Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@20:26:25 GMT

بخشش پسری که در نوجوانی مرتکب قتل شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۶۲۳۱

بخشش پسری که در نوجوانی مرتکب قتل شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، متهم که بعد از هفت سال زیر حکم قصاص بودن، موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شده است، از کرده‌اش ابراز پشیمانی کرد و از قضات خواست به او کمک کنند. سال ۹۲ به مأموران کلانتری نسیم‌شهر خبر رسید درگیری چند پسر مست با راننده پژو و دوستش در خیابان آزادگان منجر به مجروح‌شدن جوانی ۳۰‌ساله به نام بهمن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مأموران پلیس پیگیر ماجرا شدند و به محل درگیری رفتند. راننده پژو که هراسان بود، گفت: من و دوستم بهمن سوار بر پژو از محل کار به خانه برمی‌گشتیم که چهار پسر جوان را در حال عبور از خیابان دیدیم. آنها یک‌باره مقابل ماشین پریدند و نزدیک بود با ماشین برخورد کنند. به‌همین‌دلیل به آنها اعتراض کردم. پسران جوان که حال طبیعی نداشتند، با ما درگیر شدند. در آن درگیری بهمن به هواخواهی از من از ماشین پیاده شد؛ اما یکی از پسران جوان با چاقو ضربه‌ای به گردنش زد و گریخت. این در حالی بود که به مأموران خبر دادند بهمن در بیمارستان جانش را از دست داده است. به‌این‌ترتیب متهم فراری پرونده به نام شهاب تحت تعقیب قرار گرفت و بعد از چندین روز مخفی‌شدن عاقبت از‌سوی مأموران شناسایی و بازداشت شد.

شهاب در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و در شعبه ۱۱۳ وقت دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در آن جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص متهم را مطرح کردند. شهاب نیز گفت: من و دوستانم آن شب مشروب خورده بودیم. به خیابان رفتیم تا دور بزنیم. ما در حال عبور از خیابان بودیم که راننده پژو بوق زد و به ما اعتراض کرد. همین موضوع موجب درگیری شد. نزاع میان راننده پژو و دوستش با ما بالا گرفته بود که در یک لحظه چاقویی را که همراه داشتم، از جیبم بیرون آوردم و ضربه‌ای به گردن مرد جوان زدم. در پایان آن جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و با توجه به اینکه شواهد نشان می‌داد شهاب هنگام ارتکاب جرم به رشد عقلی رسیده و ماهیت عملی را که مرتکب شده بود، می‌دانسته، او را به قصاص محکوم کردند. حکم صادره در دیوان عالی کشور تأیید و شمارش معکوس برای قصاص شهاب آغاز شده بود که او با گذشت هفت سال از این ماجرا توانست رضایت اولیای‌دم را جلب کند. با اعلام رضایت اولیای‌دم، شهاب به زندگی برگشت و به لحاظ جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. شهاب که حالا ۲۵ سال دارد، به قضات دادگاه گفت: آن زمان بچه بودم. من به خاطر دوستانم مشروب خوردم و حال طبیعی نداشتم. ما در حال عبور از خیابان بودیم که راننده پژو با سرعت از کنار ما عبور کرد و بوق زد.

همین موضوع باعث درگیری میان ما شد و من چاقو کشیدم. او ادامه داد: باور کنید قصد قتل نداشتم. چند روز قبل از این ماجرا چاقو را از پارک پیدا کرده و آن را در جیبم گذاشته بودم. من هرگز فکر نمی‌کردم با آن چاقو دست به جنایت بزنم. من در حال مستی دست به چنین اشتباهی زدم و شرمنده اولیای‌دم هستم. آنها من را بخشیدند و به من زندگی دوباره دادند و من همیشه مدیون آنها هستم. حالا هفت سال است که در زندان مانده‌ام و در این مدت خودم و خانواده‌ام به اندازه کافی تنبیه شده‌ایم. حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازات تخفیف قائل شوند. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

پربیننده ترین دستگیری زنان آوازخوان کرمانشاهی تصویری دلخراش از سانحه رانندگی در تهران اخاذی از شوهر صیغه‌ای به بهانه مهریه کشف جسد مرد جوان پس از ۱۲۳ روز مدیرعامل منطقه آزاد قشم از بیمارستان مرخص شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قتل راننده پژو اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ مرموز مسافر پایتخت

مدتی قبل مرد جوانی با مراجعه به یکی از کلانتری‌های شهرستان ملارد از ناپدید شدن پدر میانسالش خبر داد.

او در تحقیقات گفت: پدرم برای انجام کاری، صبح روز گذشته از خانه خارج شد تا به تهران برود، اما دیگر از او خبری نشد. از دوستان و بستگان هم سراغ پدرم را گرفتیم، اما کسی از او خبری نداشت و تلفن همراه پدرم نیز خاموش است. نگرانش شدیم و احتمال می‌دهیم برای او اتفاقی رخ داده باشد.

به دنبال شکایت مرد جوان، تحقیقات از سوی تیمی از کارآگاهان اسلامشهر آغاز شد. بررسی‌های تیم تحقیق نشان می‌داد که مرد ناپدید شده سوار بر خودرو عبوری شده و به تهران رفته است.

همزمان با ناپدید شدن مرد میانسال، کارآگاهان پلیس پایتخت مطلع شدند که پیکر نیمه‌جان مرد میانسال به یکی از بیمارستان‌های پایتخت منتقل شده و ساعاتی بعد مرد میانسال جانش را از دست داده است.

 هیچ مدرک هویتی همراه مرد میانسال نبود، اما از آنجایی که مشخصات او با مرد گمشده شباهت داشت و از سویی روز مرگ او با روز ناپدید شدن مرد میانسال یکی بود، این احتمال مطرح شد که جسد متعلق به مرد ناپدید شده است.

موضوع به خانواده مرد گمشده به نام هاشم اطلاع داده شد و با حضور خانواده مرد میانسال در پزشکی قانونی و مشاهده جسد، هویت او برملا شد و آنها هاشم را شناسایی کردند.

 در ادامه تحقیقات نیز کارآگاهان پلیس هویت راننده عبوری که هاشم را سوار کرده بود، بدست آوردند.

 بررسی‌ها نشان می‌داد که راننده خودرو ساکن تهران است و آنها با نیابت قضایی راهی پایتخت شدند تا با دستگیری راننده از سرنوشت مبهم هاشم پرده بردارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • دشمن اگر مرتکب خطایی شود، با پاسخ کوبنده نیرو‌های مسلح روبرو می‌شود
  • همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم
  • سکانس‌هایی از مقیمان ناکجا
  • ارجاع الکترونیکی ۴۶ درصد پرونده‌های قضائی به کارشناس
  • مرگ مرموز مسافر پایتخت
  • توقیف محترمانه خودرو یک خانم راننده توسط پلیس + فیلم
  • واکنش تحلیلگر ایرانی ساکن لندن به فعالیت مجدد گشت ارشاد: به مسئولان التماس می کنم دست از این رفتارهای حیرت آور در خیابان ها با جوان های خودمان بردارید
  • فیلم/ درگیری خونین بین یک شهروند و یدک‌کش در آمریکا/15+
  • قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند