Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@04:56:42 GMT

از سرگیری اجرای طرح اقدام ملی مسکن در بجنورد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۶۹۳۸

از سرگیری اجرای طرح اقدام ملی مسکن در بجنورد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، سیدعبدالمجید نژادصفوی اظهار داشت: اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن به علت برخی مشکلات مربوط به دریافت پروانه و وجوه مربوط به آن، متوقف شده بود.
وی افزود: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، شهرداری‌ها باید پروانه ساختمانی در طرح اقدام ملی را با ۵۰ درصد تخفیف صادر کنند اما شهرداری بجنورد تاکنون از اعمال این تخفیف خودداری کرده و با توجه به مشکلات در دریافت پروانه، مانع ادامه اجرای کار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اکنون شهرداری بجنورد قبول کرده است که با پرداخت ۵۰ درصد از وجوه مربوط به پروانه ساختمانی، نسبت به صدور پیش پروانه اقدام کند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: اکنون اجرای کار در شهرک فرهنگیان بجنورد، از سرگرفته شده است.
شهردار بجنورد هم در این باره گفت: بر اساس قانون شهرداری نمی‌تواند برای صدور پروانه تخفیف ارائه دهد در این زمینه از سازمان بازرسی استعلام شده است تا اعمال تخفیف برای طرح اقدام ملی تولید مسکن در بجنورد تعیین تکلیف شود اما پاسخ استعلام هنوز به دست ما نرسیده است.
هادی زارعی اظهار داشت: قرار است ۵۰ درصد از وجوه مربوط به صدور پروانه ساختمان در اقدام ملی تولید مسکن در شهرک فرهنگیان که بیش از ۴۰ میلیارد ریال است، به صورت علی الحساب دریافت شود.
وی افزود: در صورتی که اعمال این تخفیف از سوی سازمان بازرسی مغایر با قانون تشخیص داده شود، راه وشهرسازی باید مابقی وجه را پرداخت کند.
شهردار بجنورد با بیان اینکه اکنون ادامه اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرک فرهنگیان مشکلی ندارد افزود: راه و شهرسازی استان مکلف است در صورتی که بر اساس نتیجه استعلام از سازمان بازرسی، ارائه تخفیف مغایر با قانون باشد مابقی وجوه مربوط به پروانه را پرداخت کند.
طرح اقدام ملی تولید مسکن شهر بجنورد در شهرک فرهنگیان وارد مرحله اجرایی شده است.

46

کد خبر 1477648

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خراسان شمالی طرح اقدام ملی تولید مسکن شهرک فرهنگیان وجوه مربوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور

ایرج نوری دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت چند ساله صادرات دام زنده در کشور، گفت : هر سال تقاضا داریم با هدف حمایت از تولیدکنندگان دام زنده، صادرات از سر گرفته شود و امسال چنین درخواستی داریم.

وی با بیان اینکه چنانچه قرار باشد صادرات دام زنده انجام شود باید این کار در ماه‌هایی از سال که کمبود نداریم و دام زیاد است انجام شود، افزود: معمولا در طی سال دو بار دام زیاد یا به اصلاح «گله‌ریزان» داریم. یک بار از اوایل اردیبهشت تا ۱۵ تیر و یک بار هم از ۱۵ مهر تا اواخر آذر.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه معتقد است، چنانچه قرار باشد صادرات دام زنده از سر گرفته شود، نباید فرصت کنونی که در زمان مناسب صادرات قرار داریم را از دست بدهیم.

نوری با بیان اینکه طی سنوات اخیر صادرات دام زنده ممنوع بوده، ادامه داد: تنها در سال ۱۴۰۱ و آن هم برای مدت سه ماه صادرات دام زنده آزاد شد که در زمان مناسبی هم صورت نگرفت.

وی از ظرفیت قابل توجه صادرات دام زنده خصوصا در استانی مانند کرمانشاه یاد کرد و با بیان اینکه در سال‌هایی که پیک صادرات را داشتیم تا ۷۰۰ هزار راس دام سبک نیز توسط صادرکنندگان کرمانشاه صادر شد، خاطرنشان کرد: کمترین میزان صادراتی که در سال داشتیم نیز حدود ۲۲۰ هزار راس بوده که آن نیز به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت بود.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به مزایای صادرات دام زنده داشت که در درجه اول حمایت از تولیدکننده است و گفت: وقتی تولیدکننده دام مازاد را در بازار خارجی می‌فروشد، پول خود را نقد دریافت می‌کند، اما در بازار داخلی گاهی پول تولیدکننده چهار تا شش ماه بعد پرداخت می‌شود.

نوری اظهار کرد: از سوی دیگر وقتی تولیدکننده امکان صادرات دام خود را داشته باشد، رغبت بیشتری برای تولید خواهد داشت و افزایش تولید هم می‌تواند به تعدیل قیمت‌ها در بازار داخلی نیز کمک کند.

وی با بیان اینکه صادرات دام سبک زنده عامل گرانی گوشت قرمز در بازار نیست، گفت: بار‌ها این موضوع را به صورت کارشناسی و با دلایل مطرح کرده ایم، اما مورد توجه قرار نگرفته است.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه اظهار کرد: صادرات دام زنده صرفا برای دام‌های مازاد بر نیاز داخل انجام می‌شود و از همین رو باعث کمبود در بازار نخواهد شد.

نوری تاکید کرد: طی چند سال اخیر که امکان صادرات دام زنده فراهم نبود، باز هم شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار بوده‌ایم که این امر تایید می‌کند صادرات دام زنده عامل گرانی گوشت نیست .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • مصوبات شورای مسکن در شهرجدید مهستان، گره نهضت ملی مسکن در این شهر را باز کرد
  • میلان و از سرگیری مذاکرات برای جذب سرو گیراسی
  • مدیران در اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند
  • اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت
  • تعویض شیرآلات خط اصلی آبرسانی غرب قم
  • پوران درخشنده «عشق» می‌سازد
  • خرید و فروش مسکن ملی ممنوع شد + جزئیات
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی