Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان اردبیل به وضعیت مسکن در 40 سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود تولید خوب در حوزه مسکن، متاسفانه شاهد توزیع نامتوازن و ناعادلانه آن در کشور هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدیف بدری رئیس مجمع نمایندگان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، به وضعیت مسکن در 40 سال گذشته اشاره کرد و گفت: متأسفانه بعد از 40 سال هنوز مسکن محرومین و دهک های پایین جمعیت کشور هنوز سر و سامان نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدری با بیان اینکه تنها افراد مُتَموِل و اقشار متوسط جامعه صاحب مسکن هستند، گفت: این در حالی است که از لحاظ تولید مسکن با مشکل مواجه نیستیم و چه بسا تعداد مسکن موجود در کشور مطابق با نیازهای جمعیتی کشور هم بوده ولی توزیع آن عادلانه نبوده است.

وی گفت: در طول 40 سال گذشته متاسفانه قوانین ما هدایتگر فرصت برای تامین مسکن اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه نبوده است.

رئیس مجمع نمایندگان اردبیل به فصل 31 قانون اساسی نیز اشاره کرد و گفت: طبق این فصل از قانون همه مردم ایران حق داشتن مسکن دارند ولی تاکنون توزیع مناسبی صورت نگرفته  چراکه قوانین موجود در حوزه مسکن بیشتر تقویت کننده سوداگری مسکن بوده  و اقدامات مناسبی در قوانین مالیاتی و ایجابی برای حمایت از تولید مسکن مستعفین صورت نگرفته است.

وی به مقایسه وضعیت مستأجرین در دهه 60 و 90 پرداخت و گفت: مستاجرین در دهه 60 تنها 14 درصد جامعه را تشکیل می دادند در حالی که این میزان در دهه 90 به بالای 30درصد رسیده است.

این نماینده مجلس به مسکن مهر نیز اشاره کرد و گفت: تنها فرصت مسکن دار شدن اقشار کم درآمد در دولت نهم و دهم ایجاد شد و در دوره های قبل و بعد از دوره،سیاست های مسکن در کشور بیشتر تنظیم گری بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد در دولت پیش رو با فرصت سازی بتوان گام های موثری برای مسکن دار شدن اقشار کم درآمد جامعه برداشت.

 

انتهای پیام/ج

منبع: دانا

کلیدواژه: اشاره کرد و گفت کم درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات‌ستانی بر پردرآمد‌ها است

محمد هادی سبحانیان در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات ستانی، پردرآمد‌ها هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اشراف نظام مالیاتی بر داده‌های مالیاتی بالاست و مالیات متکی بر داده‌ای مالیاتی می‌باشد.

همچنین آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم اخذ مالیات عادلانه تصریح کرد: از فرار‌های مالیاتی بایستی جلوگیری شود. مالیات باید عادلانه اخذ شود و هر کسی که تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه از مشخصه‌های جامعه سالم این است که درآمد دولتش از مالیات تامین شود افزود: امیدواریم مالیات هم عادلانه اخذ شود و هم به مالیات دهندگان تفهیم شود.

وی مسئولیت سازمان مالیاتی را سخت و مهم دانست و گفت: از سویی برخی به هر نحوی از پرداخت مالیات فرار می‌کنند و از سویی سازمان مجبور به تأمین هزینه‌های جاری کشور با مالیات است، لذا باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که مالیات عادلانه ستانده شود.

وی گفت: دریافت مالیات مختص به زمان حال نیست؛ در زمان ائمه علیهم السلام غیر از وجوهات شرعیه، مالیات هم اخذ می‌شد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت دریافت مالیات جهت پیشبرد امور کشور گفت: دریافت مالیات باید عادلانه و همراه با رضایت مؤدیان باشد که این امر باعث جلب اعتماد آنان می‌گردد.

دیگر خبرها

  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • بخش املاک دیوارمسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • کاهش سهم سفر برای اقشار کم درآمد
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه/ ترویج نان سالم یک اولویت باشد
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه
  • سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر
  • تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات‌ستانی بر پردرآمد‌ها است
  • تاثیر مستقیم سیاست‌گذاری دولت بر کاهش فقر مطلق در کشور