Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا خباز درباره برنامه انتخاباتی اصلاح طلبان برای سال 1400 گفت: امروز اصلاح طلبان اعلام می کنند با کاندیدای اختصاصی می خواهند وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری شوند چون معتقدند «در انتخابات مجلس دهم کلاه سرشان رفت». عده ای از امکانات اصلاح طلبان استفاده کردند ولی به محض آنکه وارد مجلس شدند به تعهدشان پشت پا زدند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رأی آوری نامزد اصلاحات بستگی به مشارکت مردم در انتخابات دارد. با مشارکت حداکثری مردم، شانس کاندیدای اصلاح طلبان برای پیروزی زیاد است اما اگر میزان مشارکت مثل مجلس یازدهم 30 تا 40 درصد باشد، احتمال رأی آوری نامزد اصلاح طلبان بسیار ضعیف خواهد بود.

وی افزود: اصلاح می گویند «دیگر وقت، توان و امکانات‌مان را برای نامزد اجاره ای یا شخصیتی که گرایش اصلاح طلبی اش 100 درصد ثابت نشده باشد، به کار نمی بریم چون همان اتفاق می افتد که در مجلس دهم رخ داد. ما یک بنیه ای در کشور داریم بنابراین کاندیدای اختصاصی معرفی می کنیم یا اگر رأی آورد چه بهتر، اگر هم رأی نیاورد ما وظیفه مان را انجام داده ایم.»

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره احتمال عدم اجماع روی یک نامزد در جریان اصلاحات به علت عزم شخصیت های متعدد برای کاندیداتوری، اظهار کرد: اصلاح طلبان حتما به اجماع می رسند چون در رأس جریان اصلاحات آقای خاتمی حضور دارد که نظر او خوشبختانه مورد قبول همه اصلاح طلبان است بنابراین حضور آقای خاتمی باعث می شود که اصلاح طلبان دور هم جمع شوند و به جمع بندی برسند. کما اینکه در سال 92 نیز به توصیه آقای خاتمی، آقای عارف کنار رفت و آقای روحانی پیروز انتخابات شد.

وی درباره شانس رأی آوری کاندیدای اجماعی اصلاح طلبان افزود: رأی آوری او بستگی به مشارکت مردم در انتخابات دارد. با مشارکت حداکثری مردم، شانس کاندیدای اصلاح طلبان برای پیروزی زیاد است اما اگر میزان مشارکت مثل مجلس یازدهم 30 تا 40 درصد باشد، احتمال رأی آوری نامزد اصلاح طلبان بسیار ضعیف خواهد بود.

این فعال اصلاح طلب یادآور شد: نمایندگان مجلس کنونی با مشارکت حداقلی انتخاب شدند و آنها در ظرف همین 8 ماه طرح های آبروریزانه ای را مطرح و گرفتاری و مشکلات بزرگی را برای کشور درست کردند. با این اوصاف اگر مردم از عملکرد نمایندگان مجلس یازدهم ناراحت و ناراضی بودند و پای صندوق های رأی آمدند، کاندیدای اجماعی اصلاح طلبان رأی می آورد و ما نیز شانه مان را زیر بار مسئولیت می دهیم اما اگر او رأی نیاورد ما تکلیف مان را انجام داده ایم.

منبع: سایت نامه نیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمدرضا خباز اصلاح طلبان انتخابات ۱۴۰۰ اصلاح طلبان رأی آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی حمایت از مالکیت فکری ادبی و هنری

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دفتر مطالعات حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در گزارشی با عنوان «واکاوی و آسیب‌شناسی لایحه حمایت از مالکیت فکری ادبی و هنری؛ حقوق مادی، حقوق معنوی، تکثیر و ترجمه آثار، نرم‌افزار‌های رایانه‌ای، قرارداد‌های نشر، اقدامات گمرکی و بخش‌های مرتبط» اظهار می‌کند که لایحه حمایت از مالکیت فکری (ادبی و هنری) به‌منظور تدوین یک قانون جامع برای حمایت از حقوق هنرمندان و سایر فعالان حوزه علم، فرهنگ و هنر تدوین شده است تا با در نظر گرفتن حمایت‌های قانونی لازم از خالقان آثار علمی، فرهنگی، ادبی و هنری، موجب توسعه و رشد دانش، فناوری و فرهنگ و هنر در ابعاد مختلف شود. قوانین فعلی حوزه مالکیت ادبی و هنری، سال‌های متمادی است که به‌روزرسانی و اصلاح نشده و با تحولات موجود همخوانی ندارند. 

* ضرورت اصلاح قوانین

با توجه به گذشت زمان نسبتاً طولانی از تدوین لایحه حمایت از مالکیت فکری و تقدیم آن به مجلس، بازنگری و اصلاح آن در دولت و مجلس مدنظر بوده است و به‌خصوص در زمینه پیشرفت‌ها و فناوری‌های نوین لایحه نیاز به بازنگری و اصلاح دارد

در این گزارش آمده است که مهم‌ترین قانون در زمینه حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزار‌ها مربوط به سال ۱۳۷۹ است و در زمینه سکو (پلتفرم)‌ها و شبکه‌های اجتماعی قانون خاصی وضع نشده است و در زمینه سایر آثار علمی و هنری نیز به تکمیل و اصلاح قوانین کاملاً ملموس نیاز است. با توجه به گذشت زمان نسبتاً طولانی از تدوین لایحه حمایت از مالکیت فکری و تقدیم آن به مجلس، بازنگری و اصلاح آن در دولت و مجلس مدنظر بوده است و به‌خصوص در زمینه پیشرفت‌ها و فناوری‌های نوین لایحه نیاز به بازنگری و اصلاح دارد. 

* کاستی‌ها و ایراد‌های متعدد لایه مالکیت فکری

این گزارش بیان می‌کند که طی بررسی‌ها و واکاوی در لایحه حمایت از مالکیت فکری (ادبی و هنری) مشخص شد که این لایحه در زمینه‌های مختلف کاستی‌ها و ایراد‌های متعددی دارد و در این گزارش ضمن اشاره به برخی از این ایراد‌ها از جمله پیش‌بینی تشریفات پیچیده و غیرضروری برای تجویز ترجمه آثار، خلأ و نقص در تدوین مقررات ناظر به فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزار‌های رایانه‌ای از ایراد‌های مهم این لایحه به‌شمار می‌روند. ضمن اینکه در برخی از مواد این لایحه بیش از حد به جزئیات پرداخته شده و بعضی مواد ذکر شده، شأن آیین‌نامه‌ای و قراردادی دارند. 

مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش پیشنهاد می‌کند که لایحه حمایت از مالکیت فکری (ادبی و هنری) با اصلاح ایراد‌های مندرج در این گزارش و با تکمیل بخش‌های ناظر به فناوری‌های نوین، فعالیت‌های علمی، دانشگاهی، پژوهشی و نقش شبکه‌های اجتماعی مجدداً در دولت و مجلس پیگیری شود. 

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • واکاوی حمایت از مالکیت فکری ادبی و هنری