Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@23:03:55 GMT

آمریکا یک کشتی روسی را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۶۹۹۶

آمریکا یک کشتی روسی را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، آمریکا با هدف متوقف کردن عملیات تکمیل خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا، یک کشتی روسی را تحریم می‌کند.

در همین رابطه دولت آمریکا، که در واپسین روزهای کار خود بسر می‌برد به مقامات دولتی در برلین و دیگر پایتخت‌های اروپایی اعلام کرد که تحریم کشتی «فورچونا» از امروز سه‌شنبه به اجرا درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالات متحده بر این اساس هر شرکت اروپایی را که به کشتی فورچونا جهت تکمیل پروژه «نورد استریم ۲» کمک کند، مجازات خواهد کرد.

دولت آلمان نسبت به تصمیم ایالات متحده ابراز ناامیدی کرده است. یکی از سخنگوهای وزارت اقتصاد آلمان گفت: «ما این اطلاعیه را با تاسف از نظر گذراندیم».

با انجام پروژه نورد استریم، گاز طبیعی روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال می‌یابد اما ایالات متحده مخالف آن است و می‌گوید که چنین پروژه‌ای از یک سو تسلط روسیه بر بازار انرژی اروپا را بیشتر می‌کند و از سوی دیگر امنیت و اقتصاد اوکراین را به مخاطره می‌اندازد.

این خط لوله گاز با تغییر مسیر خود اوکراین را دور می‌زند و به این ترتیب کی‌یف را سالانه از دریافت میلیاردها دلار هزینه ترانزیت محروم می‌کند.

ایالات متحده در دسامبر سال ۲۰۱۹ قانونی را وضع کرد که بر اساس آن هر کشتی را که به اجرای پروژه «نورد استریم ۲» کمک کند، هدف تحریم قرار دهد، امری که شرکت سوئیسی «آل‌سیز» را مجبور کرد در حالی که بیش از ۹۰ درصد کار به انجام رسیده بود، از ادامه آن صرف‌نظر کند.

روسیه اکنون تلاش می‌کند با کشتی‌های خود این پروژه را به اتمام برساند که این مسئله ایالات متحده را به وضع تحریم‌های بیشتر ترغیب می‌کند.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده که مواضع سفت و سخت‌تری علیه روسیه دارد، قبلاً مخالفت خود را با اجرای این پروژه اعلام کرده بود اما از سویی گفته است که می‌خواهد روابط واشنگتن را با متحدان اروپایی خود از جمله آلمان، بهتر کند.

کد خبر 5125238 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: نورد استریم 2 روسیه ایالات متحده امریکا تحریم اقتصادی ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی جو بایدن فلسطین دونالد ترامپ روسیه سوریه افغانستان ایران عربستان سعودی ویروس کرونا حشد شعبی کنگره آمریکا ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه 

به گزارش واشنگتن پست (WP)، مقامات کشور‌های اروپایی نمی‌خواهند دارایی‌های مسدود شده فدراسیون روسیه را مصادره کنند.

به گفته این منابع، اروپایی‌ها بیم آن دارند که توقیف دارایی‌ها نه تنها قوانین بین المللی را نقض کند، بلکه اعتماد سرمایه گذاران به یورو را تضعیف کرده و اقدامات تلافی جویانه فدراسیون روسیه را تحریک کند.

این نشریه خاطرنشان می‌کند که مقامات اروپایی از اصرار ایالات متحده برای قدم گذاشتن در این «مسیر پرخطر» ناراضی هستند. واقعیت این است که بیشتر دارایی‌های مسدود شده در اتحادیه اروپا قرار دارد، بنابراین اقدامات تلافی جویانه روسیه احتمالا متوجه اروپا خواهد شد و نه ایالات متحده. آمریکایی‌ها سعی دارند اروپایی‌ها را در مورد مصادره دارایی‌ها تحت فشار قرار دهند.

یادآور می‌شود روز شنبه، ۲۰ آوریل، مجلس نمایندگان آمریکا پروژه‌هایی را در مورد کمک‌های اضافی به اوکراین (کی یف باید تقریبا ۶۱ میلیارد دلار دریافت کند)، اسرائیل و تایوان، و همچنین مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه را تصویب کرد. سنا ممکن است این لوایح را در اوایل روز سه شنبه ۲۳ آوریل بررسی کند.

در همین حال، کرملین با دزدی نامیدن این اقدام، قبلاً هشدار داده بود که ایالات متحده باید برای مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه پاسخگو باشد.

پس از شروع جنگ اوکراین، غرب تقریبا نیمی از ذخایر ارزی روسیه به ارزش حدود ۳۰۰ میلیارد یورو را مسدود کرد. در ماه مارس، کمیسیون اروپا موافقت کرد که سود و درآمد حاصل از دارایی‌های مسدود شده فدراسیون روسیه را به کی یف منتقل کند و آنها را صرف خرید تسلیحات و حمایت از صنعت نظامی اوکراین کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • تحولات اوکراین| کودکان در مدارس برای جنگیدن آماده می‌شوند
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • عصبانیت اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه 
  • تحولات اوکراین| آیا کمک آمریکا باعث نجات کی‌یف می‌شود؟
  • واکنش مدودف به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین