Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، غذا‌های کره‌ای طی قرن‌ها تغییرات بسیاری کرده‌اند و این تغییرات زاییده تغییر در وضعیت سیاسی و اجتماعی آنان بوده است، اما در نهایت ریشه در سنت‌های کشاورزی و عشایری دارند و مانند بسیاری از کشور‌های دیگر، غذا‌های کره‌ای با فرهنگ این کشور ارتباط مستقیمی دارند. بیشتر غذا‌های کره‌ای مثل کیمچی از برنج، سبزیجات (عموما در جنوب) و گوشت تهیه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ترکیبات متداول در طرز تهیه غذا‌های کره‌ای شامل روغن کنجد، رب لوبیای تخمیر شده، سس سویا، نمک، سیر، گوچوتگارو (پوسته فلفل)، گوچوجانگ (خمیر چیلی قرمز تخمیر شده) و کلم ناپا می‌شود. در ادامه طرز تهیه یکی از غذا‌های محبوب و فست فودی کره‌ای یعنی طرز تهیه املت کره‌ای یا همان رولت تخم مرغ و سبزیجات را برای شما آورده‌ایم. با ما در تهیه این املت خوشمزه و سریع همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ: ۳ عدد

هویج: ۱ عدد (خرد شده)

پیازچه: ۱ ساقه (خرد شده)

نمک: به میزان لازم

فلفل سیاه: به میزان دلخواه

پنیر چدار یا موزارلا: برای تزیین روی رولت یا در صورت دلخواه استفاده در آن

آموزش آشپزی:

آموزش آشپزی؛ از مرغ تنوری هندی و دلمه مرغ با پنیر تا چیز کیک پرتقال با پایه بیسکویت و کیک اسفنجی + تصاویر

طرز تهیه

ابتدا مایه املت را درست کنید. برای این کار تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و با چنگال کاملا به هم بزنید تا کف کند. نمک و فلفل را به اندازه دلخواه به آن اضافه کنید. هویج و پیازچه را ریز خرد کنید. از قسمت سبز پیازچه استفاده کنید. مواد را با هم مخلوط کنید.

در یک تابه روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. البته می‌توانید از روغن کنجد هم استفاده کنید. وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد، مایه تخم مرغ را در ماهیتابه بریزید، به طوری که کل سطح تابه را بگیرد. اجازه دهید تخم مرغ بپزد و سطح زیرین آن طلایی شود.

روی تخم مرغ را پنیر چدار یا پنیر موزارلا بریزید. حالا از یک سمت شروع به رول کردن تخم مرغ کنید و کل تخم مرغ داخل تابه را رولت کنید. طوری این کار را انجام دهید که لایه‌هایی که رول کرده‌اید، به هم بچسبند. با هر بار رول کردن، به آن فشار دهید. دوباره دو طرف رول را سرخ کنید تا طلایی شود. حرارت را قطع کنید و اجازه دهید رولت تخم مرغ و سبزیجات خنک شود. رولت را از تابه خارج کنید تا خنک شود. آن را به قسمت‌های مساوی و در اندازه دلخواه برش بزنید و سرو کنید.


درباره طرز تهیه رولت تخم مرغ کره‌ای بیشتر بدانید:

*به این غذا در زبان کره‌ای، گیِران ماری (GYERAN MARI) گفته می‌شود. گیران به معنی تخم‌مرغ است و ماری روشی است که املت پیچیده می‌شود.

* بنا بر ذائقه کره‌ای‌ها، رول تخم‌مرغ باید کمی شور پخته شود و به عنوان یک غذای سالم برای کودکانی که به مدرسه می‌روند هم عالی است. از طرفی گاهی آن را با یک کاسه برنج بخارپز سرو می‌کنند.

*می‌توانید مقداری سس گوجه فرنگی را روی رول‌های تخم مرغ بریزید، البته اگر با سلیقه شما جور در می‌آید.

*سایر مواد محبوبی که در طرز تهیه رولت تخم مرغ به کار می‌رود، شامل فلفل دلمه‌ای ریز خرد شده، هویج، کدو سبز، پیاز، ژامبون، گوشت خرچنگ، ​​ماهی تن کنسرو شده، جلبک دریایی بو داده است و این لیست حتی می‌تواند ادامه پیدا کند.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه غذا های کره ای رولت تخم مرغ طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۵۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشکسوت محبوب استقلال از بیمارستان مرخص شد

آفتاب‌‌نیوز :

حسن روشن پیشکسوت محبوب باشگاه استقلال چندی پیش از ناحیه پا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

روشن پس از پست سر گذاشت عمل سنگینی که بر روی پای چپش صورت گرفت از بیمارستان مرخص شد، اما با گذشت ۴۸ ساعت به دلیل آمبولی کردن پای چپش به بیمارستان بازگشت.

وی در روز‌های گذشته زیر نظر پزشکان متخصص ژل ویژه‌ای را تزریق کرد تا لخته‌های خونی که در چند ناحیه از پایش به وجود آمده و خطرات زیادی را برای سلامتی اش به همراه داشت از بین رود.

خوشبختانه با بهتر شدن شرایط روشن و از بین رفتن درصد زیادی از لخته‌های خونی و برطرف شدن خطر از بیمارستان مرخص شد تا ادامه درمانش را در منزل ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال در اینستاگرام /رتبه پرسپولیس و استقلال
  • تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک چقدر درآمد دارند؟
  • پکوره رمضانی با سبزیجات و آرد ساده + فیلم
  • ایتالیایی‌ها چگونه از دوران نوزادی تیم محبوب خود را انتخاب می کنند؟ / ویدیو فان
  • چهار ماده غذایی ارزان و سالم مخصوص سفر
  • سریع‌ترین گل‌های تاریخ بوندسلیگا / فیلم
  • ایده‌های جالب برای برش و تزئین میوه‌ها و سبزیجات + فیلم
  • مربی محبوب فرهاد مجیدی در کنار کادر فنی استقلال + عکس
  • (ویدئو) غذای خیابانی مشهور در هند؛ از واویشکای مرغ و ماهی تا املت و شیرینی
  • پیشکسوت محبوب استقلال از بیمارستان مرخص شد