Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخت گیری های سازمان منطقه آزاد در ‌اجرای پروتکل های بهداشتی باعث شد این جزیره به مکانی قابل اطمینان برای گردشگران تبدیل شود و در رنگ‌بندی رسمی شهرستانهای کشور برطبق گزارش وزارت بهداشت در وضعیت آبی رنگ (کم خطر) قرار گیرد.

به گزارش پول نیوز، صنعت گردشگری از جمله نخستین مشاغلی است که با وقوع کرونا بیشترین آسیب را دید و کسب و کارهای مرتبط با گردشگری، اوقات فراغت، هوانوردی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بیشترین ضرر را کردند. در ابتدای شیوع ویروس کرونا و در بازه زمانی اسفند سال ۹۸ تا اردیبهشت سال ۹۹ مجموعه های گردشگری جزیره کیش با تعطیلی اجباری شرایط بسیار سختی را تحمل کردند، همان زمان بود که معاون گردشگری کیش وعده داد با توجه به نقش محوری گردشگری در رونق اقتصادی، با مدیریت پویا و هدفمند سازمان منطقه آزاد کیش، در ایجاد تعادل میان بحران کرونا و معیشت، شاهد افزایش رونق گردشگری در این منطقه خواهیم بود.

با گذشت بیش از ۶ ماه از آن تاریخ و درآستانه یک سالگی شیوع ویروس کرونا در دنیا، شاهد رونق مجدد گردشگری با حفظ بهداشت و کنترل کامل کووید-۱۹ در جزیره کیش هستیم . ضریب اشغال بالای هتل ها و برقراری بیش از ۸۰ پرواز روزانه به جزیره کیش در حالی صورت گرفته است که این جزیره از جمله کم خطر ترین شهرهای کشور از نظر تقسیم بندی کرونایی بوده و در وضعیت آبی قرار دارد.

گردشگری ایران، محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد اقدامات پیشگیرانه کرونا جزیره کیش، ممنوعیت فروش بلیط هواپیما به بیماران کرونایی، غربالگری بیش از ۱۱ هزار نفر از شروع پاندمی کرونا در این جزیره و همچنین سخت گیری های سازمان منطقه آزاد در‌اجرای پروتکل های بهداشتی باعث شده است که این جزیره به مکانی قابل اطمینان برای گردشگران تبدیل شود و در رنگ‌بندی رسمی شهرستانهای کشور برطبق گزارش وزارت بهداشت در وضعیت آبی رنگ (کم خطر) قرار گیرد. با توجه به ورود چشم گیر مسافران در روزهای اخیر به کیش نیز شاهد اعمال ممنوعیت ورود خودروهای مسافری به جزیره بوده ایم که نشان از تداوم نظارت‌های سختگیرانه از سمت سازمان منطقه آزاد کیش دارد.

راه اندازی مجدد هتل‌ها پس از ایمن‌سازی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی

مسیح الله صفا رئیس جامعه هتلداران کیش با قدردانی از فعالان حوزه گردشگری و همچنین تشکر ویژه از کارکنان مرکز بهداشت و سلامت جزیره و بیمارستان برای فعالیت های پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: اسفند سال گذشته که ویروس کوووید 19 در سرتاسر دنیا شیوع پیدا کرد، تمامی فعالیت های گردشگری جزیره کیش به ویژه پذیرش مسافران در هتل ها به طور کامل متوقف شد.

در بازه زمانی تیر تا شهریور امسال به دلیل عدم آگاهی کافی و کم توجهی کارکنان هتل ها، خدمه و ساکنان در رعایت اصولی قوانین بهداشتی، مجبور به جلوگیری از فعالیت ها شدیم که این امر موجب کاهش ورود مسافر شد.

خوشبختانه با کنترل و نظارت مجدانه مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش، مرکز بهداشت و بخش خصوصی، همچنین اهتمام جدی برای رعایت قوانین بهداشتی شرایط به گونه ای شد که از آذر تا کنون ضریب اشغال هتل ها بسیار بالا بوده است که این مهم نتیجه تلاش ها و زحمات سازمان و همه نهادها، ارگان ها، مسئولان و کارکنان هتل ها می باشد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: جزیره کیش گردشگری کرونا ویروس بلیط منطقه آزاد کیش سازمان منطقه آزاد کیش پروتکل های بهداشتی جزیره کیش هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میهمان ویژه برنامه کیشانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی با حضور در ویژه برنامه زنده تلویزیونی کیشانه با ساکنان و گردشگران کیش گفتگو کرد و به سوالات مردمی پاسخ داد.

دیگر خبرها

  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • تبدیل کیش به جزیره ایران آینده
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان تهران پس از ۱۲ سال تعطیلی
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال تعطیلی در سال جاری
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال
  • مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میهمان ویژه برنامه کیشانه
  • ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش
  • استقبال مسافران نوروزی و شهروندان از برنامه های جشن بهار در بهار منطقه آزاد ماکو
  • منطقه آزاد چابهار برای تولید و صادرات بیشتر تلاش کند
  • بازدید بیش از ۲۵۵ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری قزوین