Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در رابطه با اجبار مدارس به دریافت حق بیمهٔ حوادث دانش‌آموزان گفت: مبلغ حق بیمهٔ حوادث دانش‌آموزان، 7 هزار تومان برای یک سال تحصیلی است که ابتدای سال تحصیلی مدیران مدارس الزاماً موظفند این حق بیمه را از دانش‌آموزان دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول سال تحصیلی اگر حادثه‌ای در مدرسه، خانه و هر نقطهٔ دیگری برای دانش‌آموزان بیفتد تحت پوشش بیمهٔ حوادث هستند و می‌توانند از خدمات بیمه بهره‌مند شوند.

اصغری ادامه داد: ابتدای سال تحصیلی چند هفته کلاس‌های درس به‌صورت حضوری برگزار شد و از بهمن ماه نیز قرار است در مناطق آبی مدارس به‌صورت حضوری برگزار شوند، ضمن این‌که مبلغ حق بیمه عدد بالایی نیست که به‌خاطر پرداخت آن به خانواده‌ها فشار بیاید.

این مسؤول اظهار کرد: تصمیم‌گیری این موضوع نیز بر مبنای مصوبات قانونی بوده و از سوی وزارت‌خانه به استان‌ها ابلاغ می‌شود و ما مختار نیستیم در عمل به آن به روش دیگری رفتار کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین در رابطه با دریافت شهریه توسط مدارس در این ایام عنوان کرد: مدارسی مانند نمونه دولتی یا تیزهوشان و مدارس غیرانتفاعی در حال حاضر هزینه‌هایشان بیش از گذشته است، زیرا آموزش‌ها در این مدارس افزایش یافته و علاوه بر ارائهٔ آموزش‌ها در فضای مجازی، این مدارس متحمل هزینه‌های فراوانی جهت تهیهٔ برخی زیرساخت‌های آموزش مجازی شده‌اند، هم‌چنین ملزم به پرداخت اجاره‌بهای مدرسه نیز هستند، لذا هزینه‌ای از هزینه‌های آن‌ها کم نشده است که بخواهند شهریه دریافت نکنند.

وی در ادامه تأکید کرد: مدارس هیئت امنایی نیز طبق مصوبه‌ای که به آن‌ها ابلاغ شده است، ملزم هستند 50 درصد شهریه را برای یک سال تحصیلی دریافت کنند؛ ضمن این‌که بالطبع والدینی که دانش‌آموز خود را در مدرسهٔ هیئت امنایی ثبت‌نام کرده‌اند مطلعند که این مدارس نیازمند پرداخت شهریه هستند.

اصغری بیان کرد: لازم به ذکر است به مدیران مدارس تأکید کرده‌ایم که اگر خانواده‌هایی برای پرداخت شهریه دچار مشکل هستند مراعات حال آن‌ها را کرده و تلاش کنند از این خانواده‌ها شهریه دریافت نکنند.

این مسؤول در رابطه با بازگشایی مدارس اعلام کرد: طبق مصوبهٔ پنجاه و دومین جلسهٔ ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم بر این شده تا برخی مدارس در مناطق آبی با رعایت شرایط خاص، از ابتدای بهمن ماه بازگشایی شوند.

اصغری ادامه داد: با این وجود ما به نظر مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی احترام می‌گذاریم و هر جایی که این عزیزان احساس خطر کنند ما تلاش می‌کنیم طبق نظرات آنان مسائل را کنیم، زیرا ما نیز دغدغهٔ سلامت دانش‌آموزان را داریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین یادآور شد: البته مدارسی که در مناطق آبی بازگشایی می‌شوند، در گروه‌های حداقلی، یعنی حداکثر در گروه‌های 10 نفره کلاس‌های درس حضوری را برگزار خواهند کرد و حتی ممکن است مدرسه‌ای تشخیص دهد که بهتر است کلاس‌ها در گروه‌های 3 یا 5 نفره تشکیل شوند و طبق این اصل جهت حضور دانش‌آموزان در مدرسه برنامه‌ریزی کند.

وی اظهار کرد: تلاش ما بر این است که حداکثر تعامل میان معلم و دانش‌آموزان شکل بگیرد تا بتوانیم کیفیت آموزش را ارتقا دهیم.

اصغری در پایان گفت: به همهٔ مدارس استان سرانهٔ بهداشتی تعلق گرفته و تأکیدات لازم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است، صبح روز گذشته نیز با مدیران مدارس گفت‌وگو داشتیم و همهٔ آن‌ها آمادگی دارند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌های درس را دایر کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طی هفته‌های اخیر، بسیاری از والدین از دریافت حق بیمهٔ دانش‌آموزی و شهریهٔ مدارس گلایه‌هایی داشتند و عنوان می‌کردند زمانی که دانش‌آموز آن‌ها به مدرسه نمی‌رود، دلیلی بر دریافت حق بیمه و شهریه وجود ندارد. این والدین، هم‌چنین اظهار می‌کردند طی سال‌های گذشته که دانش‌آموزان به‌صورت حضوری تحصیل می‌کردند، اگر حتی در مدرسه حادثه‌ای برای فرزندشان رخ می داد، بیمه هزینه‌ای تقبل نکرده و عنوان می‌کرد این مورد شامل بیمه نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین شهریه مدارس مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین دانش آموزان سال تحصیلی حق بیمه کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در آئین کلنگ زنی مدارس گفت: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و باید بهترین محیط برای آنان فراهم شود.

حجت الاسلام سید محمد موحد افزود: در راستای حمایت از دانش آموزان و توجه به بحث آموزش نیاز است بستر کار با امکانات مناسب در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام موحد اظهار کرد: با توجه به دغدغه ما و همه مسؤولان این کارهای ماندگار صورت گرفت که فرزندان ما از نعمت تحصیل برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: با احداث این مدارس و بهره‌برداری از آن‌ها، دانش‌آموزان روستاهای چنگلوا، ده ابراهیم و آبچندار از فضای آموزشی جدید و نوساز بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6063070

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟