Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با بیان اینکه در صورت کاهش رعایت پروتکل‌ها در اعمال محدودیت‌ها بازنگری می‌شود از افزایش سهم بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در کودکان خبر داد‌. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا، علیرضا زالی با بیان این‌که سهم بستری کودکان مبتلا به کرونا افزایش یافته است، اظهار کرد: سهم بستری در گروه‌‌های سنی 5 تا 17 سال که تا قبل از آذرماه بین 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 تا 2 درصد بود در روزهای اخیر به 6 تا 9 درصد رسیده است.

وی افزود: متاسفانه علیرغم این‌که بیماری کرونا در کودکان مرگ ومیر کمتری دارد اما در 10 روز اخیر، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در گروه‌ کودکان تا 10 سال رو به افزایش بوده است‌.

وی درباره آمار بستری کرونا در تهران گفت: در 24 ساعت گذشته بالغ بر 213 بیمار جدید در بخش‌های کرونای استان تهران بستری شدند که حدود 85 نفر از آن‌ها در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شدند.

زالی ادامه داد: تعداد افرادی که با تشخیص ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های تهران بستری هستند 1915 نفر است؛ 760 نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند که روند افزایشی را نشان می‌دهد و ممکن است سرآغازی برای تغییر الگوی بستری در بیمارستان‌های ما باشد. 

وی با بیان این‌که نتایج بررسی وضعیت چندین بیمار کرونایی بدحال در تهران که در بیمارستان‌های کرونا بستری بوده‌اند، حاکی از بالا بودن بار ویروسی است، هشدار داد: این مسئله، نگران کننده تلقی می‌شود و شواهد نشان می‌دهد که شرایط تهران نسبت به هفته قبل در یک حالت ناپایدار است و باید مراقب باشیم شتاب‌زدگی در بازگشایی‌ها مشکل ایجاد نکند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به شیب کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایتخت بیان داشت: در حال حاضر میانگین فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان تهران به 76.6 درصد رسیده که نسبت به هفته‌های قبل که بالای 80 درصد بود، کاهش یافته است.

 

زالی خاطرنشان کرد: شرایط تهران را رصد می‌کنیم و تجربه موج قبلی نشان داد که ما پس از بروز خیز بیماری در تهران، خیلی سریع به بالاترین میزان و پیک مرگ و میر و مراجعین و بستری خواهیم رسید.

وی درباره آثار ناشی از کمرنگ شدن برخی از محدودیت‌ها در استان تهران گفت: به نظر می‌رسد که اگر شرایط در طول هفته اخیر تغییراتی داشته باشد لازم است که در تمامی محدودیت‌هایی که تا کنون کمرنگ شده‌اند بازنگری صورت گیرد.

 

چرا واکسن ایرانی کرونا قابل اعتمادتر است؟واکسن کرونای ایران و کوبا در اسفند وارد "فاز بزرگ آزمایش انسانی" می‌شودآخرین آمار کرونا در ایران| فوت 83 نفر در 24 ساعت گذشته

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان بهداشت و درمان ویروس کرونا شهر تهران بیمارستان بهداشت و درمان ویروس کرونا شهر تهران محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه شکستگی لوله در خیابان میر اصفهان اظهار کرد: اخیراً تعداد حوادث شکستگی لوله آب و فاضلاب در این خیابان رو به افزایش است و طی یک هفته سه مورد حادثه در این خیابان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه امروز در مقطع پایین پل و به علت نشت آب و فرونشست زمین اتفاق افتاده است، تصریح کرد: تیم فنی و حوادث شرکت آب و فاضلاب به محل اعزام و ضمن انجام حفاری و پایش خطوط لوله از لحاظ نشت یابی نسبت به ایمن سازی و پر سازی محل اقدام نمودند و توسط پلیس راهور اقدامات ترافیکی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عملیات نشت یابی خطوط لوله آب شرب در محور خیابان فردا هم انجام خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه آب درامتداد خط لوله مقرر شد پس از نشت یابی عملیات تعویض خطوط لوله فرسوده آب و فاضلاب انجام شود.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط فرونشست زمین حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب طی چند سال اخیر افزایش یافته است، افزود: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه گزارش شده است.

شیشه فروش تصریح کرد: از جمله حوادث سال گذشته می‌توان به نشست خیابان و شکستگی شبکه فاضلاب در محور اتوبان شهید آقابابایی و نیز خیابان شهیدان کاظمی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ کیلومتر کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب شهر اصفهان فرسوده و ۳۰ کیلومتر از شبکه‌ها در شرایط بحرانی از لحاظ فرسودگی قرار دارد، افزود: ضروری است که وزارت نیرو برای مدیریت و بهبود این شرایط برنامه‌ریزی فوری داشته باشد.

کد خبر 6085285

دیگر خبرها

  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد