Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سعید نمکی وزیر بهداشت در جلسه شورای مشورتی دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: امسال در حوزه ارز و ریال، شاید سخت‌ترین سال بعد از انقلاب را تجربه کردیم، اما به رغم مشکلات موجود و حضور همه گیری ویروس کووید ۱۹، به هر طریقی که بود به همت همکاران در سراسر کشور، توانستیم کشور را مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سیستم بهداشت و درمان نیز با کمک تمامی همکارانمان، نهایت سعی و تلاش را کردیم تا کمترین عارضه و خسارات ممکن واقع شود. اگر همراهی و تلاش این کمیته‌ها و شوراهای مشورتی نبود، بسیاری از اتفاقات مثبت نمی‌افتاد. در حال حاضر نیز درصدد هستیم با مساعدت رئیس جمهور و همراهی بانک مرکزی، کمک‌هایی برای پیشبرد اقدامات دریافت کنیم.

وزیر بهداشت در خصوص پیگیری ارز تخصیصی، ارز نیمایی و ارز آزاد برای واردات کالا، توضیحاتی ارائه داد و ضمن اشاره به پیامدهای منفی حذف ارز دولتی با نرخ ثابت بر قیمت گذاری دارو و تجهیزات و ایجاد نابسامانی و قیمت‌های متفاوت بر کالاهای مهم و استراتژیک مانند دارو، تاکید کرد: نظام قیمت گذاری باید بر پایه منطقی روشن ساماندهی شود و حذف یکباره ارز بانکی و دولتی و قیمت‌های شناور منابع ارزی نه تنها کمکی به این حوزه نمی‌کند، بلکه بر مشکلات تولید کننده و واردکننده و مصرف کننده، توأمان خواهد افزود.

نمکی افزود: در این مورد باید چند نکته را مطرح کنیم؛ اولاً اینکه در حال حاضر جهان روزهای اقتصادی سخت و بحرانی را سپری می‌کند و هر تکانه ای بر اقتصاد کشور به ویژه در حوزه کالاهای اساسی می‌تواند بحران اجتماعی در مردمی که تاب آوری شأن کاهش یافته، ایجاد کند. در موضوع کرونا اجازه ندادیم که حتی یک بیمار مبتلا به کرونا بیرون از بیمارستان نیازمند تخت بماند، هیچ بیماری بدون خدمات درمانی معطل نماند و هیچ قومیت و اقلیتی در این زمینه با تبعیض مواجه نشد و با این اوصاف و وجود مشکلات فراوان، در زمینه سایر بیماری‌ها، بحرانی برای تأمین ارز و تأمین تجهیزات پزشکی و دارو در کشور ایجاد نشد.

وی گفت: سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰، سال‌های درآمدهای نامعلوم و مصارف و نگرانی‌های معلوم است. در چنین شرایطی هرگونه شوک جدید برای بیماران قابل قبول نیست.

وزیر بهداشت در ادامه قول مساعد داد که موضوع تأمین و تخصیص ارز و روند منظم آن از مسیر مجاری مربوطه در دولت پیگیری و محقق شود.

کد خبر 579991 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان سعید نمکی دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان سعید نمکی دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام بیماری ترانه علیدوستی اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روز‌های گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آن‌ها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آن‌ها نیست.

ترانه علیدوستی از مدتی پیش دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی دارو‌ها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی دارو‌ها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بر اساس این گزارش خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

منبع: سینما اعتماد

دیگر خبرها

  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • نام بیماری ترانه علیدوستی اعلام شد