Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه پرسپولیس در واکنش‌ به اتفاقات دیدار مقابل فولاد خوزستان بیانیه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش شریان نیوز، باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای ضمن تقدیر از تلاش و غیرت اعضای تیم و حمایت هواداران برای غلبه بر مشکلات، اعتراض خود را به ادامه روند اشتباهات داوری که بیم تغییر نتیجه نهایی لیگ برتر را ایجاد کرده است، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بیانیه آمده است: قبل از هر چیز باید از هواداران متعصب پرسپولیس قدردانی کنیم که در روزهای سخت، با آگاهی و شناخت از راه موفقیت، بار دیگر حامی و پشتیبان پرسپولیس، تیم محبوب خود بودند و در شرایط حساس و سخت، انرژی و حمایت خود را دریغ نکردند. همچنین باید از اعضای تیم تقدیر و تشکر کنیم که چون بازی‌های گذشته با غیرت و تعصب مثال‌زدنی در میدان حاضر شدند و پاسخ اعتماد و پشتیبانی هواداران را به شایستگی دادند. آن‌ها با عملکرد مثال‌زدنی خود، این بار اشتباهات داوری را هم پشت سر گذاشتند تا به نتیجه دلخواه برسند. این مهم بدون همت و از خودگذشتگی مثال‌زدنی بازیکنان و تدابیر و درایت کادرفنی امکان‌پذیر نبود.

پرسپولیس نه فقط در نتیجه که چون بازی‌های گذشته در زمین هم برتری فنی خود را مقابل فولاد خوزستان به رخ کشید. باشگاه پرسپولیس، همچنین ضمن تاکید بر موضع قبلی در احترام به عوامل برگزاری مسابقات و داوران، اعتراض خود به اشتباهات داوری به ویژه در بازی‌ اخیر را اعلام می‌دارد. ادامه روند گذشته و وقوع پی‌در پی اشتباهات، نگران کننده شده است. قاعده این است که اشتباهات سهوی باید گاهی به سود و گاهی به زیان تیم‌ها باشد، اما مدتی ‌است تصمیمات اشتباه داوری فقط به ضرر ماست.

تمام آنچه پرسپولیس و هوادارانش می‌خواهند، عدالت بی‌قید و شرط برای همه تیم‌ها و مجموعه لیگ است. انتظار می‌رود، اشتباهات داوری هر چند منتج به تغییر نتیجه بعضی مسابقات می‌شود ولی نتیجه کلی رقابت‌های لیگ و موقعیت تیم‌ها در جدول را تغییر ندهد. این خواسته اصلی ماست و البته همچنان اعتقاد داریم در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ غیر از این، تفکری حاکم نیست.

در مسابقه با فولاد خوزستان، تصمیم اشتباه داور به اذعان کارشناسان امر، مانند دربی به ضرر پرسپولیس بود که علاوه بر تاثیر مستقیم بر نتیجه بازی، باعث محرومیت بازیکن تاثیرگذار و ملی‌پوش تیم از بازی بعدی و همچنین تاثیرات منفی روحی و روانی منجر به مصدومیت بازیکنان گردید. با این وجود شاهد بعضی اقدامات سوال برانگیز هم در حاشیه زمین بودیم. سازمان لیگ و ارکان فدراسیون فوتبال به عنوان متولیان برگزاری بازی‌ها باید نظارت بر اتفاقات حاشیه زمین چمن را افزایش دهند زیرا در صورت ادامه این مسیر، تیم‌هایی مثل پرسپولیس باید در حسرت رقابت داخل زمین باشند.

اینکه برخی تلاش دارند تا با استفاده از تاکتیک‌های نخ‌نما از جمله حمله به تیم داوری و توهین به مربیان تیم مقابل، در صدد کسب نتیجه باشند، زیبنده فوتبال ایران نیست؛ هرچند با این تلاش‌ها نیز، شکست‌شان قطعی است.

باشگاه پرسپولیس بار دیگر اعتراض خود را از شیوه داوری، اعلام پنالتی سوال‌برانگیز، رفتار و گفتار برخی رقبا و مسائلی که در حاشیه رقابت‌ها پیش می‌آید، ابراز می‌دارد و خواستار ورود فوری و قاطعانه تصمیم‌سازان فوتبال برای افزایش نظارت بر این اتفاقات است.

منبع: شریان

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس اشتباهات داوری تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلومینیوم: استقلال با مظلوم‌نمایی نکونام نتیجه می‌گیرد

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.

محمد رجائیان درباره شکست یک بر صفر تیم آلومینیوم اراک مقابل استقلال گفت: با توجه به شرایط بازی، تساوی بهترین نتیجه برای استقلال بود. حریف موقعیت‌های گلزنی زیادی نداشت و نیمه دوم در اختیار ما بود. استقلال از تک موقعیت خود استفاده کرد و به تیم حریف و مدیرانش تبریک می‌گویم. ما همه تیم‌های بزرگ را شکست داده‌ایم و از اینکه نتوانستیم از پس استقلال بربیاییم، مقابل مردم اراک اظهار شرمندگی می‌کنیم.

آقایان دوست دارند همه سوت‌ها به نفع آنها باشد

وی در مورد اعتراض جواد نکونام و بازیکنان استقلال به قضاوت رضا عادل تصریح کرد: این اولین قضاوت منطقی و حرفه‌ای یک داور در لیگ برتر بود. عادل بدون غرض و مرض سوت زد. البته کارشناسان داوری گفتند میلاد فخرالدینی در دقایق ابتدایی بازی باید اخراج می‌شد. با این حال عادل با توجه به فضای حاکم بر زمین عملکرد خوبی داشت. آقایان دوست دارند همه سوت‌ها به سود آنها باشد.

شیوه نکونام به نتیجه‌گیری استقلال کمک کرده

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک با انتقاد از رفتار مربیان استقلال در کنار زمین خاطر نشان کرد: روشی که سرمربی و کادر فنی استقلال از آن استفاده می‌کنند، تاکنون به نتیجه‌گیری این تیم کمک کرده است. با توجه به تصمیمات داوران و نیز کمیته‌های اخلاق و انضباطی، اگر من هم جای دوستان (مربیان استقلال) بودم، به همین روش ادامه می‌دادم. بعد از خطای فخرالدینی روی محمد اکبرپور، کل بازیکنان و نیمکت‌نشینان استقلال به داور حمله کردند.

جای تبریک دارد که نکونام بلد است زمین را مدیریت کند!

رجائیان در ادامه اظهارات خود در مورد جواد نکونام و دستیارانش اظهار داشت: جای تبریک دارد که سرمربی و عوامل استقلال، مدل مدیریت کردن زمین را بلد هستند و می‌دانند چه زمانی بازی را بخوابانند یا چه زمانی به داور اعتراض کنند. این اتفاق در کشور ما قابل اجراست، اما اگر استقلال و پرسپولیس می‌خواهند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند، بدانند همه اتفاقات رصد می‌شود.

استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند؛ نکونام باید اخراج می‌شد

وی با بیان اینکه قصد اظهارنظر درباره استقلال نداشت، یادآور شد: متأسفانه دیدم استقلال درباره داوری بیانیه صادر کرده است. کارشناسان داوری بازی را بررسی کنند و درباره بیانیه باشگاه استقلال که برای مظلوم‌نمایی صادر شده است، نظر بدهند. نکونام خارج از محوطه فنی، رفت و آمد زیادی کنار کمک داور و داور چهارم داشت و مستحق حداقل دو کارت زرد بود. از اخراج او خوشحال نمی‌شویم، اما این روش‌ها در لیگ قهرمانان آسیا مؤثر نیست.

دیگر خبرها

  • چگونه بیانیه‌نویسی در فوتبال ایران به پایان می‌رسد؟
  • اشتباه داور علیه استقلال چه ربطی به پرسپولیس دارد؟
  • آماده‌سازی ویژه دقیقی برای جدال حساس مقابل استقلال
  • اکبرپور: پرسپولیس نقشی در اشتباهات داوری علیه استقلال ندارد
  • استقلال هم مثل پرسپولیس معامله کرد
  • بیانیه تند باشگاه پورتو به خاطر طارمی
  • خسروی: همه تیم‌ها از اشتباهات داوری سود و ضرر کردند/ ما به بیانیه سرخابی‌ها اهمیتی نمی‌دهیم
  • واکنش تند ملوان: حمله به پرسپولیس و البته استقلال!
  • سرآسیایی: بحث ما اتفاقات ساده داوری نیست
  • آلومینیوم: استقلال با مظلوم‌نمایی نکونام نتیجه می‌گیرد