Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس منفی شروع شد، آیا بورس پس از کف‌سازی باز‌می‌گردد؟، ریزش بورس‌ها در آمریکا و آسیا، آرامش در بازار‌های ارزی خارجی، سومین ریزش متوالی بیتکوین و افت نسبی قیمت آپارتمان در مناطق مصرفی میانی تهران را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورس منفی شروع شد

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس تهران با کاهش ۳۶۹۸۹ واحدی معادل ۳.۱۲ درصد به یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۲۱ واحد رسید، در دقایق ابتدایی بازار امروز نیز روند نزولی نماگر بورس ادامه دار شده است. به گونه ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افت بیش از 16 هزار واحدی به محدوده یک میلیون و 130 هزار واحد رسیده است.

آیا بورس پس از کف‌سازی باز‌می‌گردد؟

مشهوری‌نژاد، کارشناس بازار سرمایه:‌ قیمت سهام شرکت‌‌ها در کلیت بازار سهام با در نظر گرفتن محدوده فعلی دلار (۲۱ و ۲۲ هزار تومان) ارزنده است. اکنون نباید روند دلار را ریزشی عنوان کرد بلکه بیشتر موضوع درجا زدن و نوسان مطرح است بنابراین با چنین موضوعی، فرض دلار در محدوده‌‌هایی خیلی کمتر از ارقام فعلی به هیچ‌ عنوان واقعیت نخواهد داشت. با این حال روند نزولی فعلی و فروش سهام در بورس به دلیل تغییرات نرخ دلار نیست بلکه عمده دلیل عرضه‌های سنگین خستگی سرمایه‌گذاران از وضعیت فعلی بازار سهام است. با توجه به داده‌‌های اقتصادی کاهش نرخ دلار کمتر از ۲۰ هزار تومان امکان پذیر نیست و در همین حال پیش‌بینی می‌شود که این نرخ برای حداقل یک‌سال در ارقامی همانند ۲۵ هزار تومانی باقی خواهد ماند. به دلایلی همچون خوشبینی از انتخابات آمریکا دلار افت کرد و در صورت مهار کرونا و شروع مجدد سفر دلار یقینا افزایشی می‌شود. در حال حاضر نیز سقوط شاخص‌‌های بورسی به دلیل افت دلار نیست بلکه موج آخری است که سهامداران کلافه از ریزش‌‌ها به قصد خروج اقدام به فروش سهام می‌کنند. بازار نیز پس از مدتی با کف‌سازی مجدد در روند صعودی قرار خواهد گرفت. /دنیای اقتصاد

قالیباف: وضعیت بورس قابل قبول نیست، دولت پاسخگو باشد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی صبح امروز گفت: بازار سرمایه سقوط شدیدی را تجربه کرده است و حتی صندوق پالایشی که شدیدا توسط دولت تبلیغ می‌شد تا 44 درصد زیان را به خریدارانش تحمیل کرده است و صندوق دارا یکم نیز در حالی که 35 درصد کمتر از ارزش واقعی اش معامله می شود، حتی هزینه‌ی فرصت پول خریدارانش را هم پوشش نداده است. این وضعیت بازار سرمایه را هرگز قابل قبول نمی‌دانیم و دولت باید جداً در این خصوص پاسخگو باشد. نمی شود، پشت تریبون های رسمی از مردم دعوت کرد، تا همه چیز را به بورس بسپارند و بعد با سوء مدیریت در این بازار، به اعتماد مردم ضربه بزنند و سرمایه آنها را کم‌ ارزش کند مجلس نمی تواند نسبت به اینگونه ضرر و زیان گسترده مردم در بورس بی تفاوت باشد. بر همین اساس وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به کمیسیون اقتصادی احضار شده‌اند و در صورتی که سوء مدیریت آنها برای نمایندگان محترم مردم احراز شود مجلس با آنها قاطعانه برخورد خواهد کرد و دولت باید هرچه سریعتر سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به بازار سرمایه را احیا کند.

ریزش بورس ها در آمریکا و آسیا

بیشتر شاخص های مهم بورسی آمریکا و آسیا ریزش کردند. در وال استریت، همه شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۵۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۰ هزار و  ۸۱۴.۲۶ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۷۲ درصد ریزش تا سطح ۳۷۶۸.۲۵ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۸۷ درصد افت در سطح ۱۲ هزار و ۹۹۸.۵۰ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۷۲۰.۶۵ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۴۴ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۳ هزار و ۸۴۸.۳۵ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افزایش ۰.۱ درصدی در سطح ۵۶۱۷.۲۷ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۲۹ درصد بالا رفت و به ۸۲۵۴.۵۰ واحد رسید.

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افت ۰.۹۷ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۲۴۸.۲۲ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۱.۰۱ درصد بالا رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۸۶۸.۷۲ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۱.۱۱ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۵۱۸.۸۲ واحد بسته شد.

آرامش در بازارهای ارزی خارجی

نرخ برابری دلار مقابل بیشتر ارزها تقریبا ثابت ماند. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۷۷۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۱ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

سومین ریزش متوالی بیتکوین

بیشتر ارزهای دیجیتالی در مدار نزولی باقی ماندند. به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، ناکامی بیتکوین در فتح کانال ۴۰ هزار دلاری کماکان ادامه دارد و برای سومین روز متوالی بازدهی این ارز منفی باقی ماند.  

بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی)

۱- بیتکوین

قیمت: ۳۵ هزار و ۸۴۸.۷۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۹۹ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۲۱۹.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۳ درصد کاهش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۷.۳۰ درصد افزایش

۳- لایت کوین

قیمت: ۱۴۸.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۸۳ درصد افزایش

۴- بیتکوین کش

قیمت: ۴۸۷.۶۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۲۶ درصد افزایش

۵- مونرو

قیمت: ۱۵۲.۸۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۹۷ درصد افزایش

۶- میکر

قیمت: ۱۴۰۷.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۰۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۲۶ درصد افزایش

۷- دش

قیمت: ۱۲۸.۶۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۴۷ درصد افزایش

۸- زد کش

قیمت: ۱۰۳.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۴۶ درصد افزایش

واردات خودروی دست دوم شایعه است

آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم رونمایی از موتور سه استوانه ملی گفت: از اینکه تحلیل‌ها روی خودروسازان آمده نشان خوبی است؛ خدمت به ملت ایران تولید است. او گفت: اینکه برخی به دنبال آزادسازی واردات هستند باید گفت که ما به‌دنبال داخلی سازی هستیم. اینکه می‌گویند ما ماشین دست دوم از مناطق آزاد وارد کنیم شایعه است و ما به هیچ عنوان با این کار موافق نیستیم. باید بتوانیم داخلی سازی را بیشتر کنیم. آقا محمدی تشریح کرد: خودرو کم مصرف راهی بلند در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی است.

افت نسبی قیمت آپارتمان در مناطق مصرفی میانی تهران

بررسی قیمت‌ها در بازار خرید و فروش مسکن در مناطق واقع در مرز دو نیمه شمال و جنوب تهران از یک تغییر نسبت به حدود یک ماه گذشته حکایت دارد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» وضعیت قیمت ملک در مناطق واقع در مرز دو نیمه شمال و جنوب تهران (۹ و ۱۰) پس از آمار نهادهای رسمی از تورم منفی مسکن مورد بررسی قرار گرفت. به استناد آمار هر دو نهاد رسمی آماری یعنی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران قیمت مسکن در ماه اخیر یعنی آذرماه پس از ماه‌ها، تورم منفی را تجربه کرده است، به این ترتیب که طبق گزارش مرکز آمار ایران تورم ماهانه قیمت مسکن منفی ۷/ ۸درصد بوده است.

در همین راستا نتیجه بررسی‌های میدانی از وضعیت بازار مسکن در مناطق واقع در مرز دو نیمه شمال و جنوب تهران حاکی از کاهش نسبی قیمت در این مناطق است. هرچند در مقابل قیمت پیشنهادی برخی از مالکان ثابت مانده و قیمت پیشنهادی برخی مالکان نیز افزایش هم داشته اما در مجموع برآیند تحقیقات میدانی نشان می‌دهد در بخش زیادی از فایل‌های عرضه شده، مالکان از قیمت‌های پیشنهادی حدود یک‌ماه گذشته خود عقب‌نشینی کرده‌اند و بعضا با ارائه تخفیف‌هایی بر فروش ملک خود مصر هستند.  طبق آنچه که برخی از واسطه‌های ملکی فعال در این منطقه می‌گویند، علت اصلی این افت نسبی قیمت‌ها، تثبیت و حتی روند کاهشی قیمت ارز و طلا بوده که در بازار مسکن نیز تاثیر روانی داشته است. بر اساس پیش‌بینی برخی از مشاوران بنگاه‌های معاملات ملکی قیمت مسکن در مجموع روند ثبات را در پیش خواهد گرفت اما در دو ماه پایانی امسال به واسطه نزدیک شدن به ایام پایانی سال یک رونق نسبی در بازار حاکم می‌شود.

متوسط نرخ فروش هر بشکه نفت ایران در ۲۰۲۰ اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: هر بشکه نفت ایران در ماه دسامبر 2020 بیش از 6 دلار افزایش قیمت داشته است و نفت کشور به طور متوسط در سال 2020 بشکه ای 40.77 دلار فروخته شده است.   آیا دوران افزایشی دلار به پایان رسیده است؟

هواداران دلاری ترامپ که امید داشتند ماندن او در کاخ‌سفید منجر به ادامه فشار حداکثری شود، این روزها در حال عقب‌نشینی از بازار هستند و فروش‌های هیجانی آنها قیمت این ارز را در معرض فشار کاهشی شدید قرار داده است. این اتفاق درحالی رقم خورده است که در بازار نیمایی، همچنان دلار در نزدیکی مرز ۲۵هزار تومانی معامله شده است. برخی از تحلیلگران باور دارند تا زمانی‌که فاصله بین قیمت نیما و بازار آزاد وجود دارد، احتمال بازگشت قیمتی دلار منتفی نیست. با این حال، دسته دیگری از فعالان اعتقاد دارند که بازار نیما به مرور کاهشی خواهد شد و به بازار اسکناس خواهد رسید. از نگاه آنها، دوران افزایشی دلار به پایان رسیده است، چرا‌که دوران فشار حداکثری به پایان خود نزدیک می‌شود.

گروهی از معامله‌گران عنوان می‌کنند که در حال‌حاضر خوش‌بینی به بایدن و بازگشت بدون پیش‌شرط او به برجام، زمینه‌ساز نزول قیمت‌ها در بازار دلار شده است. بخشی از فعالان باور دارند، عرضه بازارساز نقش زیادی در افت قیمت‌ها نداشته است و بازار بیشتر تحت‌تاثیر جو روانی و فروش ارز افراد موسوم به خانگی‌ها در مسیر ریزش قرار گرفته است. به نقل از دنیای اقتصاد؛ اگر انتظارات بازار طی روزهای آتی درباره بایدن دچار خدشه شود، احتمال برگشت دلار به نقاط بالا وجود دارد. این مساله موجب می‌شود که برخی از معامله‌گران به‌تدریج در زمینه فروش ارز احتیاط کنند. البته در صورتی‌که دلار این‌بار محدوده ۲۰هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست بدهد، بار دیگر میزان فروش‌ها در بازار زیاد خواهد شد و این ارز برای ورود به زیر مرز ۲۰ هزار تومانی کمین خواهد کرد.

     

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ الکسی ناوالنی غربالگری جنین بورس واردات خودرو خودروی خارجی آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ الکسی ناوالنی غربالگری جنین بازار سرمایه واحد بسته شد درصد کاهش نسبی قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۶۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، واردات خـــودرو به کشور در سال ۹۷ممنوع شد اما از حدود ۲سال پیش به‌منظور مدیریت و کنترل قیمت‌های عجیب و غریب خودروهای داخلی، پرونده آن دوباره باز و واردات خودروی نو به کشور آزاد شد.

بیشتر بخوانید: قیمت روز محصولات ایران‌خودرو شنبه یک اردیبهشت ۱۴۰۳

در مورد آخرین وضعیت واردات خودرو به کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت چند روز پیش با بیان اینکه حدود ۵۰هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد، اعلام کرد: مشکل فعلی برای واردات خودرو، نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم. عباس علی‌آبادی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو گفت: تا امروز برای واردات ۱۳۳هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده که از این تعداد ۵۰هزار خودرو در گمرکات کشور است؛ همچنین ۸هزار خودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.

۳۰شرکت فعال خودروسازی داریم!

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مورد آخرین آمار واردات خودرو به کشور به همشهری می‌گوید: به استناد آمار رسمی گمرک تا پایان سال گذشته حدود ۱۱هزار خودرو وارد کشور شده است. اسماعیل شجاعی با اشاره به مشکل تخصیص ارز در واردات خودرو می‌افزاید: اگر مشکل تخصیص ارز حل شود شرکت‌های واردکننده خودرو آمادگی دارند تا خودروهای نو و مناسبی وارد کشور کنند که از کیفیت خوبی برخوردار است و همچنین قابلیت اعطای گارانتی و همچنین پشتیبانی برای خدمات پس از فروش را دارند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تأکید بر اینکه واردات خودرو اساسا هیچ مغایرت و تضادی با تولید داخلی ندارد، ‌می‌گوید:‌ یکی از اشتباهاتی که از سوی برخی‌ در رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود این است که واردات با تولید داخلی در تضاد است؛ درحالی‌که اگر هدف این است که بازار خودرو در داخل کشور رقابتی باشد، تولید داخل، کیفیت لازم برای عرضه را پیدا کند و قیمت خودرو مناسب شود، باید حداقل به اندازه ۱۰درصد تولید داخل، اجازه واردات وجود داشته باشد.

شجاعی می‌افزاید: از اشتباهاتی که در حوزه سیاستگذاری خودرو در ایران اتفاق افتاده و هر سال بدتر می‌شود این است که برای ایجاد رقابت در بازار خودرو، مدام مجوز خودروسازی صادر می‌شود؛ این در حالی است که ما الان بیش از ۳۰شرکت فعال خودروسازی داریم و بیش از ۶۰شرکت هم مجوز خودروسازی گرفته‌اند؛ درحالی‌که چنین شرایطی در هیچ جای دنیا وجود ندارد و برای رقابت‌پذیرشدن صنعت خودرو، کافی است چند خودروساز بزرگ داشته باشیم و با واردات و سیاست تعرفه‌ای، بازار را رقابت‌پذیر کنیم.

واردات ۱۱هزار خودرو به جای ۲۰۰هزار دستگاه خودرو

در سال ۱۴۰۲برنامه دولت در زمینه واردات خودرو، واردات ۲۰۰هزار دستگاه خودرو بود. این عدد محقق نشد و طبق آمار گمرک کشور، در سال گذشته حدود ۱۱هزار و ۲۳۶دستگاه خودروی سواری وارد کشور شد. با وجود این، طبق صحبت‌های اخیر وزیر صمت به‌نظر می‌آید دولت مصر است تا امسال برنامه واردات را جدی‌تر پیگیری کند، به‌طوری که عباس علی‌آبادی عنوان کرده است: «واردات خودرو کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودروی خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالاتر از افرادی که به‌دنبال سوء‌استفاده هستند، خریداری نکنند.»

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این سؤال که پتانسیل واردات خودرو به ایران چقدر است می‌گوید: امسال امکان وارد کردن حدود ۵ تا۱۰درصد از تولید داخل را داریم. شجاعی ادامه می‌دهد: با وجود این، یکی از مسائل واردات خودرو، سقف قیمت خودروهای وارداتی است و فعلا خودروهای بالاتر از ۲۰هزار یورو امکان واردات ندارد؛ بنابراین سقف قیمتی‌ که برای واردات خودرو مشخص شده، از موانع واردات خودرو است و به ‌نظرمی‌رسد حبابی که در حال حاضر در بازار خودروهای گران‌قیمت و لوکس دیده می‌شود به دلیل فقدان مجوز برای واردات این نوع خودروهاست. اما اگر اجازه واردات در این زمینه داده شود آن حباب شکسته و قیمت‌ها کاملا متعادل می‌شود. این نوع خودروها هم معمولا تعدادشان زیاد نیست اما ممنوعیت واردات سبب ایجاد حباب قیمتی شده است.

دلالان، خودروی وارداتی را ۵برابر بیشتر می‌فروشند

به‌رغم منافع خوبی که در بحث واردات خودروهای خارجی به داخل کشور مطرح است، قیمت بالای این خودروها محل انتقاد است و بسیاری از مصرف‌کنندگان توان خرید خودروی وارداتی را ندارند. در همین ارتباط چندی پیش، سعید موتمنی، رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران عنوان کرد که برخی خودروهای وارداتی ۲۲هزار دلاری با قیمت ۸۲هزار دلار به‌دست مشتری می‌رسند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در واکنش به این موضوع می‌گوید: ایراد کار به شیوه قیمت‌گذاری و عرضه خودروها در سامانه یکپارچه فروش برمی‌گردد که عملا به نفع دلالان و به ضرر تولیدکننده، واردکننده و مصرف‌کننده است. شجاعی می‌افزاید: دلالان با کارت ملی کسانی که خودرو ندارند، از طریق سامانه یکپارچه فروش، خودرو می‌خرند و بعدا آن را ۴تا ۵برابر قیمت اصلی با ۲۰۰تا ۳۰۰درصد و گاهی تا ۵۰۰درصد سود در بازار می‌فروشند و این رویه نه به نفع تولیدکننده است، نه واردکننده و نه مصرف‌کننده واقعی.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به این شرایط، به‌نظر می‌رسد راه‌حل تعادل قیمت‌ خودروهای وارداتی در بازار، عدم‌دخالت سیاستگذار در قیمت گذاری و مهم‌تر از آن در نظام فروش است و اگر قرار باشد بازار خودروی ایران رقابتی شود، باید نظام حکمرانی خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگ تولید خودرو را بپذیرد؛ البته ضرورت خصوصی‌سازی این است که نه مثل قبل بنگاه‌های صنعتی به افراد ناکارآمد و بنگاه‌های شبه‌دولتی سپرده شود، بلکه لازم است به افراد لایق و متخصص و باتجربه سپرده شود و همچنین موانع واردات خودرو از نظام غیرتعرفه‌ای به یک نظام تعرفه‌ای مشخص، تغییر ساختار دهد تا ضمن افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات داخلی، امکان رقابت با بازار جهانی فراهم شود.

منبع: روزنامه همشهری

انتهای پیام/

کد خبر: 1227862 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • سکه های حراجی با دلار چند هزار تومان فروخته شدند/ عمیدی: پیام دولت با فروش سکه ها با دلار افزایشی چیست! انتظار سه ماه پر بازده در بازار سرمایه وجود دارد/ دولت مشوق سرمایه گذاری در بازار بورس نیست؟
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲ ارديبهشت
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟