شماره تلفن ۵۲۲۲۲۵۳۰ گزارش کنند. 

مشهد- مسوول روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اثر تصادف یک دستگاه خودرو خاور با پراید در پلیس راه طرق مشهد پنج نفر مجروح و به بیمارستان امدادی این شهر منتقل شدند. محمد علیشاهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای امدادرسانی به مجروحان  این حادثه که حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز بعد از پل عسگریه نرسیده به پلیس راه طرق رخ داد ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵  به محل حادثه اعزام شدند.

کاشمر - فرمانده انتظامی کاشمر از دستگیری یکی از اوباش خیابانی در این شهر خبر و ادامه داد: این فرد توسط پلیس امنیت عمومی بخاطر ارتکاب جرایم متعدد از جمله فروش مواد مخدر، شرب خمر، مزاحمت نوامیس، چند فقره نزاع، درگیری با سلاح سرد و همچنین قدرت‌نمایی با سلاح شکاری و تیراندازی منجر به وحشت شهروندان کاشمری روانه زندان شد. سرهنگ حسین احمدی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرد با همکاری فرماندهی انتظامی تربت‌حیدریه در مسیر کاشمر - مشهد شناسایی و در عملیات ضربتی غافلگیرانه دستگیر و از محل سکونت وی نیز یک قبضه سلاح شکاری کشف شد. 

تایباد-  فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی گفت: ۵۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد در گذرگاه زمینی دوغارون این شهرستان کشف و ضبط شد. سردار مجید شجاع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرزبانان این هنگ در پاسگاه ایست و بازرسی ۱۷ شهریور طی ۲۴ ساعت گذشته حین بازرسی خودروهای عبوری به افغانستان این میزان کالای قاچاق را کشف کردند. وی ادامه داد: در این ارتباط تعدادی متهم دستگیر و با تشکیل پرونده راهی مرجع قضایی شدند. فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: کالاهای کشف شده شامل آرد، برنج، روغن و برخی کالاهای اساسی هستند.

برچسب‌ها بسته خبری تایباد مشهد طرق رود تربت حیدریه کاشمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری تایباد مشهد بسته خبری تایباد مشهد طرق رود تربت حیدریه کاشمر اخبار کنکور خبرنگار ایرنا دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از استانداری خراسان رضوی، سیدهادی طباطبایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران و در خصوص جزئیات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اظهار کرد: ۲ نفر که حائز بیشترین آرا مردم در شهرهای مشهد و کلات بودند روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا سهمیه پنجم این حوزه انتخابیه برای ورود به مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: از ۱۳ اردیبهشت‌ماه تبلیغات دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی شروع خواهد شد که در این زمینه مناظرات و تبلیغات شخصی افراد در حال ضبط است.

وی ادامه داد: افرادی که در فاصله بین اسفند و اردیبهشت‌ماه به سن رای دادن رسیده‌اند و فقط افرادی که در این حوزه انتخابیه در دور قبل رای داده باشند و یا اصلا رای نداده باشند می‌توانند رای بدهند.

طباطبایی گفت: با توجه به بررسی انجام شده از شعب اخذ رای، تعدادی از شعب که با استقبال کمتری روبرو بود را ادغام کردیم لذا برای شهر مشهد هزارو ۲۰ شعبه و برای کلات تعداد ۴۴ شعب اخذ رای تدارک دیده شده که در حال آماده شدن است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی افزود: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۸ هزار عوامل اجرایی که آموزش آن‌ها شروع شده است، به فرآیند برگزاری انتخابات کمک خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • سلامت خانواده؛ محور برنامه های هفته سلامت در خراسان رضوی