Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک شهر تهران که صبح امروز برگزار شد اظهار کرد: این پویش ابتدا توسط کنشگران محیط زیست در اراک شروع شد و با حمایت فعالان محیط زیست گسترش یافت و دو سال است که در شهر تهران هر هفته اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری با اشاره به سابقه روز هوای پاک گفت: این سابقه به ۲۵ سال پیش باز می‌گردد و زمانی که برنامه جامع کاهش آلودگی هوا به تصویب رسید تلاش کردیم تا مناسبت تقویمی هم برای آن ایجاد شود.

وی ادامه داد: از اولین هشدار جدی آلودگی هوا در سال ۷۴ که آن را بحران ملی اعلام کردند تا سال‌های بعد که برنامه جامع کاهش آلودگی هوا به تصویب رسید اقدامات خوبی انجام گرفت که از جمله آن‌ها حذف سرب از سوخت‌ها و افزایش کیفیت آن بود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به قانون هوای پاک گفت: این قانون ظرفیت‌های خوبی برای مقابله با آلودگی هوا دارد. اما هنوز بصورت شایسته‌ای توسط نهاد‌های متولی اجرا نشده در بخش‌های مختلف خودرو، سوخت و حمل و نقل عمومی و سوخت مناسب در نیروگاه‌ها و صنایع اقدامات کافی انجام نگرفته است.

بیشتر بخوانید

عزم ملی برای رفع آلودگی هوا وجود ندارد

انصاری بیان کرد: تجربیات موفق شهر‌های بزرگ دنیا برای مقابله با آلودگی هوا نشان از آن دارد که عزم و اراده مردم در کنار دستگاه‌های حاکمیتی منجر به نتیجه مطلوب شده است و امیدوارم شهروندان در محیط زیست مسئولیت پذیر شوند راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا عزم و اراده متولیان و غلبه تفکر شهروندی و مسئولیت پذیری برای همه ما است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز هوای پاک آلودگی هوا قانون هوای پاک آلودگی هوا محیط زیست هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۰۴ و پاکدشت با شاخص ۱۰۸، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۳، امام خمینی با شاخص ۶۷، باغستان شهریار با شاخص ۵۱، پارک رازی با شاخص ۵۸، پونک با شاخص ۵۲، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۵۶، پیشوا با شاخص ۸۶، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۸، دانشگاه تهران با شاخص ۹۰، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۸۱، رباط‌کریم با شاخص ۵۸، ژئوفیزیک با شاخص ۷۱، سرخه‌حصار با شاخص ۹۹، سلامت با شاخص ۷۹، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۵، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شریف منطقه دو با شاخص ۹۱، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۰، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۸، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۶۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۱، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۰، لواسانات با شاخص ۷۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۹، ملارد با شاخص ۵۸، منطقه ۱۵ با شاخص ۹۸، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۶، ورامین با شاخص ۷۰ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۷ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۸، اسلام‌شهر با شاخص ۳۲، پردیس با شاخص ۳۱، چشمه با شاخص ۵۰، دماوند با شاخص ۱۳، شهریار با شاخص ۴۵، علم و صنعت با شاخص ۴۹، قدس با شاخص ۳۴، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747392

دیگر خبرها

  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود