Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@19:07:20 GMT

ادعای عجیب نماینده سابق مجلس درباره FATF

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۵۱۳۴

کیهان: حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره تصویب نشدن لوایح مربوط به FATF در «مجمع تشخیص مصلحت نظام» به خبر آن‌لاین گفت: متاسفانه ایران به تصمیم‌گیری‌های پرهزینه معروف است و معمولاً پس از این که هزینه‌های بسیاری به ملت تحمیل شد آن زمان تصمیماتی اتخاذ می‌شود، FATF یکی از همین مصادیق است. همه بانک‌های جهان تحت مقرراتی عمل می‌کنند که در FATF شکل می‌گیرد، این مقررات علیه پولشویی است به بیانی دیگر هدف این است که مانع از این شوند که پول کثیف وارد چرخه مالی و پولی در دنیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزوده است: پوپولیسم، آفت تصمیم‌گیری در ایران است یعنی پوپولیستی کردن تصمیمات مربوط به کنوانسیون‌های مرتبط با FATF به منافع ملی آسیب وارد کرد.
وی گفت: به هر حال پس از اینکه ایران در لیست سیاه قرار گرفت و هزینه‌های تحریم مضاعف شد و حتی در حوزه بهداشت و درمان، در اوج کرونا، کشور با مشکل مواجه شد، در حال حاضر با نامه رئیس‌جمهور و دستور مقام معظم رهبری قرار بر این شد که مجددا در دستور کار مجمع قرار بگیرد اما در دستور کار قرار گرفتن مجدد به معنای رأی آوردن آن نیست چراکه شاهدیم بسیاری از افراد در این باره موضع‌گیری منفی کرده‌اند.
فلاحت‌پیشه گفت: بنده بر این باورم که فضا در مجمع، بسیار بدتر از سال گذشته است، آن زمان سه نفری که به نمایندگی از مجلس درمجمع حاضر می‌شدند از FATF دفاع می‌کردند اما در حال حاضر به‌طور طبیعی، کسانی که از مجلس به مجمع می‌روند یقیناً با FATF مخالفت خواهند کرد از این رو اگر موضوع رأی‌گیری باشد یقینا کنوانسیون‌های مرتبط با FATF در مجمع رأی نمی‌آورند مگر اینکه یک اراده سیاسی براساس مصلحت شکل بگیرد که طبق این اراده سیاسی، امکان رأی‌آوری سی‌اف‌تی و پالرمو شکل بگیرد.
وی همچنین ادعا کرده «هیچ کدام از این افراد مخالف FATF دغدغه مالی ندارند و کسی تاوان هزینه‌های تحمیل شده به ملت را برعهده نمی‌گیرد.
سخنان این حامی دو آتشه برجام، در حالی است که امثال وی در گذشته مدعی بودند با اجرای برجام، تحریم‌های مالی و بانکی و نفتی برداشته می‌شود، نرخ دلار از 3700 تومان به زیر هزار تومان سقوط می‌کند، تولید و سفره مردم رونق می‌گیرد، مردم از یارانه بی‌نیاز می‌شوند و مشکل آب خوردن و آلودگی هوا و... همگی برطرف می‌شود! پوپولیسم و عوام‌فریبی از این روشن‌تر؟!
ثالثاً همین آقا و هم‌طیفانش، اکنون که حاصل 7 سال عملکرد دولت و چهار سال مجلس همسو با دولت، به 7 تا 10 برابر شدن قیمت‌ها در حوزه ارز و سکه و خودرو و مسکن و همچنین نقدینگی تورم‌زا و رکود و بیکاری کم سابقه منتهی شده، نه تنها مسئولیت نمی‌پذیرند و عذرخواهی نمی‌کنند، بلکه با جاخالی دادن و پریدن روی پله FATF، ادعا می‌کنند که عدم تمکین از این کارگروه باعث مشکلات اقتصادی شده است و حال آن که دولت، به مدت 4 سال 39 خواسته از 41 خواسته FATF را به اجرا گذاشت که حاصل آن خودتحریمی، لو رفتن مجاری دور زدن تحریم‌ها،‌ فشار دقیق‌تر آمریکا بر برخی بانک‌ها و صرافی‌ها و مشکلات بیشتر در حوزه مبادلات بانکی شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: حشمت الله فلاحت پیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب محمدحسین میثاقی روی آنتن زنده!

طبق روال هر دوشنبه برنامه فوتبال برتر از ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه ۳ سیما روی آنتن رفت. در برنامه این هفته محمد حسین میثاقی مجری برنامه ادعای جالبی داشت و طبق گفته او سرمربیان بعضی از باشگاه‌های ایران با تماس با کادر فنی تیم ملی از آن‌ها می‌خواستند که بازیکن بیشتری از تیم آن‌ها به تیم ملی دعوت کنند تا بازی این تیم‌ها در لیگ برتر لغو شود.

دیگر خبرها

  • ادعای جلیل محبی از بازگشت دوباره گشت ارشاد به خیابان‌ها | کار کیست؟
  • ادعای ستاره سابق بارسا: رئال بهترین تیم بود
  • ادعای عجیب «جلیل محبی» درباره گشت ارشاد
  • ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است
  • ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • حججی رئیس فدراسیون سه‌گانه شد
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران
  • نماینده مجلس لبنان: اقدام ایران سبب تغییر مواضع غرب شد
  • ادعای عجیب محمدحسین میثاقی روی آنتن زنده!