Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: معاون حمل و نقل و ترافیک تهران تاکید کرد که بر اساس گفته های شهردار تهران معاینه فنی خودروهایی که به تهران رفت و آمد می کنند باید از مراکز تهران گرفته شود.
به گزارش خبرنگار شهر، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آیین تجلیل از سفیران هوای پاک شهر تهران که صبح سه شنبه-30 دی- برگزار شد، گفت: اتفاقاتی که در این روزهای اخیر افتاد نشان داد که افکار عمومی نقش بیشتری در پیشبرد اهداف دارد و با این تلاش ها بود که دولت دریافت باید 5 هزار اتوبوس تهیه کند، یا کمیسیون اصل نود به اجرای قانون هوای پاک ورود کند و همچنین به موضوع دادستانی ورود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینها نشان از آن است که افکار عمومی نقش زیادی دارد .
هاشمی ادامه داد: در اجرای قانون هوای پاک ، قوانین مختلف مهم هستند ولی اگر پایش و نظارتی نشود این قوانین فراموش می شود چون بار مالی دارد. با تلاش هایی که امسال صورت گرفت و مصاحبه هایی که مدیران شهری و اعضای شورای شهر انجام دادند امسال موضوع هوای پاک ردیف بودجه گرفت که نشان از اثربخشی تلاش ها بوده است . همچنین دولت 500 میلیارد برای خرید اتوبوس تصویب کرد.
او در ادامه گفت: در نوسازی ناوگان ما ده سال عقب ماندگی داریم و سهم دولت آنطور که باید محقق نشد .82.5 درصد هزینه اتوبوس را دولت باید بپردازد . در مترو هم نتوانستیم منابع خوبی را از دولت بگیریم. تنها منابعی که دریافت کردیم 2 هزارمیلیارد تومان منابع ناشی از فروش اوراق مشارک است . امسال با این پول 12 ایستگاه افتتاح می شود. امیدواریم که برای تحقق اوراق مشارکت 1399 و 1400 هم رسانه ها کمک کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: برای خرید 250 اتوبوس قرارداد امضا کرده ایم و برای 250 اتوبوس هم در حال عقد قرارداد هستیم و اگر دولت سهم خود را بدهد تعداد اتوبوس های تهیه شده به یکهزار دستگاه خواهد رسید.
او افزود: شهردار همچنین دستور دادند که معاینه فنی خودروهایی که به شهر تهران می آیند باید از تهران اخذ شود.
خبرنگار: اکبر بیاتی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از مراجعه ۴۶ هزار و هفت دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد که این میزان، افزایش ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، تیمور باقری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۶ هزار و هفت دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها همه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند، گفت: از این تعداد معاینه فنی صورت گرفته، ۳۰ هزار و ۵۵۵ مورد قبولی مرتبه اول، هفت هزار و ۴۲۱ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و هشت هزار و ۳۱ دستگاه نیز در تست‌های مربوطه رد شدند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر در شمال استان، تعداد پنج مرکز معاینه فنی فعال هستند که محل فعالیت آن‌ها در شهرستان‌های زابل، زاهدان (۲ مرکز)، خاش و سراوان است، افزود: در این مراکز علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش از آنان خواست با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی از سلامت خودروی خود مطلع شوند و می‌توانند کمک مؤثری به استان در راستای کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا داشته باشند.

کد خبر 747093

دیگر خبرها

  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • هوای تهران بارانی و سالم است
  • کیفیت هوای تهران امروز در چه وضعی است؟
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان