Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»، با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست. این روزها روحیه جهادی سردار شهید به الگویی برای مقابله با کووید 19 در استان‌های مختلف کشور تبدیل شده و برای دفاع از حریم سلامت از گروه‌های خودجوش مردمی گرفته تا ارگان ها، سازمانها و نهادهای مختلف در کنار دست‌اندرکاران بهداشت و درمان قرار گرفته‌اند، به نحوی که عزم همگانی برای مقابله جدی‌تر با این ویروس منحوس، در جای‌جای کشور دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همسویی کمک‌های مومنانه از جمله نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی است و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

همسویی کمک‌های مومنانه از جمله نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی است و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی حمایت می‌شوند

 

ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود، از نقاط قوت این طرح می‌توان به محله و خانواده محور بودن، جلب مشارکت مردمی، رعایت موازین کنترل عفونت، ارایه فعال خدمات و مراقبت ها، بهره گیری از ظرفیت برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" و استفاده از فن آوری‌های نوین برای رهگیری بیماران یا افراد مشکوک اشاره کرد.

 خبرنگاران خبرگزاری فارس در استانهای مختلف، هر روز خبرهایی از روند اجرای این طرح حتی در دورترین نقاط کشور مخابره می‌کنند که نشان از روند مطلوب طرح و استقبال کم نظیر از اجرای آن است. در این گزارش گوشه‌ای از فعالیت‌ روز بیست و نهم دی ماهِ نیروهای مجری طرح شهید سلیمانی در استانهای مختلف آمده است: 

 

کاهش ۸۰ درصدی بستری کرونایی‌ها در ورامین با اجرای طرح شهید سلیمانی

فرماندار شهرستان ورامین گفت: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در دی‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۷۰ درصد کاهش داشته است، همچنین شاهد کاهش ۸۰ درصدی بستری بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه‌ هستیم.

 

حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین در جلسه ستاد کرونای ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر این، کاهش ۷۰ درصدی میزان ورودی بیماران در بخش بستری و کاهش ۸۰ درصدی بستری بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه‌ از دیگر دستاوردهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در ورامین است.

وی با اشاره به عملکرد اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی طی دو هفته گذشته در مناطق مختلف ورامین ادامه داد: اجرای ۱۸ مورد ضدعفونی منازل، دریافت ۳۳۲ مورد تست رَپید( سرعتی)، رهگیری ۴۳۵ نفر از افرادی که با بیماران کرونایی در تماس بودند، ارجاع ۱۱ نفر به مراکز درمانی، معرفی ۳۰ نفر برای تست PCR و مراقبت از ۳۵ نفر در منزل از دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه اجرای طرح شهید سلیمانی در ورامین است.

 

کاغذلو افزود: در جریان اجرای طرح شهید سلیمانی و در حوزه آموزش نیز اقدامات مؤثری در آگاه‌سازی عمومی انجام گرفته که از جمله می‌توان به نصب هزار و ۲۵۰ مترمربع بنر اطلاع رسانی، توزیع ۲۴ هزار عدد پمفلت، توزیع ۳ هزار و ۲۵۰ عدد پوستر و ۱۸ هزار و ۱۷۰ مورد آموزش چهره به چهره طی دو هفته گذشته اشاره کرد.

وی یادآور شد: در حوزه توزیع بسته‌های معیشتی، طی یکماه گذشته هزار و ۳۵۰ بسته غذایی به ارزش هر یک ۳۵۰ هزار تومان توسط هلال احمر و هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم توسط اداره اوقاف و امور خیریه به ارزش۱۷۵ میلیون تومان تهیه و توزیع شد ضمن این که ۴۰ رأس دام سبک و سنگین نیز ذبح و گوشت آن بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

فرماندار ورامین با اشاره به نقش ارزنده و مؤثر سپاه پاسداران و بسیج در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در ورامین، بیان کرد: در اجرای طرح مشترک سپاه و شبکه بهداشت و درمان، ۴۵۰ نفر از بسیجیان آموزش دیده شرکت کرده و طی دو ماه گذشته ۸۵ هزار را مورد پایش قرار دادند که این امر علاوه بر افزایش احساس امنیت در مردم، به شناسایی بیماران و نیازمندان کمک شایانی کرده است.

کاغذلو تصریح کرد: سپاه ورامین با توزیع بیش از ۳۲۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا، کمک شایانی به حمایت‌ ازخانواده‌های نیازمند کرده است.

هزینه روضه‌های خانگی در اردبیل صرف اطعام نیازمندان شد

مسؤول بسیج جامعه زنان استان اردبیل از توزیع یک هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان خبر داد و گفت: خیران اردبیلی هزینه مراسمات عزاداری را به اطعام فاطمی اختصاص دادند.

مریم حامدی با بیان اینکه عمده هزینه‌ها توسط خیران استان تأمین شده است، اظهار کرد: یک هزار غذای گرم بین نیازمندان شناسایی شده در حین اجرای طرح شهید سلیمانی توزیع شد.

وی بیان داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مجالس و روضه‌های خانگی، خیران و نیکوکاران اردبیلی تصمیم گرفتند هزینه نذری‌ها و مراسمات خود را به اطعام نیازمندان اختصاص دهند.

وی ادامه داد: یک خیر نیک‌اندیش ۲ رأس گوسفند قربانی اهدا کرده و مابقی نیکوکاران با پرداخت مبالغی از ۵ هزار تومان گرفته تا ۵ میلیون تومان در این کار خیر مشارکت نمودند.

حامدی تشریح کرد: در اجرای این طرح، علاوه بر بانوان بسیجی و تعدادی از کارکنان سپاه استان، نهادها و سازمان‌های

به دلیل شیوع کرونا و عدم برگزاری مجالس عمومی عزاداری، خیران اردبیلی تصمیم گرفتند هزینه نذری‌های خود را به اطعام نیازمندان اختصاص دهند

مختلفی همچون کمیته امداد و نمایندگی آستان قدس رضوی در اردبیل همکاری داشتند و برای پخت غذا نیز از آشپزخانه هیأت زیارت عاشوراء استفاده شد.

وی تصریح کرد: به همراه هر بسته غذا، یک بسته ۵ تایی ماسک، نبات و نمک متبرک رضوی نیز اهدا گردید.

 

توزیع بیش از ۴ هزار بسته حمایتی میان خانواده‌های درگیر کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهداشتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در این استان، گفت: بسیج استان در طرح شهید سلیمانی ۴ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی میان خانواده‌های درگیر کرونا توزیع کرد.

محمدمهدی بانشی بیان کرد: همچنین ۹ هزار و ۳۰۰ بسته بهداشتی و ۳۰۶ هزار عدد ماسک به همراه بیش از ۲۰۰ سری تجهیزات پزشکی در بیمارستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون دو شهرستان استان آبی و ۷ شهرستان زرد هستند، افزود: از مجموعه ۴ هزار مورد رپیدتست در استان ۶۹۰ مورد مثبت بود.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون ۲۳ جلسه کارگروه استانی و ۷۲ جلسه قرارگاه شهرستانی برگزار شده عنوان کرد: این جلسات بیش از ۶۸۰ مورد مصوبه داشته است.

بانشی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت خوبی در بیماری کرونا داریم اما احتمالا در بهمن و اسفند شرایط برای استان سخت خواهد بود، خاطرنشان کرد: کاهش پروتکل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری کرونا نگران کننده است.

 

توزیع ۵ هزار بسته غذای گرم از محل موقوفات مازندران در سوگواره یاس نبوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از توزیع ۵ هزار بسته غذای گرم از محل موقوفات، کمک‌های خیرین و متولیان موقوفات در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: این بسته‌های غذایی در راستای سوگواره یاس نبوی و طرح شهید سلیمانی تهیه و توزیع شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با اشاره به اجرای طرح سوگواره یاس نبوی اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) طرح سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص مازندران به اجرا درآمد.

وی بیان کرد: در راستای طرح سوگواره یاس نبوی و طرح شهید سلیمانی ۱۲ هزار بسته معیشتی از محل عوائد موقوفات بین نیازمندان استان در حال توزیع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از توزیع ۵ هزار بسته غذای گرم از محل موقوفات، کمک‌های خیرین و متولیان موقوفات در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: بسته‌های غذایی با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی در آشپزخانه‌ها تهیه و در نقاط محرم و مراسمات عزاداری بین عزاداران توزیع شده است. 

حیدری خاطرنشان کرد: اوقاف و امور خیریه مازندران از روز نخست شیوع ویروس کرونا در کنار مردم بوده و اقدام به توزیع بسته‌های کمک مومنانه و بسته‌های بهداشتی کرده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

طرح شهید سلیمانی بسیار ساده، روان و مردم پایه است و با هزینه‌های بسیار کم اجرا و هزینه‌های آن هم به صورت متمرکز تامین خواهد شد. در این طرح جدید که این روزها با قوت در کشور در حال اجراست، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود، براین اساس امید است که با اجرای درست و تعامل مناسب میان دستگاه‌های مختلف بتوان گامی اساسی در راستای قطع زنجیره شیوع کرونا برداشت. 

انتهای پیام/و

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح شهید سردار سلیمانی کووید19 محله محور بسیجی بسیج مستضعفین جهادگران بسته های معیشتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اجرای طرح شهید سلیمانی طرح شهید سلیمانی اوقاف و امور خیریه سوگواره یاس نبوی بسته های معیشتی هزار بسته بسته غذای توزیع شد غذای گرم ۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمدترکمانه با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی های دقیق و بررسی های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده ها جبران خواهد شد.

وی افزود: همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده و ۳ هزار پتو و ۸۰ هزار موکت توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

به گفته وی، وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی بین خانواده های کم برخوردار
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردارصومعه سرایی
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه