Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@16:13:55 GMT

هواپیماهای ایرانی بیشترین زیان را دیده‌اند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۵۱۶۰

هواپیماهای ایرانی بیشترین زیان را دیده‌اند

در حالی که روز گذشته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که هیچ ایرلاینی در کشور از کرونا زیان ندیده است و اگر اینگونه بود صورت‌های مالی حسابرسی شده‌شان را ارائه می‌دادند، رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: ایرلاین های ایران بیشترین ضرر را در این ایام تجربه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در پی مسائل به وجود آمده درباره ضرر و زیان ایرلاین‌ها در ایام کرونا و در خواست‌های چند باره آن‌ها از مسئولان دولتی مختلف برای برداشته شدن محدودیت‌ ۶۰ درصدی در راستای کاهش زیان شرکت‌های هواپیمایی، محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی- در این باره اظهار کرد: هیچکدام از ایرلاین های داخلی زیان ده نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محدودیت ۶۰ درصدی را شرکت‌های هواپیمایی باید فعلا تحمل کنند، الان در شرایطی سخت کرونایی قرار داریم و باید مملکت را از این وضعیت عبور کند، افزود: هیچ ایرلاینی زیان‌ده نیست. ما مهرماه از شرکت‌ها خواستیم که صورت‌های مالی خود را برای بررسی به وزارت راه ارائه دهند که تاکنون این کار را انجام نداده‌اند. البته نیازی به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده نیست، ‌ اما وقتی نها ادعا می‌کنند زیان‌ده هستند باید شواهد و مدارکی را برای این ادعا ارائه کنند که قابل رسیدگی باشد.

این اظهارات آقای وزیر در حالی صورت گرفته که یونس دقیق کیا - رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی- در این باره به ایسنا گفت: بر اساس گزارش‌های یاتا، شرکت‌های هواپیمایی در تمام کشورها از جمله ایران از شروع بحران کرونا بیشترین ضرر را متحمل شده‌اند و این در حالی است که پیش بینی می شود ترافیک هوایی تا سال ۲۰۲۴ به شرایط طبیعی باز نگردد.

وی ضرر شرکت‌های هواپیمایی ایران را به دلیل وجود تحریم ها برای تامین قطعات، افزایش نرخ ارز و اعمال محدودیت ۶۰ درصد مضاعف خواند و افزود : بسیاری از ایرلاین های ایرانی به سختی سرپا مانده‌اند و اگر پروازها با همه این سختی‌ها انجام می شود، نشانه سوددهی آن‌ها نیست، بلکه انجام مسئولیت اجتماعی ایرلاین‌هاست.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: تعدادی از ایرلاین‌ها صورت‌های مالی ۹۸ و شش ماهه ۹۹ خود را به موقع آماده و تحویل دادند و برخی نیز به دلیل عدم برگزاری مجامع قانونی بخاطر شرایط کرونا و تطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده شش ماهه اول سال ١٣٩٨ و شش ماهه اول سال ١٣٩٩، در حال تکمیل و ارسال آن‌ها هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس مسئولیت اجتماعی در برابر کرونا شرکت های هواپیمایی شرکت های هواپیمایی صورت های مالی ایرلاین ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند

خبرگزاری رویترز در تحلیل آماری جدید خود اعلام کرد خروج شرکت‌های خارجی از روسیه که از زمان آغاز جنگ اوکراین صورت گرفت، بیش از ۱۰۷ میلیارد دلار به آنان ضرر زده است.

گفته می‌شود حجم زیان‌ها نسبت به آخرین آمار آن که در ماه اوت سال گذشته منتشر شد، به میزان یک سوم افزایش یافته است.

پس از آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، برخی شرکت‌های چند ملیتی از جمله رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد، شرکت تولید پوشاک اچ اند ام و شرکت نفتی «شل» اعلام کردند روابط خود را با روسیه مجددا بررسی خواهند کرد. برخی از شرکت‌ها شروع به کاهش سرمایه‌گذاری کرده و برخی نیز اعلام کردند به طور کلی از بازار روسیه خارج خواهند شد. 

شرکت نفتی شل فروردین ماه سال گذشته اعلام کرد پس از خروج از روسیه، ۵ میلیارد دلار زیان مالی دیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور
  • زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • نخستین جت پهن پیکر چینی در راه است!
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!
  • برند در سایه قانون